-

استخدام پرستار سالمند در منزل و خدمتکار منزل در تهران

امروزه خانواده ها تمایل زیادی به استخدام فردی به عنوان خدمتکار یا افرادی با عنوان پرستار در منزل دارند، تا علاوه بر کاهش نگرانی های خود نسبت به مسایل سالمندان و کودکان، وقت کافی برای انجام فعالیت های خود داشته باشند.

استخدام پرستار سالمند در منزل و خدمتکار منزل در تهران

شرکت های  خدماتی زیادی اقدام به استخدام پرستار سالمند در منزل و یا نیروی خدمتکار در منزل می نمایند که می تواند خانواده ها را در این راستا کمک نماید. استخدام پرستار یا خدمتکار نیاز به داشتن اطلاعاتی دارد که شرکت های خدمات پرستاری در اختیار افراد قرار میدهند.

پرستار در منزل

افراد زیادی جهت نگهداری و مراقبت از بیماران خود، اقدام به استخدام پرستار در منزل می نمایند. معمولا تمامی پرستاران دارای تجربه مناسبی بوده و توانایی لازم جهت مراقبت از افراد خانواده را دارند. علاوه بر اینها مرکز خدماتی به پرستاران خود در زمینه های مختلف مانند مراقبت از بیماران، سالمندان، کودکان، بیماران با شرایط ویژه و سایر موارد به صورت کامل آموزش خواهد داد تا برای  بیمار مشکلی به وجود نیاید و روند درمان بهتر انجام شود. . باید بدانید که تمرکز اصلی پرستار در منزل بر بهبود کیفیت خدمات و ارائه بهتر مراقبت ها است، در واقع به فرد کمک می کند تا شرایط بهتری داشته باشد.

استخدام پرستار سالمند در منزل

کهولت سن و ناتوانی سالمندان و نبود وقت کافی فرزندان جهت مراقبت از والدین خود،  یکی از مهمترین دلایل استخدام پرستار سالمند در منزل می باشد. با وجود اینکه ممکن است مراقبت و نگهداری از این افراد، کار ساده‌ای به نظر برسد؛ اما این کار نیاز به صرف زمان، تخصص و صبر زیاد دارد.

پرستار سالمندان با ارائه خدمات حرفه‌ای و متعهدانه، به سالمندان کمک می‌کند تا زندگی راحت‌تری داشته باشند و خانواده‌های آنان نیز از سلامت و رفاه عزیزان خود اطمینان حاصل کنند. شرکت های زیادی در تهران اقدام به اعزام پرستار به منازل شما می نمایند. این شرکت ها با استخدام افراد و آموزش آنها، پرستاران مناسب را به شما معرفی می نمایند. شرکت خدماتی پرستاری کیان مهر در تهران یکی از این شرکت ها می باشد که با ارائه خدمات ویژه و پشتیبانی مناسب، شما را در این مسیر راهنمایی می نماند.

وظایف پرستار سالمند

با استخدام پرستار سالمند، بخش زیادی از کارهای نگهداری و مراقبت از سالمندان به عهده ی این افراد می باشد. اما برخی افراد به اشتباه انتظارات دیگری نیز از این افراد دارند. برخی از وظایف پرستار سالمند در منزل عبارت است از :

  • آشپزی برای سالمند: انجام امور آشپزی فقط برای شخص سالمند انجام می شود و پخت غذای سایر افراد خانواده بر عهده پرستار سالمند نمی باشد. مراقب سالمند می بایست با توجه به توصیه های خانواده و پزشک، غذای مناسب سالمند را تهیه نماید.
  • نظافت شخص سالمند: برخی از سالمندان به تنهایی نمی توانند کارهی شخصی و نظافت خود را انجام دهند. از این رو با صحبت هایی که با پرستار انجام می شود، این کار نیز توسط پرستار سالمند انجام خواهد شد.
  • هم صحبتی و برقراری ارتباط موثر: تنهایی و نبود همدم برای سالمندان، می تواند از لحاظ روحی آنها را بسیار آسیب پذیر نماید. بنابراین پرستار سالمند می بایست توانایی برقرار اتباط درست با سالمند را داشته باشد تا سالمندان احساس کمبود عاطفی نداشته باشند.
  • مدیریت داروها: بیشتر سالمندان به دلیل افزایش سن، برخی داروهای خاص مانند داروی فشار خون، قند و یا ... را مصرف می نمایند. از این رو یادآوری مصرف به موقع و درست داروها بر عهده پرستار سالمند می باشد.
  • ارتباط درست با حانواده: پرستار سالمند می بایست تمامی شرایط سالمند را به افراد خانواده گزارش نماید. این گزارش می تواند به صورت روزانه و یا هفتگی باشد.

استخدام خدمتکار در منزل

انجام کارهای منزل و آشپزی برای بسیاری از افراد به دلیل مشغله های زیاد مغدور نمی باشد. از این رو اقدام به استخدام خدمتکار منزل می نمایند. خدمتکار می تواند خانم یا آقا باشد و ساعات کاری وی با توجه به نیاز خانواده سنجیده می شود. برخی افراد نیاز به خدمتکار شبانه روزی دارند و برخی افراد نیاز به خدمتکار روزانه و یا پاره وقت دارند. همچنین با توجه به تعداد افراد خانواده و مساحت منزل، میزان حقوق دریافتی توسط خدمتکار منزل کاملا متفاوت می باشد.

پرستار منزل

وظایف خدمتکار منزل

  • آشپزی: انجام پخت و پز برای تمامی وعده های غذایی بر عهده خدمتکار میباشد.
  • نظافت و گردگیری روزانه: انجام نظافت منزل و تمیز کردن خانه در طول روز از کارهایی است که این عزیزان می بایست انجام دهند.

تامین نیروی خدماتی کار ساده ای نیست. زیرا این افراد به منزل شما ورود کرده و می توانند  خسارت های جبران ناپذیری را به شما وارد نمایند. از این رو استخدام خدمتکار منزل که بتوان به او اعتماد کرد کار ساده ای نیست. کمک گرفتن از شرکت های خدمات پرستاری مانند شرکت کیان مهر می تواند این آسودگی را برای هموطنان و خانواده ها در تهران ایجاد نماید که نیرویی معتمد و آموزش دیده استخدام می کنند.

 

چه کارهای را نمی توان انتظار داشت خدمتکار منزل اناجم دهد؟

برخی از افراد به اشتباه انتظار انجام کارهای سنگین و حتی فنی را از خدمتکار ها دارند. انجام کارهایی مانند شستن فرش و تمیز کردن دیوار و پنجره ها از وظایف خدمتکار نبوده و خانواه ها نباید انتظار نادرست از این افراد داشته باشند. همچنین نگهداری از فرزندان و سالمندان از وظایف این افراد نمی باشد و هر کدام از اینها نیاز به فرد مجزایی دارد. یکی دیگر از خطاهای که خانواده ها می کنند، انتظار همراهی خدمتکار با خانواده در هنگام خرید و یا ویزیت های دکتر می باشد. این فعالیت ها جزو وظایف خدمتکار منزل نمی باشد.

شرکت خدمات مراقبتی و پرستاری کیان مهر در تهران

با توجه به اهمیت موضوع استخدام پرستار سالمند در منزل و خدمتکار منزل، شرکت هایی مانند شرکت خدمات پرستاری کیان مهر در تهران اقدام به تامین این نیرو ها و اعزام انها به منازل شما نموده اند. این شرکت ها با بررسی شرایط نیروی خدماتی از لحاظ اخلاقی و سوء پیشینه، می توانند نیروهای مناسبی را به خانواده ها معرفی نمایند. در صورت نیاز می توانند درخواست تعویض نیرو نمایند و یا حتی از طریق شرکت، توصیه های لازم را به نیروی خدماتی اعلام نمایند. شرکت کیان مهر با داشتن کادری مجرب، و تجربه بالا میتواند نیروی مورد نیاز شما را تامین نماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین