-

وصول بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال؛ نتیجه رسیدگی به نیم میلیون پرونده تعزیراتی در ۹ ماه

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در گزارش عملکرد ۹ ماهه نخست سال جاری (از ابتدای ۱۴۰۴ تا ۲۹ آذر)، آمار گسترده‌ای از فعالیت‌های این سازمان در زمینه رسیدگی به تخلفات اقتصادی، تنظیم بازار و پاسخگویی به شکایات مردمی ارائه کرد.

وصول بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال؛ نتیجه رسیدگی به نیم میلیون پرونده تعزیراتی در ۹ ماه

سید یاسر رایگانی در تشریح عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی در نه ماهه نخست سال جاری از عملکرد گسترده ای در حوزه رسیدگی به تخلفات اقتصادی ،تنظیم بازار و پاسخگویی به شکایات مردمی ثبت خبر داد.

به گزارش صمت از ابتدای سال هزار و چهارصد و چهار تا بیست و نهم آذرماه تعداد پانصد و سی و یک هزار و سیصد و پنجاه و هفت فقره پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی وارد شده که از این تعداد پانصد و نوزده هزار و ششصد و نود و چهار پرونده در سه حوزه کالا و خدمات بهداشت و درمان و قاچاق کالا و ارز مختومه شده است.

۲۰ روز میانگین رسیدگی به هر پرونده

در همین بازه زمانی ارزش ریالی محکومیت های صادره در مجموع به حدود صد و نود و هشت هزار میلیارد ریال رسیده و میزان وصولی قطعی بدون احتساب محکومان زندانی تقسیط و ارفاقات قانونی بیش از شصت هزار میلیارد ریال گزارش شده است

اعزام بیش از ۲۴ هزار اکیپ بازرسی به بازار

در حوزه نظارت میدانی نیز بیست و چهار هزار و سیصد و نود و سه اکیپ گشت مشترک به بازار اعزام شده اند که نتیجه آن انجام صد و پنجاه هزار و ششصد و چهل و هشت فقره بازرسی از واحدهای اقتصادی بوده است

از این تعداد پنجاه و چهار هزار و صد و هفتاد و دو واحد دارای تخلف و نود و پنج هزار و دویست و نود و هشت واحد بدون تخلف شناسایی شده اند.

 گرانفروشی و کم‌فروشی در صدر تخلفات

آمار فراوانی تخلفات کالاهای اساسی نشان می دهد گرانفروشی کم فروشی و عدم درج قیمت همچنان پرتکرارترین تخلفات بازار هستند

در این مدت بیش از هفتاد هزار پرونده گرانفروشی و پنجاه هزار پرونده کم فروشی تشکیل شده که بخش قابل توجهی از آن ها منجر به صدور رای و مختومه شدن پرونده ها شده است

رضایت‌مندی ۶۳ درصدی از سامانه‌های ارتباطی

عملکرد سامانه های ارتباط مردمی نیز در این دوره قابل توجه بوده است.

سامانه تلفنی صد و سی و پنج طی پنج روز پایانی مردادماه امسال بیش از سیزده هزار تماس دریافت کرده که از این تعداد بیش از ده هزار تماس پاسخ داده شده است

همچنین در سامانه های رایچت مگفا و پیامکی صدها هزار مکالمه پیام و شکایت مردمی ثبت بررسی و پیگیری شده و میزان رضایت مندی کاربران حدود شصت و سه درصد اعلام شده است

اجرای ۴۸ طرح نظارتی در حوزه های حساس

در نه ماهه امسال چهل و هشت طرح نظارتی و اقتضایی در حوزه های حساس بازار از جمله کالاهای اساسی سوخت نان برنج روغن گوشت لبنیات دارو حمل ونقل پوشک بچه محصولات پروتئینی کالابرگ الکترونیک لاستیک فولاد و خدمات اینترنتی حمل ونقل اجرا شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در پایان افزود: با تاکید بر چالش هایی همچون نوسانات ارزی نرخ تورم خلأهای قانونی و ضعف ضمانت اجرایی همکاری برخی دستگاه ها تصریح می کند که سازمان تعزیرات حکومتی در مسیر گذار از نظارت واکنشی به نظارت تحلیلی و پیش دستانه قرار گرفته است.

توسعه زیرساخت های هوشمند نظارت داده محور تقویت همکاری های بین دستگاهی و افزایش مطالبه گری عمومی از جمله محورهای راهبریدی آینده این سازمان عنوان شده است

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین