-
مهندس عبدالعزیز شورکار مدیر مجتمع تجاری-تفریحی زیتون:

رمز ماندگاری مجتمع تجاری-تفریحی زیتون، ترکیب حرفه ای کسبه امین ازشهرهای مختلف جنوب کشور است

IMG_20250428_181401_726

14 سال پیش چشم شیراز به یک مجتمع تجاری-تفریحی بزرگ روشن شد و قلب این کلانشهر با افتتاح «زیتون»، رنگ دیگری به خود گرفت. در آن سال‌ها هر کسی شهامت چنین سرمایه‌گذاری نداشت، اما مجتمع تجاری-تفریحی «زیتون» با هدف ایجاد یک فضای چندمنظوره راه‌اندازی شد و با حمایت مسئولین وقت، شیراز حال و هوای دیگری تجربه کرد.

علیرغم اینکه سال‌ها بعد، چندین مجتمع تجاری-تفریحی در موقعیت‌های دیگری از شهر شیراز، ردای رقابت با این مجتمع به دوش انداختند، اما هیچ‌کدام از آن‌ها برای مردم و گردشگران از لحاظ سطح دسترسی و ارائه خدمات متنوع همچون «زیتون» نشد.

برگ برنده مجتمع تجاری-تفریحی «زیتون»، ترکیب حرفه‌ای کسبه از شهرهای فارس همچون شیراز، لارستان و همچنین استان هرمزگان و سایر نقاط جنوب کشور است؛ کاسبانی که هر کدام یک کارآفرین هستند و اکنون زیتون با ۴۵۰ واحد تجاری و ۳۰ واحد اداری و مجموعه کامل شهربازی و رستوران، حدود ۵۰۰ کارآفرین دارد که هم توانسته‌اند چندین شغل ایجاد کنند و هم مدار بازار را بر محور عدل و انصاف بچرخانند.

هر پلاک در مجتمع «زیتون»، دو یا سه فروشنده دارد و علاوه بر پرسنل مجموعه مدیریت که شامل کادر اداری (دفتر)، مجموعه حراست، تأسیسات، خدمات و اتاق دوربین (مانیتورینگ) است، روزانه حدود دو تا سه هزار نفر در این مجتمع مشغول به کار هستند که این مسئله روایت‌گر کارنامه‌ای موفق از کارآفرینی در «زیتون» است.

مدیر مجتمع تجاری-تفریحی زیتون در گفتگو ی توضیح داد که این مجتمع با زیربنایی بیش از ۶۰ هزار مترمربع و امکانات متنوع تجاری و تفریحی، به یکی از شناخته‌شده‌ترین و پرفروش‌ترین مراکز خرید جنوب کشور تبدیل شده است.

مهندس عبدالعزیز شورکار، کارشناس ارشد مدیریت، معتقد است علیرغم گذشت ۱۴ سال از آغاز فعالیت این مجموعه، همچنان با رونق بالا، رضایت مشتریان و مشارکت گسترده کسبه، پیشرو باقی مانده که البته بررسی‌های میدانی «خبر جنوب» نیز مؤید این مسئله است.

به گفته مدیر مجتمع تجاری-تفریحی «زیتون»، این مجتمع با هدف ایجاد یک فضای چندمنظوره و محیطی امن راه‌اندازی شده است؛ فضایی که هم پاسخگوی نیاز خرید مردم باشد و هم فرصتی برای تفریح، استراحت و تعاملات اجتماعی فراهم کند.

او به این نکته اشاره کرد که در «زیتون» سعی شده اجناس با کیفیت بالا و امکانات رفاهی و خدمات متنوع در محیطی مدرن و خانوادگی ترکیب شوند تا تمام اعضای خانواده از حضور در مجموعه لذت ببرند.

مهندس شورکار رمز ماندگاری و یکی از دلایل اصلی موفقیت مجتمع تجاری-تفریحی زیتون را ترکیب حرفه‌ای کسبه از شهرهای مختلف و کسبه امین جنوب کشور دانست و اذعان داشت که این هم‌افزایی باعث شده فضای رقابتی سالم، خدمات باکیفیت و تعامل مشتری‌مدار شکل بگیرد.

او همکاری نزدیک و دلسوزانه جناب «سید خلیل قتالی» مالک محترم این مجتمع با کسبه و سرمایه‌گذاران را در پایداری و رشد مجموعه، اثربخش تلقی کرد.

شورکار با اشاره به نوسانات اقتصادی موجود در بازار یادآور شد که طبیعی است در چنین وضعیتی، بازار خرده‌فروشی و تفریحی تحت فشار باشد؛ چنانچه کاهش قدرت خرید و رشد خرید آنلاین از چالش‌هاست، اما ما معتقدیم تجربه فیزیکی خرید و حضور در یک محیط زنده، همچنان مزیتی جدی برای مراکز خرید محسوب می‌شود.

بنا به تأکید او، وقتی یک مجتمع فقط محل خرید نباشد و به یک «مقصد خانوادگی» تبدیل شود، مشتری‌ها با انگیزه بیشتری بازمی‌گردند.

مدیر مجتمع تجاری-تفریحی «زیتون» معتقد است با چنین شرایطی، سرمایه‌گذاری در چنین مراکزی همچنان و حتی بیش از گذشته، توجیه دارد.

شورکار اذعان داشت که در مجتمع «زیتون» با ایجاد شرایط حمایتی همچون قیمت مناسب اجاره و شارژ مناسب، تبلیغات و بازاریابی، فضای جذابی برای سرمایه‌گذاری ایجاد شده است؛ چنانچه کاسبانی که نگاهی بلندمدت به این حوزه داشته باشند می‌توانند از این فرصت بهره ببرند.

او با بیان اینکه مجتمع زیتون یک بستر زنده و در حال رشد برای سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد که «زیتون» ۱۲ طبقه دارد که ۵ طبقه تجاری شامل پوشاک، کیف و کفش، بدلیجات و لوازم آرایشی (خدماتی) می‌باشد و یک طبقه کامل اختصاصی صنف کودک نیز برای اولین بار در شیراز راه‌اندازی شده است.

به گفته او، طبقه چهارم شامل شهربازی مدرن، فودکورت با رستوران‌های ایرانی، لبنانی و کافی‌شاپ است و در طبقات بالایی نیز باشگاه اختصاصی بانوان و یکی از جذاب‌ترین اتاق‌های فرار شیراز قرار دارد.

شورکار با اشاره به سه طبقه پارکینگ مدرن طبقاتی و امکانات رفاهی مثل سیستم سرمایش/گرمایش فعال، اتاق مادر و کودک، فضای مناسب استراحت و صندوق امانت در مجتمع تجاری-تفریحی زیتون، به برنامه‌ها و اقدامات خلاقانه‌ای که تاکنون اجرا شده است گریز زد و یادآور شد که ما به خواسته و تجربه مشتری بسیار اهمیت می‌دهیم.

مدیر مجتمع تجاری-تفریحی زیتون با اشاره به برگزاری جشنواره‌های فصلی موسیقی زنده، مسابقات خانوادگی و نمایشگاه‌های فرهنگی که در طول سال برگزار می‌شود، توضیح داد که ایجاد باشگاه مشتریان و تخفیف‌های هدفمند نیز موجب تقویت ارتباط بیشتر و پایدارتر با مشتری‌ها شده است.

شورکار به این نکته نیز اشاره کرد که این مجتمع در یکی از بهترین نقاط مرکزی شهر واقع شده که ورودی پارکینگ و درب اصلی آن در چهارراه ۱۵ خرداد، نبش خیابان انقلاب قرار دارد و همین موقعیت باعث افزایش مشتری و دسترسی راحت برای شهروندان گردیده است.

او با بیان اینکه با فراهم نمودن امکانات کامل برای آسایش خانواده‌ها، تلاش کرده‌ایم این فرصت به خوبی مدیریت شود، خطاب به سرمایه‌گذاران (کاسبان امین) تأکید کرد که در بازار امروز، موفقیت نیاز به جسارت، انعطاف و نگاه هوشمندانه دارد و بر همین اصل، مجتمع زیتون آماده همکاری با سرمایه‌گذاران نوآور و متعهد است.

در هر حال، مجتمع تجاری-تفریحی زیتون، یک اکوسیستم پویا و نمونه‌ای از کارنامه موفق کارآفرینی است که هم در محیطی امن، مدرن و مجهز توانسته با ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد به اقتصاد محلی و رونق منطقه کمک کند و هم نیازهای فراغتی تمام رده‌های سنی را فراهم نموده و بستری برای اشتغال جوانان و افراد دارای مهارت است.

IMG_20250428_181411_918

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین