-

چه عواملی در هزینه های پشتیبانی شبکه تاثیر می گذارد؟

خدمات پشتیبانی از بخش های مختلف شبکه های امروزی به منظور تعمیر، نگهداری، نظارت و... اهمیت زیادی دارد و بر عملکرد استاندارد این سیستم های کامپیوتری تاثیرگذار خواهد بود. یکی از چالش های استفاده از این خدمات، تعرفه ها و هزینه های تعیین شده برای کارشناسان فنی است.

چه عواملی در هزینه های پشتیبانی شبکه تاثیر می گذارد؟

خدمات پشتیبانی از بخش های مختلف شبکه های امروزی به منظور تعمیر، نگهداری، نظارت و... اهمیت زیادی دارد و بر عملکرد استاندارد این سیستم های کامپیوتری تاثیرگذار خواهد بود. یکی از چالش های استفاده از این خدمات، تعرفه ها و هزینه های تعیین شده برای کارشناسان فنی است. در این زمینه نرخ نامه های متفاوتی در شرکت های خدماتی مشخص می شود که رقم ثابتی ندارند. این هزینه ها بسته به نوع خدمات پشتیبانی شبکه مشخص خواهند شد. هر چه آسیب ها و مشکلات موجود در سیستم فنی بیشتر باشند و کارشناسان مدت زمان بیشتری به رفع مشکلات موجود بپردازند، این هزینه ها افزایش می یابند.

شرکت خدمات پشتیبانی شبکه

عوامل موثر بر تعرفه خدمات پشتیبانی شبکه

در خصوص دریافت خدمات پشتیبانی شبکه، حتما به هزینه های روز ارائه این خدمات در شرکت مورد نظر توجه داشته باشید و این هزینه ها را از کارشناسان مربوطه استعلام کنید. این هزینه ها از پارامترهای مختلفی تاثیر می پذیرند؛ مقیاس و پیچیدگی شبکه موجود، تعداد نقاط اتصال، تعداد دستگاه های متصل و... همه و همه بر کیفیت خدمات پشتیبانی و هزینه های مربوط به آن تاثیرگذار خواهند بود. در این بخش با برخی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر هزینه خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری آشنا می شویم:

تعداد تجهیزات شبکه

نرخ ارائه خدمات پشتیبانی شبکه با در نظر گرفتن تعداد تجهیزات موجود مشخص خواهد شد. کارشناسان پشتیبانی شبکه برای رسیدگی به هر یک از دستگاه های کامپیوتری زمان می گذارند و ایرادات و اختلالات موجود در هر یک را ارزیابی می کنند. هر چه تعداد دستگاه ها بیشتر باشد، مدیریت آن ها در سیستم شبکه دشوارتر و پیچیده تر خواهد بود. برای رسیدگی به وضعیت فنی هر یک از این تجهیزات از خدمات فنی متفاوتی استفاده می شود که کیفیت تعمیر و نگهداری را تحت تاثیر قرار می دهند.

نوع تجهیزات موجود در سیستم شبکه هم تاثیر به سزایی بر قیمت های مربوطه بر جای می گذارد؛ هزینه ارائه خدمات پشتیبانی برای رسیدگی به دستگاه های تخصصی بیشتر خواهد بود. به طور کلی تعداد تجهیزات و پیچیدگی آن ها بر استراتژی قیمت گذاری این خدمات تاثیر می گذارد.

شرکت خدمات پشتیبانی شبکه

نوع سخت افزارهای شبکه

انواع سخت افزارهای شبکه شامل سوییچ ها، روترها، دستگاه های ذخیره سازی و... نیاز به خدمات پشتیبانی مجزایی دارند و به صورت تخصصی به هر یک از آن ها رسیدگی می شود. هر چه سخت افزارهای موجود در سیستم پیشرفته تر باشند، قیمت و هزینه رسیدگی به آن ها افزایش می یابد. نیاز به به روزرسانی و آپدیت سخت افزارهای موجود نیز همواره احساس می شود و هزینه مجزایی برای ارائه این خدمات دریافت خواهد شد.

تیم پشتیبانی شبکه با ارزیابی وضعیت سخت افزاری شبکه موجود، برای حل اختلالات و مشکلات موجود برنامه ریزی می کند. ریسک خرابی های مکرر در ساختار سخت افزارهای شبکه همواره وجود دارد و این مسئله بر تعرفه های پشتیبانی تاثیرگذار خواهد بود.

تعداد مراجعات کارشناس به محل

در برخی از پروژه های پشتیبانی شبکه، تیم کارشناسی به صورت غیر حضوری به آسیب ها و اختلالات موجود رسیدگی می کنند. بی شک در پروژه های غیر حضوری پشتیبانی از شبکه، هزینه ارائه خدمات به صرفه تر خواهد بود. اما در برخی پروژه ها برای رفع اختلالات نیاز به حضور فیزیکی کارشناسان وجود دارد. تعداد دفعات مراجعه کارشناسان به محل مورد نظر بر هزینه های پشتیبانی شبکه تاثیر می گذارد. تعداد دفعات اعزام کارشناسان بر اساس نوع قرارداد و سطح خدمات پشتیبانی مشخص می شود.

در برخی شبکه ها نیاز به پشتیبانی دائمی و حضور مداوم کارشناسان پشتیبان احساس می شود. در این پروژه ها کارفرمایان باید هزینه های حضور تیم پشتیبانی را بپذیرند. در شبکه های بزرگ و پیچیده حضور مداوم تیم پشتیبانی بیشتر احساس می شود.

پشتیبانی شبکه در ایمن نت

سرویس های نرم افزاری شبکه

در هر شبکه ای قابلیت های نرم افزاری متفاوتی در اختیار کاربران قرار می گیرند. نرم افزارهای موجود در هر شبکه کامپیوتری نیاز به روز رسانی و آپدیت دارند. تنوع در سرویس ها و نوع نرم افزارهای موجود در شبکه بر هزینه های ارائه خدمات پشتیبانی تاثیرگذار خواهد بود. رسیدگی به برخی نرم افزارهای موجود در شبکه نیاز به مهارت و تخصص بیشتری دارد که هزینه های ارائه خدمات را افزایش می دهد. تنوع ابزارها و نرم افزارهای موجود در شبکه نیز نیاز به ارائه خدمات پشتیبانی را افزایش می دهد.

سرویس های نرم افزاری برای عملکرد بهتر نیاز به حفاظت بیشتر دارند؛ این سرویس ها در برابر حملات سایبری و هکرها قرار می گیرند و ریسک آسیب رسیدن به اطلاعات آن ها همواره وجود دارد. به همین خاطر خدمات پشتیبانی از سرویس های نرم افزاری در هر شبکه کمی پیچیده تر خواهد بود. هزینه ارائه این خدمات با در نظر گرفتن وسعت شبکه های موجود مشخص می شود.

نوع قرارداد برای ارائه خدمات پشتیبانی

شرکت های ارائه خدمات پشتیبانی شبکه برای بهبود همکاری با سازمان ها و کسب و کارها اغلب قراردادهای معتبری با این مجموعه ها ثبت می کنند که در آن ها به هزینه های همکاری اشاره می شود. این قراردادها بسته به نیاز شبکه های کامپیوتری در بازه های زمانی مختلفی مشخص می شوند. برخی از آن ها به صورت هفتگی، برخی به صورت ماهانه و برخی سالانه ثبت شده و به میزان و حجم خدمات پشتیبانی در آن ها اشاره خواهد شد. در این قراردادها به نوع نیازهای شبکه نیز توجه می شود و با در نظر گرفتن بودجه کارفرمایان بهترین خدمات پشتیبانی ارائه خواهد شد.

برخی از قراردادهای پشتیبانی شبکه به صورت ثابت تنظیم می شوند و هزینه های سالانه و ماهانه مربوط به آن ها به صورت یک جا یا ماه به ماه پرداخت خواهد شد. این قراردادها برنامه ریزی برای بودجه بندی خدمات پشتیبانی شبکه را ساده تر می کنند.

پشتیبانی شبکه از راه دور

خدمات پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری امروزی دسته بندی های مختلفی دارند. برای رسیدگی به وضعیت شبکه به روش های رسیدگی به بخش های نرم افزاری و سخت افزاری توجه می شود. در صورتی که این خدمات به صورت از راه دور و مانیتورینگ ارائه شوند، هزینه های پشتیبانی به شدت کاهش می یابد. این راهکار برای صرفه جویی در هزینه های خدمات پشتیبانی مزایای بی شماری به همراه خواهد داشت. با استفاده از این خدمات به محض ایجاد مشکل یا نقص فنی در بخش های مختلف، برای رفع این آسیب ها برنامه ریزی خواهد شد.

تعداد کاربران در شبکه

تعداد کاربران در شبکه یا یوزرهای فعال در سیستم شبکه های سازمانی و شرکتی بر هزینه های خدمات پشتیبانی تاثیر می گذارد. این مسئله در خصوص تعیین قیمت خدمات پشتیبانی در شبکه های سازمان های در حال توسعه بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. این روش محاسبه هزینه ها به کارفرمایان کمک می کند که برنامه ریزی بهتری برای هزینه ها و بودجه بندی بخش پشتیبانی شبکه داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*