-
نویسنده<!-- -->:<!-- --> <!-- -->رپورتاژ

آشنایی با انواع لیبل هولوگرام و کاربردهای متنوع آنها

هولوگرام‌ها از انواع برچسب‌های امنیتی می‌باشند که با بهره‌گیری از تکنولوژی هولوگرافی ساخته می‌شوند. لیبل‌های هولوگرام را تمام نگار نیز نامگذاری می‌کنند.

آشنایی با انواع لیبل هولوگرام و کاربردهای متنوع آنها

هولوگرام‌ها از انواع برچسب‌های امنیتی می‌باشند که با بهره‌گیری از تکنولوژی هولوگرافی ساخته می‌شوند. لیبل‌های هولوگرام را تمام نگار نیز نامگذاری می‌کنند. این دسته از لیبل‌ها دارای خصوصیاتی هستند که می‌توانند امنیت را برای محصولات به وجود بیاورند. در واقع هولوگرام‌ها تصاویری هستند که با ظاهری ساده طراحی شده‌اند، اما می‌توانند تصاویر سه بعدی را نیز بسازند. به طور تقریبی هولوگرام‌ها تصاویر سه بعدی براقی هستند که به رنگ نقره‌ای مشاهده می‌شوند. این تصویر برای افراد جذابیت بصری ویژه‌ای ایجاد می‌کند که از دیگر ویژگی‌های این محصول به شمار می‌رود .

پروسه تولید هولوگرام‌ها با به کارگیری اشعه‌های لیزر انجام می‌شود. از لیزر به طور معمول جهت نمایش نشانه و یا علامت ویژه از شرکت‌ها، مجموعه‌ها و یا انواع طرح گرافیکی متنوع استفاده می‌نمایند. سطوح هولوگرام‌ها به طور کامل مسطح می‌باشد. البته با لمس سطوح آن می‌توانید اختلاف مابین سطوح آن‌ها را حس کنید. قسمتی از زیبایی برچسب‌های هولوگرام به دلیل وجود این برجستگی‌های خفیفی است که با لمس سطح آن‌ها تشخیص داده می‌شوند. این لیبل‌ها تحت تاثیر فرایند‌های پیچیده اپتیکی و نوردهی‌های لازم تشکیل می‌شوند که نهایت به شکل تصاویر سه بعدی دیده می‌شوند .


برچسب‌های هولوگرام دارای خصوصیات متنوعی هستند که آنها را به چندین دسته تقسیم نموده است. چگونگی بهره برداری از آنها، نوع الصاق و مصرف آنها و مراحل تولید آن از مواردی هستند که این برچسب‌ها را در دسته‌های مختلفی گنجانده‌اند. دسته‌بندی‌های این لیبل بر مبنای اطلاعات و داده‌های تصویری آنها صورت می‌گیرد که در ادامه به بررسی هر یک از انواع آن می‌پردازیم .

هولوگرام‌ها برحسب نوع نقشه و طرحی که دارند، دسته‌بندی می‌شوند. طرح‌های عمومی و اختصاصی از جمله دسته بندی‌های این محصولات به شمار می‌روند .‌

1. هولوگرام‌هایی با طرح‌های عمومی

این نمونه از برچسب‌های هولوگرام به صورت طرح، نقش‌ها و یا نوشته‌ای می‌باشند که از قبل آماده‌سازی شده‌اند. البته طرح‌های آن گاها با الگوهای ویژه و منحصر به فرد نیز تلفیق می‌شوند. طرح‌های به کار گرفته شده در این دسته از محصولات اغلب مربوط به تصاویر و نوشته‌هایی است که دارای کاربرد‌های زیادی هستند .

از آنجایی که طرح و نقش‌های هولوگرام‌های عمومی به صورت از پیش آماده هستند و از قبل به چاپ رسیده‌اند، از اندازه‌های معینی برخوردار می‌باشند و دیگر احتیاجی به‌ طراحی‌های موجود نخواهد بود. به همین جهت قیمت خرید هولوگرام نیز در مقایسه با هولوگرام‌های با طرح‌های اختصاصی پایین‌تر خواهد بود .

افزون بر اینکه این دسته از هولوگرام‌ها هزینه‌های کمتری نسبت به دیگر انواع خود دارند، با سرعت بالایی نیز آماده‌سازی می‌گردند. در این صورت مدت زمان زیادی را جهت چاپ نیاز ندارد. سفارش‌دهندگان می‌توانند برخی از اطلاعاتی نظیر لوگو و یا شماره سریال ویژه‌ای را به این هولوگرام‌ها بیفزایند .

هولوگرام‌های عمومی علاوه بر آنکه دارای مزایای بسیاری هستند، از معایب ویژه خود نیز برخوردارند. از ویژگی‌های منفی این هولوگرام‌ها می‌توان به امنیت پایین آنها در مقایسه با هولوگرام‌های اختصاصی اشاره نمود .

با این وجود، این نوع هولوگرام‌ها به پروسه کاری سرعت می‌بخشند و در حقیقت همانند یک میانبر خواسته‌های مشتریان را در کوتاه ترین مدت زمانی ممکن و با هزینه‌های پایین برآورده می‌سازند .

2. هولوگرام‌هایی با طرح‌های اختصاصی

همانطور که از نام این دسته از هولوگرام‌ها مشخص است، اختصاصا برای یک شرکت، یک برند و بر اساس نیاز و خواسته‌های مشتریان طراحی می‌گردند. این نوع هولوگرام‌ها می‌توانند در زمینه‌هایی نظیر سیاسی، تجاری و اقتصادی دارای کاربردهای گسترده‌ای باشند. این هولوگرام‌ها به شکل فوق تخصصی نیز تهیه می‌شوند .

از آنجایی که این نوع هولوگرام‌ها دارای قابلیت‌هایی نظیر کنترل اصالت و رهگیری می‌باشند، دارای قیمت بیشتری هستند و زمان بالاتری جهت اجرای آنها احتیاج است .

در حقیقت متقاضیان با ارائه هزینه‌های بالاتری در مقایسه با دیگر انواع هولوگرام‌ها از کیفیت و امنیت بیشتری برخوردار خواهند بود .

بررسی انواع کاربردهای هولوگرام‌ها

هولوگرام‌ها می‌توانند کاربرد‌های متفاوتی داشته باشند و در اندازه‌های متنوع با کیفیت و خصوصیات ویژه خود ساخته شوند .

از هولوگرام‌هایی که دارای شماره سریال می‌باشند، جهت ایجاد امنیت هر چه بیشتر و کنترل مدارک و محصولات استفاده می‌نمایند .

آن دسته از هولوگرام‌هایی که ویژه کارت شناسایی می‌باشند، ظاهری شفاف دارند و به طور معمول از تخریب و شکستگی کارت‌ها جلوگیری می‌کنند. همچنین امنیت کارت شناسایی افراد را جهت ممانعت از جعل و کپی‌برداری افزایش می‌دهند .

هولوگرام‌های نقش برگردان شباهت زیادی با برچسب دارند. هنگامی که این هولوگرام‌ها از لایه شفاف خود جداسازی می‌گردند، شکلی بر جای می‌ماند که دارای رنگ‌های متنوعی می‌باشد .

هولوگرام‌هایی که طرح‌های مخفی دارند، در مواقعی به کار برده می‌شوند که به امنیت بسیار بالا نیاز باشد. زیرا تصاویر هولوگرام در شرایط معمول قابل مشاهده نخواهد بود. این تصاویر با کمک دستگاه‌های ویژه هولوگرام‌خوان مورد بررسی قرار خواهند گرفت .

نوار هولوگرام از دیگر انواع هولوگرام‌ها می‌باشند. این نوع هولوگرام زمانی که باز شده و جدا می‌شود، کلماتی همانند اپن و کنسل از آن طریق بر جای می‌ماند که نشان‌دهنده وضعیت بسته و یا باز بودن جعبه مد نظر شما است .


چاپ هولوگرام

از آنجایی که کپی برداری و جعل مدارک همواره در معاملات وجود داشته است، تولید و چاپ لیبل هولوگرام جهت اثبات اصالت محصولات گزینه مناسبی می‌تواند باشد. چرا که چاپ هولوگرام می‌تواند روند جعل را متوقف نماید. چاپ این برچسب‌ها سبب رشد، پیشرفت شرکت‌ها و افزایش امنیت آنها خواهد شد. چاپ لیبل هولوگرام با استفاده از لیزر صورت می‌گیرد. این نوع از چاپ افزون بر اینکه زیبایی بصری خاصی به هولوگرام‌ها می‌دهد، از وقوع بسیاری از کپی برداری و تخلفات احتمالی جلوگیری می‌نماید‌. انتخاب مناسب این لیبل‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به همین جهت توصیه می‌کنیم چاپ این محصولات را به شرکت‌هایی که دارای چندین سال سابقه می‌باشند، بسپارید .

برگرفته از وب سایت https://www.iran-hologram.com/

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین