ارائه خدمات مالیاتی با راهکارهای نوین
بهمناسبت سالروز صدور مجوز شرکت وثوق و شرح خدمات و دستاوردهای آن نیز روز گذشته نشست خبری با حضور مدیرعامل و عضو هیاتمدیره این شرکت، دکتر خسرو سرپیری و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش صمت در این نشست ابتدا دکتر سرپیری به شرح خلاصهای از فعالیتهای این شرکت پرداخت و در ادامه پاسخگوی پرسشهای خبرنگاران بود. در راستای اجرای عملیاتی قانون پایانههای فروشگاهی از ابتدای سال ۱۴۰۳ و نیاز کشور به گسترش خدمات شرکتهای معتمد (TSP) شرکت توسعه اعتماد وثوقگستر (وثوق) از گروه فنآوران هوشمند، بهسازان فردا (هلدینگ فناوری اطلاعات بانک ملت) که با مجوز وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان امور مالیاتی فعالیت خود را آغاز کرد و موفق شد در مدت یک سال در همایش سامانه مودیان و صورتحساب الکترونیک با حضور رئیسجمهوری بهعنوان TSP برتر معرفی شود.
وی بااشاره به اینکه شرکت توسعه اعتماد وثوقگستر با نام تجاری وثوق دارای مجوز از وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان امور مالیاتی کشور است، به شرح موضوع فعالیت شرکت معتمد پرداخت و این شرکت را ارائهکننده خدمات مالیاتی از مجموعه شرکتهای هلدینگ فناوری اطلاعات بانک ملت دانست که از اسفند ۱۴۰۲ بهطوررسمی راهاندازی شد.
سرپیری بااشاره به اینکه شرکت معتمد وثوق نهمین شرکت معتمد مالیاتی راهاندازیشده در کشور است، افزود: TSPها با عنوان دقیقتر (Task service provider) در دنیا شناخته میشوند.
قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مودیان
کلیه فعالان اقتصادی و مودیان مشمول این قانون علاوه بر عضویت در سامانه مودیان موظف هستند، برای فروش تمامی کالاها و خدمات خود صورتحساب الکترونیک صادر کرده و آن را به سامانه مودیان ارسال کنند.
باتوجه به قانون یادشده شرکتهای معتمد براساس ضوابط و دستورالعملهای ابلاغی سازمان امور مالیاتی کشور تاسیس و نسبت به تونمندسازی، مشاوره، آموزش، نصب و پشتیبانی تجهیزات و راهاندازی پایانه فروشگاهی برای ارائه خدماتی از قبیل جمعآوری، ثبت، صدور ارسال صورتحساب الکترونیک به سامانه مودیان و نگهداری آن برای فعالان اقتصادی اقدام خواهند کرد. ارائه خدمات سفارشی موردنظر مودیان، ارائه راهکارهای مالیاتی ویژه اصناف با پشتیبانی بانک ملت، نخستین معتمد مالیاتی دارای شعبه خارج از پایتخت، ارتقای دانش و آگاهی مودیان در راستای انجام تکالیف قانونی با استفاده از خدمات وثوق، برگزاری کارگاههای آموزشی و همایشهای مرتبط با قانونه پایانههای فروشگاهی و سامانه مودیان و راهکارهای مالیاتی وثوق، همگامسازی سامانهها در کوتاهترین زمان با تغییرات اعلامی سازمان تنظیم مقررات پایانههای فروشگاهی و سامانه مودیان، ارائه گزارشهای هوشمند بهمنظور مغایرتگیریهای مودیان و استفاده بهینه از هوشمصنوعی در تسهیل امور مودیان از جمله وجوه تمایز وثوق با دیگر شرکتها نام برده شده است.
سرپیری در پاسخ به پرسش خبرنگاران در ارتباط با کارگاههای آموزشی این شرکت برای افراد گفت: شرکت در حال حاضر میتواند برای محصولات خود آموزش برقرار کند و به این منظور جلسات بسیاری در شهرهای مختلف داشته و محصولات وثوق را معرفی کردهایم. همین فرآیند در استانهای مختلف برای معرفی محصولات دیگر معتمد وثوق برگزار خواهد شد تا مودیان بیشتر با خدمات شرکت در پایانههای فروشگاهی آشنا شوند.
دکتر سرپیری در ادامه به پاسخ خبرنگار دیگری درباره ورود شرکت وثوق به بورس یا فرابورس تهران پاسخ داد: هنوز برای شرکتی که یک سال از عمر آن گذشته است، ورود به بورس و سازمان امور مالیاتی زود است و باید نسبت به این ورود نظر دهد. هر تصمیم و هر تغییری در شرکت باید از سوی سازمان امور مالیاتی تایید شود.