-

فیلم‌نت و طرح اکران آنلاین فیلم کودک/ برای کودکان فیلم و سریال بسازید

فیلم‌نت و طرح اکران آنلاین فیلم کودک/ برای کودکان فیلم و سریال بسازید

در چند سال اخیر بار سینمای کودک در ایران را انیمیشن‌ها به دوش کشیده‌اند و چه در کیفیت و چه در فروش و مواجهه با مخاطب شرایط خوبی دارند؛ آنهم در شرایطی که می‌دانیم ساخت فیلم بلند انیمیشن هم نیاز به زمان چند ساله دارد هم هزینه‌های زیادی دارد.

به گزارش فیلم نت نیوز، در شرایطی که فیلم‌های رئال کودک کمتر ساخته می‌شوند و در اکران هم چندان موفق نیستند شاید بتوان از شبکه نمایش خانگی انتظار داشت به داد این حوزه برسند و همانطور که در بخش سریال‌سازی باعث رونق و افزایش کیفیت کارها به نسبت تلویزیون شدند، در اینجا نیز با سرمایه‌گذاری و تولید تعدادی فیلم و سریال کودک چه به شکل رئال چه انیمیشن باعث رونق این بخش شوند.

در حال حاضر اگر به برنامه پخش شبکه نمایش خانگی و دو پلتفرم مطرح این روزها یعنی فیلم‌نت و فیلیمو داشته باشیم برنامه و سریال برای کودکان در حال پخش ندارند ولی در فیلم‌نت در بخش سینما آنلاین می‌توانید فیلم انیمیشن مسافری از گانورا و فیلم سلفی با رستم را تماشا کنید. فیلم‌نت بخش سینما آنلاین خود را در یک سال اخیر برای اکران آنلاین فیلم‌های سینمای ایران فعال کرده است و یکی از ویژگی های مهم سینما آنلاین فیلم نت این است که تنوع محصولاتی که در این بخش عرضه می‌کند، بالاست به طور مثال در دوره ای فیلم کوتاه و مستند اکران آنلاین کرد و حالا در کنار فیلم های بدنه که ضمانت فروش دارند توجهی هم به فیلم های کودکان دارد که چنین رویکردی در کنار تقویت بخش سینمای جهان فیلم نت در حوزه کودک و نوجوان نشان می دهد که سیاستگذاران پلنفرم فیلم‌های در دستور کار فعالیت جدیدی را دارند.

در حالیکه فیلم نت در یک سال اخیر در رتبه یک بازار در زمینه تولید کیفی سریال‌ها ایستاده و دفتر یادداشت، افعی تهران، در انتهای شب و اکنون سریال داریوش این پلتفرم با فاصله زیاد از دیگر سریال های پلتفرمی پخش شده و می شوند، در صورتی که در بخش کودک و نوجوان هم فیلم‌نت بخواهد بازار را دست بگیرد، احتمال موفقیت آن بالاست و این امید را می‌دهد که بچه ها هم بتوانند کم کم جای ویژه خود را در فیلم‌نت پیدا کنند.

اگر چنین سیاستی در فیلم‌نت اتخاذ شده باشد که به گوش می‌رسد با چند تولیدکننده کودک هم مذاکراتی انجام داده‌اند، سوال اینجاست چرا در نمای اصلی پلتفرم هنوز جا و طراحی ویژه برای بخش کودک خود در نظر نگرفته‌اند و در تبلیغات خود نیز به این بخش نمی‌پردازند که این امر شاید به این دلیل باشد که می‌‎خواهند پس از تولید و در آستانه پخش ویترین خود را نیز تغییر دهند.

آنچه مسلم است نه فقط فیلم‌نت بلکه دیگر پلتفرم‌ها هم باید به فکر بخش کودک و نوجوان خود باشند و داشتن چند پلتفرم تخصصی و باکیفیت برای کودکان در ایران ماموریتی است که تاکنون مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

طرح اکران آنلاین فیلم‌های کودک که توسط فیلم‌نت اجرایی شده است گرچه گام اول خوبی محسوب می‌شود ولی اگر پرتعداد و دنباله‌دار نشود به جمع طرح‌ها و پروژه های شکست خورده می پیوندد. پیشنهاد می شود در کنار فیلم های روز سینمای کودک سری به آرشیو این سینما نیز زده شود و آثار باکیفیت از سینمای پرافتخار روزهای دور سینمای کودک ایران در بخش سینما آنلایم فیلم نت عرضه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین