امارات، جهانیان را به چالش فراخواند
میلیاردر اماراتی، محمد العبار، بنیانگذار شرکت اعمار، از عموم مردم دعوت کرده تا راهحلهایی برای دو چالش ارائه کنند و در ازای آن، وعده پاداش شگفتانگیز یا حتی شاید قرارداد استخدام داده است.
چالش اول، مربوط به جذب گردشگر است. العبار میخواهد داونتاون دبی را به پربازدیدترین مکان روی زمین تبدیل کند و به دنبال کمپین بازاریابی یکسالهای است که بتواند بیش از ۱۵۰ میلیون بازدیدکننده جذب کند.
چالش دوم به مسکن مربوط است. العبار به یادآورد که خودش با ۱۳ برادر در یک اتاق بزرگ شده و میگوید: «بسیاری از مردم دبی در مسکن اجتماعی زندگی میکردند، اما دولت امارات خانههایی به شهروندان داد. در حال حاضر، ۱.۸ میلیون نفر در سراسر جهان با کمبود مسکن مواجهاند.» العبار میخواهد کمپینهایی ببیند که بر روی ایجاد مرکزی برای رفع این مشکل فوری تمرکز میکنند.
در نشست یک میلیارد فالوئر روز دوشنبه در دبی، العبار آدرس ایمیل شخصیاش را روی پرده نمایش داد و از شرکتکنندگان خواست راهحلهایشان را بفرستند. العبار در این نشست، دلایلش را برای کنار گذاشتن تیم بازاریابیاش توضیح داد و گفت که به جای روشهای بازاریابی سنتی، باید به سمت کیفیت محصول و تعامل اصیل رفت. او گفت بازاریابی سنتی اغلب شبیه پروپاگاندا است.
العبار گفت نمیتواند به همان سیاستهای بازاریابی قبلی پایبند باشد. او گفت: «موضوع بازاریابی پر از فریب است. تمرکزم باید روی بهبود کیفیت محصولاتم باشد.» او دیگران را تشویق کرد که «صادق باشند و روی کیفیت چیزی که ارائه میکنند تمرکز کنند.»