-

رشد قابل توجه فروش و سرمایه‌گذاری‌های عظیم چادرملو

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با سرمایه‌گذاری‌های عظیم و پروژه‌های توسعه‌ای، جایگاه خود را به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان زنجیره فولاد کشور مستحکم کرده است.

رشد قابل توجه فروش و سرمایه‌گذاری‌های عظیم چادرملو

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، گزارشی از عملکرد و دستاوردهای این شرکت در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ منتشر کرد که نشان از رشد قابل توجه و برنامه‌های توسعه‌ای گسترده این شرکت دارد.

چادرملو که با سهم ۱۷ درصدی در تولید کنسانتره، ۷ درصد در تولید گندله آهن، ۱۰ درصد در تولید آهن اسفنجی و ۶ درصد در تولید شمش فولاد، یکی از پیشتازان صنعت فولاد کشور محسوب می‌شود، توانسته است با اجرای طرح‌های نوین و بهره‌وری بالا، موفقیت‌های چشمگیری را به دست آورد. 

 گزارش منتشر شده از عملکرد کچاد در خرداد ۱۴۰۳ نشان داد که مجموع فروش سه ماهه نخست سال به ۱۳,۶۲۲ میلیارد تومان رسیده است. همچنین درآمد حاصل از فروش صادراتی محصولات این شرکت با رشد ۹۱ درصدی در خرداد ۱۴۰۳ نسبت به اردیبهشت، به ۱۰,۸۷۴ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال افزایش یافته است. 

افزایش ۳ درصدی بهار ۱۴۰۳ نسبت به زمستان سال گذشته، در کنار رشد ۹۱ درصدی درآمد حاصل از فروش صادراتی در خرداد، نمایانگر عملکرد موفقیت‌آمیز چادرملو دارد.  

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با کسب جایگاه دوم در تولید کنسانتره کشور و سهم‌های مهمی در تولید گندله آهن، آهن اسفنجی و شمش فولاد، توانست در سال گذشته بیش از ۶۰.۳ هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی و ۲۵.۴ هزار میلیارد تومان سود خالص کسب کند. سود هر سهم نیز به ۷۸۴ ریال رسید که نسبت به سال قبل از آن رشد ۱۱ درصدی داشته است. 

در سال گذشته، چادرملو با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۶۳ هزار میلیارد ریال در طرح‌های توسعه‌ای و بهره‌برداری بهینه از زیرساخت‌ها، توانست تولید در واحدهای اسفنجی، گندله‌سازی و شمش فولاد را بیش از ظرفیت اسمی و برنامه پیش‌بینی شده افزایش دهد. این دستاوردها به تحقق رکوردهای جدید تولید در این بخش‌ها منجر شد. 

 

چادرملو با عزم بهره‌برداری از 7 طرح توسعه‌ای با سرمایه‌گذاری 375 هزار میلیارد ریال تا پایان سال، پیش‌بینی می‌کند که این طرح‌ها 1,870 نفر اشتغال‌زایی مستقیم و 6,560 نفر اشتغال غیرمستقیم به همراه داشته باشد. این طرح‌ها شامل احداث نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت 546 مگاوات در اردکان، کارخانه اکسیژن با ظرفیت 15,000 نرمال متر مکعب، نیروگاه خورشیدی 100 مگاواتی و پروژه‌های مختلف اکتشاف، استخراج، فرآوری و تولید کنسانتره است. 

 

به علاوه، برنامه‌های کوتاه‌مدت این شرکت شامل کاهش قیمت تمام شده حمل مواد معدنی با خرید 550 واگن و 54 کشنده و انعقاد قرارداد خرید 10 دستگاه لوکوموتیو می‌باشد. پروژه‌های دیگر نیز شامل احداث نیروگاه‌های خورشیدی در منطقه خضرآباد، بهاباد و اردکان و کارخانه‌های مختلف تولید فولاد و آهن اسفنجی است که برخی از آنها به زودی به بهره‌برداری خواهند رسید. 

 

عملکرد درخشان و برنامه‌های توسعه‌ای گسترده چادرملو نشان‌دهنده‌ تعهد این شرکت به رشد پایدار و افزایش بهره‌وری در صنعت فولاد کشور است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین