«آهن آنلاین» مجموعهای دانشبنیان است
بهراد منتظری مدیرعامل «آهن آنلاین» در نشست خبری ، با اشاره به اینکه آهن آنلاین مجموعهای دانشبنیان است، گفت:
در ابتدا، بهراد منتظری مدیرعامل آهن آنلاین به آسیب و مانعی در حوزه توسعه کسب و کارها اشاره و بیان کرد: مسالهای که امروز نتایج آن به صورت مشهود در تجارت ما وارد شده است، سامانه جامع تجارت و سامانه مودیان و چکهای بنفش است که از ابزارهای قوانین پولشویی محسوب میشود و در سطح بیزینسها اجرایی شده است. او ادامه داد: پیادهسازی این قوانین به این دلیل که طبق معمول از بیرون سازمانها، بر سازمانها تحمیل میشود بسیاری از کسب و کارها را با مشکل روبرو کرده است و پاسخگویی درستی هم برای آن وجود ندارد.
وی ادامه داد: به شخصه مشکلاتی و موانعی که امروزه در مسیر کسب و کارهایی حوزه آهن و مشابه آن را فعالیت این سامانهها میدانم. البته اینها جزو قوانین کشور هستند و باید اجرایی شوند. به هر حال موجب میشوند عقلانیت و تخصص در بیزینسها بیشتر شود ولی این شکل از پیادهسازی قوانین، شرکتهای بزرگ را بیشتر از شرکتهای کوچک اذیت میکند.
منتظری کاهش نقدینگی را چالش صنعت آهن دانست و عنوان کرد: میزان نقدینگی در جامعه به شدت کم و این مساله باعث شده شرکتهای تولیدی و پیمانکاری به خرید نقدینگی با استفاده از "پولبازی" روی بیاورند؛ به این ترتیب که میلگرد را از کارخانه بزرگی که پول دارد با شرایط شش ماهه میخرند و در بازار زیر قیمت میفروشند که بهره آن تا 65 درصد است. این پول گران بیزینسهای آنها را تحت تاثیر قرار میدهد و نهایتا این بیزینسها نمیتوانند درست جلو بروند و ما همواره باید منتظر شکست آنها باشیم. اینها از مشکلاتی است که در سال 1403 مجموعهها را تحت تاثیر قرار خواهد داد و موضوعات دیگری مانند نیروی انسانی متخصص و حسابداران متخصص نیز از دیگر مسائل و مشکلات این حوزهها است.
منتظری در پاسخ به اینکه چه نوآوریهایی در آهن آنلاین پیشبینی شده است که نسبت به دیگر شرکتها دارای مزیت رقابتی است، گفت: آهن آنلاین یک شرکت دانش بنیان است اما ساختار جدیدی که در نظر گرفتهایم با استفاده از قوانین جدیدی که پیاده شده است و من نام آن را "پیادهسازی قوانین FATF در کشور" میدانم، ساختار جدیدی است که با بهرهگیری از زیرساختهای مشابه مودیان، بانک و ... خدمات را به مشتریان و منابع، به شیوهای بهتر ارائه میدهد.
او شفافیت در ساختار را شعار آهن آنلاین دانست و عنوان کرد: با این ساختار، وضعیت درون سازمانی ما شفافتر خواهد شد و جزییات این ساختار جدید تا اواسط زمستان به بهرهبرداری خواهد رسید. چند سال پیش ادعا میشد شفافیت در بحث صنعت آهن از 18 سال پیش شروع شده است اما این مساله با وجود شبکههای اجتماعی معنا ندارد. ما در آهن آنلاین یک فاز جلوتر رفتیم و خدمات محور عمل کردیم. امروز خدمات بیشتری به مشتری میدهیم و بزرگترین کارمان برای مشتری صرفهجوری در زمان آنهاست چراکه وقتی شفافیت و اطلاعات بیشتر میشود، طرف مقابل زمان کمتری منتظر دریافت خدمت خواهد ماند بنابراین ما در حال حاضر با ساختار دانش بنیان بزرگترین خدمات را در صنعت آهن آلات ارائه میدهیم که برمبنای ساختار فناوری است.
در ادامه المیرا میراعظمی مدیر بازرگانی مجموعه عنوان کرد: آهن آنلاین دقیقا یک مجموعه B2B است و حدود 240 نفر در بخشهای بازرگانی، حسابداری و دیگر بخشهای آن فعالیت دارند. بخش بازرگانی شرکت از دیگر مجموعهها جداست. ما اولین شرکتی هستیم که به صورت آنلاین قیمت آهن آلات را ارائه کردهایم و بعد از ما دوستان دیگری اضافه شدند اما آهن آنلاین از سال 1384 اولین سایتی بود که قیمت تمام محصولات فولادی را به صورت شفاف ارائه کرد.
وی با اشاره به اینکه تا پیش از این اقدام شفافیتی در بازار فولاد وجود نداشت، گفت: چیزی که امروز آهن آنلاین را نسبت به دیگران متمایز میکند، علاوه بر خدمات، کیفیت محصولات نیز هست. همچنین در شرایطی که اکثر بیزینسها در کشورمان نقدینگی ندارند، ما توانستهایم مدیریت کنیم و در کنار شرکتها باشیم و معاملات بزرگ را با مشتریان رقم بزنیم.