-

اولین همایش ملی مدیریت استعداد آغاز شد

اولین همایش ملی مدیریت استعداد آغاز شد

به گزارش صمت نیوز: اولین همایش ملی مدیریت استعداد و رونمایی جایزه ملی مدیریت استعداد پنجشنبه 3 آبان در مرکز همایش های سازمان مدیریت صنعتی آغاز شد. این همایش باحضورمسئولین، سیاست گذاران و کارشناسان این حوزه در حال برگزاری است. 

دکتر ابراهیم شیخ معاون صنایع عمومی وزارت صمت بعنوان اولین سخنران این همایش گفت: خیلی خوشحالم که در خدمت شما فرهیختگان هستم و تشکر می‌کنم از برگزاری همایش مدیریت استعدادها و تلنت که  بسیار مهم است و ما در کشورمان به شکل رویکردهای نوین با آن مواجه هستیم.

در طول تاریخ کشور ما فرمانروایان بزرگی بودند فتوحات کردن و استعدادها را برای آینده این سرزمین پرورش بدهند.

چگونه از این کانون ها و ابزارهای شایستگی استفاده می شود؟از نظر من که چقدر موفق بوده همه این روش‌ها و تلاش‌ها در اینکه افراد شایسته‌تری نسبت به دو دهه قبل در منصب‌های مدیریتی قرار بگیرند خیلی با اطمینان عرض می کنم که موفقیت قابل ملاحظه ای اتفاق افتاده.

ابراهیم شیخ گفت: اردیبهشت ماه در همایش جهانی منابع انسانی در سنگاپور علمای علمی از سراسر جهان حضور داشتند که بسیار بحث دقیق تخصصی موضوع پارادوکس رو مطرح می‌کردندکه سناریو سازی هابرای آینده را مطرح می‌کردند.

روش مدل حتماً مفید است و در جای خودش موثر خواهد بود  ولی تا می‌توانید روی فرهنگ و بلوغ سازمانتان برای مدل‌ها و روش‌های استعداد از طریق سیستم جایگزینی پرورش استفاده کنید.

سیستم جایگزینی چگونه است؟ هر مدیری در هر جایی قرار دارد باید یک فرد رو به نام به عنوان جانشین خود تعیین کند.جانشین یا قائم مقام و بعد مدیر شروع میکند به تفویض اختیار توانمند سازی، فیدبک دادن، ایجاد مشروعیت و محدودیت برای جانشین خود و این فرایند پرورش استعداد با موافقت و مراقبت مقام مافوق که مقام مسئول انجام شود این همان سیستمی است که شما می‌دانید در امور نظامی و نیروهای دفاعی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: اصلاً دست کم نگیرید تمام شواهد بنده نشان می دهد که در کشور ما شناسایی انتخاب پرورش و به کارگیری از طریق ریپلیسمنت نتایج خوبی داشته است.  نتایج بهتر محافظه کارانه سیستم‌های مدیریت استعداد بر مبنای شایستگی اساسا در مقابل ارشدیت به وجود آمده که  سیستم‌های مبتنی بر ارشدیت و کسی که مبتنی بر ارشدیت رشد می‌کند. لزوماً آدم شایسته‌ای یعنی مدیریت یک نگاه و رویکرد اروپایی و به ویژه امریکایی در مقابل رویکرد ژاپنی و شرقی، رویکرد شرقی سیستم و مدیریت بر مبنای استعداد می داند  اما سیستم امریکایی استعدادیابی را بر مبنای شایستگی مدرن پرورش می دهد و توصیه اش این است که صبر نکنید پرورش دهید.

ما در کشورمان به طور جدی با چالش‌های فرهنگی در استعدادیابی رو به رو هستیم. امیدوارم روز به روز با روش های نوین و استفاده از مدیران با استعداد در جایگاه های خودشان این چالش ها برطرف شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین