کولر آبی سلولزی چیست؟

کولر آبی سلولزی چیست؟ به نوعی از سیستم های خنک کننده گفته می شود که، به جای استفاده از پوشال از پدهای سلولزی بهره می برند.در این سیستم ها، پدها خاصیت نگهدارنده بیشتری از آب را درون خود دارند؛ بنابراین با میزان مصرف آب کم تر، مدت زمان بیشتری محیط را خنک نگه می دارند.شما می توانید این نوع سیستم سرمایشی را در مدل های پرتابل، پلیمری و هوشمند مشاهده کنید. تنها نقطه اشتراک در تمامی مدل های نام برده شده، وجود پدهای مشبک و لانه زنبوری مانند می باشد. لازم به ذکر است که، حتی سیستم های پوشالی نیز قابلیت تبدیل به این مدل را با تعویض پدها خواهند داشت؛ پس نتیجه می گیریم که کولرآبی سلولزی در ظاهرهای مختلف وجود دارد.

کولر آبی سلولزی چیست؟

مهم ترین مزیت های کولر آبی سلولزی ایرومکس

کولر آبی سلولزی چیست و چه مزایایی دارد؟ مهم ترین مزیت های کولر آبی ایرومکس تنها در مصرف بهینه انرژی آن خلاصه نمی شود، بلکه با مزیت های فوق العاده دیگری که دارد، قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد. در ادامه مطالب، این مزایا را بررسی می کنیم.

  1. جلوگیری از انتشار مواد مضر

یکی از مهم ترین مزایای این سیستم سرمایشی، جلوگیری از انتشار مواد مضر می باشد. ظاهر مشبک آن همانند یک فیلتر تصفیه هوا عمل می کند و حتی کوچک ترین و ریزترین ذرات را به داخل محیط انتقال نمی دهد. همین موضوع سبب شده است تا افرادی که به غبار یا آلودگی هوا آلرژی دارند، به راحتی در این هوا نفس بکشند.

  1. بدنه مقاوم

از آنجایی که جنس بدنه این cooler ها از پلیمر درجه یک می باشد، در برابر تابش مستقیم نور خورشید مقاومت بیشتری داشته اند و پوسیده نمی شوند. همچنین، رطوبت موجود در آن سبب زنگ زدگی یا خوردگی  بدنه نمی شود. این کولر آبی با بدنه مقاوم خود در برابر عوامل محیطی، سال ها عمر مفیدی خواهد داشت.

کولر ابی - 2

  1. طول عمر بالا

از دیگر مزیت های مهم آن، می توانیم به طول عمر بالای پدها اشاره کنیم. معمولا پوشال ها هر سال یکبار باید تعویض شوند تا کارایی لازم را ارائه دهند. اما پدهای این نوع سیستم خنک کننده، 3 الی 5 سال عمر مفید خواهند داشت.

  1. عدم نیاز به سرویس های سالیانه یا دوره ای

از آنجایی که در کولر آبی سلولزی رسوب گذاری معمولا اتفاق نمی افتد، نیازی به سرویس های دوره ای نیز نخواهند داشت. از نظر عده بسیاری از افراد، عدم نیاز به سرویس های سالیانه یا دوره ای از بهترین مزایای این خنک کننده هوا به شمار می آید.

  1. صرفه جویی در مصرف انرژی

شاید تصور کنید که منظورمان از صرفه جویی در مصرف انرژی، فقط مصرف آب باشد. اما باید بدانید که در برخی مدل های این خنک کننده با موتورهای bldc و تکنولوژی اینورتر صرفه جویی درمصرف برق نیز اتفاق می افتد تا استفاده از آن، هزینه چندانی نداشته باشد.

معایب کولر آبی سلولزی

از مهم ترین معایب کولر آبی سلولزی که تا به الان گفته شده، قیمت بالای خرید آن می باشد. اما درنظر داشته باشید که هزینه بیشتر خرید این خنک کننده نسبت به مدل های قدیمی یا پوشالی، در طول زمان قابل جبران است. یعنی، مصرف بهینه آب و برق این سیستم سرمایشی، عدم نیاز به سرویس های سالیانه یا دوره ای و طول عمر بالای آن منجر می شود تا در طول زمان قیمت کولر سلولزی جبران شود.

همچنین عده دیگر معتقدند که این مدل پدها باعث پخش بوی بد در محیط زندگی خواهند شد، اما برای این مسئله نیز چاره ای اندیشیده شده است. متخصصین برای رفع این چالش، سیستم های تخلیه آب هوشمند را در آن به کار گذاشته اند تا درصورت نیاز، آب اضافی تخلیه شود. بدین ترتیب شما هیچ بوی ناخوشایندی را احساس نخواهید کرد.

پس به طور کلی نتیجه می گیریم که، معایب این مدل از خنک کننده های محیط قابل جبران یا چشم پوشی می باشند.

انواع کولر آبی سلولزی

منظور از انواع کولر آبی سلولزی، مدل های مختلفی از این سیستم های سرمایشی است که از نظر ظاهری و برخی قطعات به کار گرفته شده متفاوت می باشند. اما در کل، عملکرد یکسانی دارند و همه مدل ها به صورت بهینه و با مصرف انرژی کم تر، محیط را خنک نگه می دارند. تا به الان انواع خنک کننده سلولزی ارائه شده شامل مدل هایی چون: پرتابل، نیمه هوشمند و هوشمند می باشد. نوع پرتابل همان خنک کننده هایی است که نیاز به کانال کشی ندارند و نوع نیمه هوشمند به سیستم های سرمایشی گفته می شود که قبلا پوشالی بودند و با تعویض پدها به مدل سلولزی تبدیل شده اند.

کولر سلولزی

اما بهترین نوع موجود کولر آبی سلولزی مربوط به نوع پلیمری آن از برند ایرومکس می باشد. در این نوع cooler شما شاهد جدیدترین و به روزترین فناوری های روزدنیا خواهید بود.

کولر آبی سلولزی پلیمری هوشمند

کولر آبی سلولزی پلیمری بهترین مدل این نوع از خنک کننده ها به شمار می آیند. در این مدل، بدنه از جنس پلیمر درجه یک تولید شده است و وزن سبکی دارد؛ به همین علت جا به جایی آن راحت تر شده است. همچنین، این جنس بدنه در برابر نور خورشید مقاومت بیشتری داشته؛ بنابراین پوسیده یا خراب نیز نخواهد شد به همین علت می توانیم بگوییم که عمر این نوع از کولر آبی سلولزی از هر لحاظ بیشتر خواهد بود.

از طرفی لازم به ذکر است که، کولر آبی سلولزی و پلیمری ایرومکس با قابلیت شست و شوی خودکار، فناوری اینورتر و تنظیم دمای محیط به طور پیوسته، راه اندازی نرم موتور و آب ریز با تکنولوژی پخش یکنواخت آب، تبدیل به بهترین نوع خنک کننده شده است.

 قیمت کولر پلیمری باتوجه به کارایی یا تکنولوژی به کار گرفته شده در آن تعیین می شود که قطعا ارزش هزینه کردن و سرمایه گذاری را خواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین