-

مجمع عمومی عادی سالیانه افق کوروش برگزار شد

مجمع عمومی عادی سالیانه افق کوروش در روز سه‌شنبه، ۱۹ تیرماه ۱۴۰۳، با حضور بیش از ۸۵ درصد از سهامداران برگزار شد.

مجمع عمومی عادی سالیانه افق کوروش برگزار شد

به گزارش صمت، در این مراسم دکتر حسین صبوری- مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، به ارائه خلاصه‌ای از عملکرد شرکت افق کوروش در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، پرداخت و گفت: در سال مالی ۱۴۰۲، با ادامه رویکرد توسعه‌گرا در افق کوروش، تلاش کردیم تا دایره خدمت‌رسانی به مشتریان‌مان را چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی، گسترده‌تر کنیم. همچنین با بهره‌گیری از بهبود روش‌های اداره شرکت، رفع موانع عملیاتی از طریق چابک‌سازی فرآیندهای سازمانی، توسعه و تسهیل زنجیره تامین و سیستمی کردن ارتباط با تمامی ذینفعان، حضور افق کوروش را به عنوان «لیدر صنعت خرده‌فروشی کشور»، نه فقط در شهرهای بزرگ، بلکه در شهرهای کوچک و کمتر برخوردار نیز تثبیت و سرآمدی خود را در پهنه کشور عزیزمان حفظ کنیم.

وی افزود: در شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، در سال مالی گذشته، باوجود تمامی مشکلات اقتصادی، بار دیگر به پشتوانه تلاش همکاران‌مان و با همدلی و همراهی شما سهامداران گرامی، موفق شدیم تا مهمترین و اصلی‌ترین هدف شرکت که «حفظ و افزایش سودآوری و ایجاد بازدهی مناسب»، برای همه ذینفعان است، محقق شود. رشد 86 درصدی سود خالص شرکت، نسبت به دوره مشابه آن در سال گذشته، کسب جایگاه 34 در بین 100 شرکت برتر ایران و افزایش تعداد فروشگاه‌ها به بیش از ۳۶۰۰ فروشگاه در بیش از ۶۰۰ شهر کشور، نشان از همین رویکرد دارد.

صبوری با بیان اینکه امروز، با تکیه بر اعتماد، حمایت و همراهی سهامداران گرانقدر، شاهد اعتلای روزافزون نام «افق کوروش» هستیم، گفت: با استواری بر ماموریت خود، به عنوان قدرتمندترین، بزرگ‌ترین و خدمت‌رسان‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای کشور، روند سودآوری شرکت را حفظ کرده و ادامه می­دهیم.

وی تاکید کرد: ما بر این باوریم که با حمایت یکایک شما سهامداران گرامی، می‌توانیم مسیر رشد، توسعه، افزایش خدمت‌رسانی و سودآوری روزافزون را بیش از پیش، هموار کنیم. در افق کوروش با رویکرد توسعه متوازن و شتابان و الگوبرداری از شرکت‌های بزرگ و برتر صنعت خرده‌فروشی دنیا و با به‌کارگیری مدل‌های مرجع جهانی در تمام حوزه‌های سازمان، به توسعه نیروی انسانی، بهبود نگاه به مشتریان و ذینفعان سازمان و بهبود فرآیندها و زیرساخت‌های شرکت، می‌اندیشیم تا بتوانیم با شما، رویای جهانی شدن‌مان را عینیت بخشیم.

صبوری در ادامه صحبت‌هایش، گفت: فروش خالص شرکت که در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۵ هزار ۸۲۰ میلیارد تومان بوده، در سال ۱۴۰۲ به ۶۶ هزار ۲۹۹ میلیارد تومان رسیده که رشدی 85 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین سود ناخالص افق کوروش در سال ۱۴۰۱، حدود ۶ هزار و ۳۰۵ میلیارد تومان بوده که در سال گذشته، به ۱۰ هزار و ۷۱۲ میلیارد تومان افزایش یافته و رشدی ۷۰ درصدی داشته که به افزایش سود عملیاتی شرکت از ۱۷۲۷ میلیارد تومان به ۳۵۵۸ میلیارد تومان، با ۱۰۶ درصد رشد، منجر شده است.

مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، با اشاره به تغییرات سرمایه‌ای این شرکت، گفت: سرمایه ثبت‌شده شرکت در سال 1402 به 2000 میلیارد تومان رسید که هیئت مدیره برای سال جاری پیشنهاد افزایش سرمایه به مبلغ 1000 میلیارد تومان را ارائه می‌دهد تا سرمایه ثبت‌شده، مجموعا به 3000 میلیارد تومان برسد.

صبوری با اشاره به فروش 66 هزار و 299 میلیارد تومانی افق کوروش در سال 1402، اظهار کرد: این میزان فروش که از سوی 3434 فروشگاه در انتهای سال 1402، محقق شده،  به 14 میلیون و 300 هزار مشتری انجام شده است. در ایران 25 میلیون خانوار داریم که بیش از 60 درصد از آنها در سال از افق کوروش خرید می‌کنند.

وی با بیان اینکه افق کوروش مجموعا 17 هزار 838 نفر پرسنل دارد، به توسعه فروشگاه‌های افق کوروش، اشاره کرد و گفت: در سال 1401، بالغ بر 3018 فروشگاه داشتیم که این تعداد در سال 1402 به 3434 رسید و در حال حاضر 3625 فروشگاه داریم. همچنین افق کوروش در 675 شهر کشور حضور دارد و 94.4 درصد جمعیت شهری کشور را پوشش می‌دهد.

صبوری در ادامه صحبت‌هایش ضمن مرور دستاورهای افق کوروش، گفت: افق کوروش برای هفت سال متوالی به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای کشور شناخته شده و برای اولین بار رتبه 34 را در میان 100 شرکت برتر ایران در رتبه‌بندی IMI-100 کسب کرده است.

وی با اشاره به اقدامات افق کوروش در حوزه مسئولیت اجتماعی، گفت: جمع‌آوری و بازیافت بیش از 6700 تن ضایعات نایلون و کارتن، پاکسازی محیط زیست با جمع‌آوری بیش از هفت تن زباله، کاهش مصرف سوخت فسیلی در انبارها با بکارگیری لیفتراک‌های برقی و... از جمله اقدامات زیست محیطی شرکت بوده است.

مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، ادامه داد: همچنین اهدای 4000 بسته بهداشتی و غذایی سیل‌زدگان منطقه سیستان و بلوچستان، مشارکت در ارسال و توزیع بسته‌های حمایتی و آموزشی کشور، مشارکت و نظارت در ساخت گازرسانی به 1110 واحد مسکونی در 31 استان کشور، مشارکت و نظارت در ساخت و راه­اندازی 6 مدرسه در استان­های تهران، البرز، همدان و خوزستان و... از جمله اقدامات افق کوروش در حوزه مسئولیت اجتماعی بوده است.

قابل توجه است که در مجمع عمومی عادی سالیانه افق کوروش، بررسی صورت‌های مالی شرکت، تعیین حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیرالانتشار، تایید معاملات سالیانه، تقسیم سود و تصویب پاداش هیئت مدیره مورد تصویب سهامداران قرار گرفتند.

همچنین افق کوروش 1200 ریال سود به ازای هر سهم، بین سهامداران تقسیم کرد که ظرف یک هفته آینده، سود سهامداران حقیقی واریز خواهد شد.

انتهای پیام

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*