تجلیل از برترین های ایمنی در شرکت پالایش نفت بندرعباس

در مراسمی به مناسبت ۷ مهر روز آتش نشانی و ایمنی از واحد ها و نفرات برتر شرکت پالایش نفت بندرعباس در حوزه ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل و مدیریت بحران (HSED) تجلیل شد.

نفت بندر عباس

صمت- بندرعباس؛ در این مراسم با توجه به عملکرد واحدهای عملیاتی و تعمیراتی در رعایت دستورالعملها و توجه به برنامه های HSED، در بخش واحدهای عملیاتی از واحد بهره برداری تقطیر ۷۱ و گاز مایع ۷۵ و در بخش واحدهای تعمیراتی از واحد نگهداری و تعمیرات دستگاه های ثابت تجلیل شد و در ادامه نیز کارکنان برتر در رعایت الزامات HSED قدردانی شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در این مراسم با تبریک روز ملی آتش نشانی و ایمنی گفت: هدف از تاکید بر رعایت الزامات و دستورالعملهای ایمنی، حفظ سلامت نیروی انسانی و صیانت از تاسیسات و تجهیزات به عنوان یک سرمایه ملی است.

دکتر احمد هاشمی با تاکید بر اینکه تمرینات مستمر و استفاده از آموزش های نوین همواره ضروری است افزود: با رعایت کوچکترین الزامات می توان از حوادث بزرگ پیشگیری کرد و در پالایشگاه نفت بندرعباس با تاکید بر روی آموزشها و رعایت استانداردها در حوزه ایمنی، بستر سازی فرهنگی لازم انجام شده و آن بلوغ فکری لازم در سیستم جاری است.

مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیر عامل شرکت پالایش نفت بندرعباس نیز در این مراسم گفت: در ارزیابی و انتخاب واحد های برتر معیارهای ایمنی، آموزش، بهداشت، محیط زیست، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل، ضریب تعمیرات اساسی، ضریب پیچیدگی واحد و ضریب فعالیتهای پروژه ای در نظر گرفته شده است.

مهندس نمازی با بیان این نکته که مهمترین راهکار در کاهش خطاها و پیشگیری از بروز حادثه، آموزش های مستمر با هدف افزایش توانمندی و آگاه سازی کارکنان است افزود: آنالیز ایمنی شغلی، مهندسی برگشت پذیری در صنایع فرآیندی، ارزیابی ریسک در تمامی بخشهای پالایشگاه به منظور مدیریت ریسک و ایمنی مبتنی بر رفتار از جمله برنامه هایی است که در راستای افزایش ضریب ایمنی در شرکت پالایش نفت بندرعباس اجرا شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین