-

اهمیت لباس زیر زنانه در ورزش

همانطور که برای رفتن به یک مهمانی، عروسی و... نیاز به یک لباس زیر زنانه مناسب و متناسب با آن مکان دارید، برای ورزش نیز باید از یک لباس زیر ورزشی مناسب استفاده کنید.

اهمیت لباس زیر زنانه در ورزش زیاد است . از همین رو باید در طول ورزش و یا فعالیت‌های سنگین از لباس‌هایی استفاده نمایید که موجب احساس ناراحتی یا کلافگی در شما نشوند . در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید تا با اهمیت لباس زیر زنانه در ورزش آشنایی بیشتری پیدا کنید .

ویژگی‌های لباس زیر زنانه در ورزش

مهم‌ترین ویژگی‌های لباس زیر زنانه در ورزش باید متناسب با میزان درجه حرارت و جنس لباس مشخص شوند . هر ورزشی نیاز به لباس زیر متفاوتی دارد . فرد باید متناسب با درجه حرارت محیط و میزان تعریق در ورزش مد نظر لباس زیر مناسب خود را انتخاب نماید . باید بدانید که استفاده از لباس زیرهای معمولی نیز برای فعالیت‌های ورزشی مناسب نیست . در ادامه شما را با لباس زیر متناسب با هر نوع ورزش آشنا خواهیم کرد .

مناسب‌ترین لباس زیر زنانه در ورزش پیلاتس و یوگا

اهمیت لباس زیر زنانه در ورزش پیلاتس و یوگا بسیار بالا و ضروری است . مناسب‌ترین لباس زیر زنانه در ورزش پیلاتس و یوگا، لباسی است که فعال، راحت و دارای کشش کافی باشد . لباس زیری که در هنگام ورزش یوگا استفاده می‌کنید، باید برای تحرک و فعالیت شما فضای کافی داشته باشد . بنابراین یک سوتین ورزشی یا یک نیم‌تنه با فشار متوسط و سبک وزن، می‌تواند گزینه مناسبی برای این ورزش‌ها باشد . سوتین‌های ورزشی معمولا دارای پدهای متحرک هستند و از بندهای تزیینی یا باریک در دوخت آن‌ها استفاده نمی‌شود .

لباس زیر مناسب برای اسب سواری و دوچرخه سواری

اهمیت لباس زیر زنانه در ورزش، حتی درباره ورزش‌های شدیدتری مانند دوچرخه سواری، اسب سواری، اسکی، وزنه برداری و ... نیز به چشم می‌خورد . برای ورزشی مانند دوچرخه سواری بهتر است از لباس زیرهای با حمایت متوسط استفاده شود و در مقابل برای ورزش‎های شدیدتری مانند اسب سواری و دویدن از لباس زیرهایی با حمایت شدید استفاده شود .

لباس زیرهای با حمایت شدید و بالا دارای یقه بلندتر و بندهای پهن‌تر هستند که موجب مقاومت و حمایت بیشتر در برابر حرکت‌های ناگهانی در ورزش‌های با شدت بالا می‌شوند .

انواع سوتین‌های با حمایت بالا

1- سوتین‌های کپسولی

سوتین‌های کپسولی دارای دو فنجان مانند یک سوتین معمولی هستند، اما با پشتیبانی و حمایت بیشتر .

2- سوتین‌های فشاری

سوتین‌های فشاری گزینه مناسبی برای زنان با سینه کوچکتر هستند .

اهمیت لباس زیر زنانه در تمرینات معمولی

شاید برای شما جالب باشد که بدانید حتی در ورزش‌ها و تمرینات ساده و معمولی نیز پوشش مناسب لباس زیر از اهمیت بالایی برخوردار است . بهترین لباس زیر برای انواع ورزش‌های ساده تا پیچیده، از جنس نخ یا پنبه هستند که رطوبت را جذب می‌کنند . بهتر است در ورزش‌های معمولی از نیم‌تنه و لباس زیرهای تنگ‌تر استفاده نمایید تا از بدن شما بیشتر محافظت نمایند .

به طور کلی لباس زیری برای ورزش مناسب است که سبک و خنک باشد و اصلا متوجه پوشیدن آن نشوید .

جنس مناسب لباس زیر ورزشی

اهمیت لباس زیر زنانه در ورزش از نظر جنس نیز بسیار ضروری است . بنابراین پوشیدن لباس زیر با جنس مناسب که از عرق و رطوبت جلوگیری کند و آن را جذب نماید از اهمیت بالایی برخوردار است . جنس نخ پنبه رطوبت را در خود نگه می‌دارد و منجر به عفونت‌های قارچی و خارش می‌شود . جنس پشم یا پارچه‌های ضدمیکروبی، می‌توانند عرق و رطوبت را از قسمت‌های حساس بدن دور کنند و عرق سوز شدن ران را به حداقل برسانند . همچنین جنس لباس زیر بامبو، عرق را دفع می‌کند و ایجاد بو در لباس زیر را تا حد امکان کاهش می‌دهد .

جمع‌بندی

همانطور که گفته شد اهمیت لباس زیر زنانه در ورزش نیز مانند اهمیت آن در سایر مجالس است . همانطور که برای استفاده روزمره، مهمانی‌ها و ... انواع مختلف لباس زیر را استفاده می‌کنید؛ در هنگام ورزش نیز باید از لباس زیر متناسب با نوع ورزش خود استفاده نمایید .

می توانید برای خرید انواع لباس زیرهای نخی زنانه به وب سایت نوین ساکس مراجعه نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*