فرم‌های درونگرایانه تندیس های هندسی

فرم‌های درونگرایانه تندیس های هندسی

 

نوشته کیت موث

برگرفته از: thisiscolossal.com

برگردان مهتاب خطیر

الف گدیس با در آمیختن تکنیک های نجاری سنتی و کنده کاری های مدرن تندیس های چوبی هندسی پیچیده ای را که با درونش تلاقی می کنند باز می آفریند. هر اثر آبستره شخصیت ویژه ی خود را دارد، برخی از آنها  گنگ و مبهم هستند و برخی دیگر  گلیف ها یا نمادهای باستانی به یاد می آورند که به پیکرهایی سه بعدی تبدیل شده اند.گدیس به‌ویژه شیفته ی بررسی احتمالات جامدات افلاطونی است، دسته‌ای از چندوجهی‌های محدب که برای هزاران سال ریاضی‌دانان و فیلسوفان در ادامه راه افلاطون و هم تراز با او به آن می پرداختند.هنرمند که در شمال غربی اقیانوس آرام بزرگ شد، از جوانی کنده کاری های چوبی بومی این منطقه را ستایش می‌کرد و شیدای برداشت آنها از طبیعت بود.او اکنون روزهای خود را بین بالی و جزیره اورکاس در واشنگتن سپری می کند، جایی که با پدر مجسمه سازش استودیو مشترکی دارد. شیفتگی گدیس به طبیعت و چوب به عنوان یک ابزار در یک سفر خانوادگی به ژاپن هنگامی که هنوز خیلی جوان بود آغاز گشت. با گذشت زمان، آثار او در مطالعه ی مداوم فرم و مواد رشد و تکامل یافته است. او امروز خانه ای در هوکایدو ژاپن دارد و می خواهد یک استودیوی دیگر را به آنجا بیفزاید.گدیس همیشه مسافر، هر جا که می‌رود، آثارش را با خود می‌برد، و به بررسی دوگانگی‌ها و پارادوکس‌های محیط پیرامونش می‌پردازد، زیرا خواست او بازگرداندن «بخشی از زیبایی و اصالت به جهان» است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین