-

موزه اسباب بازی تهران کجاست؟

موزه اسباب بازی تهران موزه‌ای قدیمی برای بازدید از اسباب بازی‌های نوستالژیک و تداعی‌کننده خاطرات خوش کودکیه. موزه‌ای که در اون اسباب بازی‌ها حکایت‌گر شور و شوق کودکی و یادآور بازی‌های جذاب گذشتگان هستن.

موزه اسباب بازی تهران کجاست؟

موزه اسباب بازی تهران موزه‌ای قدیمی برای بازدید از اسباب بازی‌های نوستالژیک و تداعی‌کننده خاطرات خوش کودکیه. موزه‌ای که در اون اسباب بازی‌ها حکایت‌گر شور و شوق کودکی و یادآور بازی‌های جذاب گذشتگان هستن. این موزه درواقع خونه‌ای برای زندگی عروسک‌هاست که شما رو با ماشین زمان به چندین و چند سال قبل می‌بره!
تمام عروسک‌ها و اسباب بازی‌هایی که در این موزه به نمایش گذاشته شده‌ن، نه‌تنها در رشد و پرورش ذهن کودکان، بلکه در پر کردن اوقات فراغت اون‌ها نقشی چشمگیر داشتن؛ ویژگی‌ای که به‌ندرت در اسباب بازی‌های جدید دیده می‌شه! اگه علاقه‌مند به بازدید از این موزه هستین، تا انتهای مقاله رو مطالعه کنین تا در مورد ویژگی‌ها و جزئیات این موزه دیدنی صحبت کنیم.

موزه اسباب بازی تهران


کاوش در تاریخ اسباب بازی‌ها؛ معرفی موزه خیابان نوفل‌لوشاتو


موزه اسباب بازی خیابان نوفل‌لوشاتو تهران موزه‌ایه که گذشته رو تداعی می‌کنه. درواقع خاطرات یک نسل از کودکانی که با انواع اسباب بازی‌های زیبا و ‌خلاقانه بازی کرده‌ن، در این موزه روایت می‌شه. در این موزه نزدیک به ۱۴۰۰ عروسک و اسباب بازی وجود داره که تماشای اون‌ها برای هر فردی در هر سنی از کودک گرفته تا نوجوان، جوان و بزرگسال جذاب و خاطره‌انگیزه. در دل این موزه، شخصیت‌های داستانی قدیمی رو مشاهده می‌کنین که به شکل یک عروسک در یک گوشه نشسته و فضایی ایده‌آل خلق کردن. همین عروسک‌ها و اسباب بازی‌ها هستن که زیبایی موزه و استقبال از اون رو چندین برابر کردن.
موزه اسباب ‌بازی تهران در سال ۱۳۹۲ توسط فردی به نام نوفل‌لوشاتو ساخته شد و الآن هم یکی از جذاب‌ترین موزه‌های کشور به‌شمار می‌آد. در کل، اسباب بازی در تاریخ کهن ایران جایگاه ویژه‌ای داره و برآمده از فرهنگ و سنت‌های بومی مردمان این سرزمینه. این محصولات ضمن اینکه تفریحات کودکان نسل‌های قبل رو به تصویر می‌کشن، مقدمه‌ای بر شناخت فرهنگ عمومی کشور هم هستن. شما با بازدید از اسباب بازی‌های محبوب این موزه، می‌تونین تحول اسباب بازی‌ها از گذشته تا به امروز رو رصد کنین. افزون بر این، طراحی بی‌نظیر فضای داخلی موزه و مراقبت همه‌جانبه از اشیا تاریخی و فرهنگیه که شما رو تنها در چند ثانیه راهی سفری تاریخی می‌کنه. از دهه ۱۹۲۰ تا به امروز، اسباب بازی‌های قدیمی و جدید به کالکشن این موزه اضافه شدن و اون رو کامل کردن. اگه شما هم علاقه‌مند به جستجو در تاریخ هستین و این بار می‌خواین اسباب بازی‌های گذشتگان را بشناسین، می‌تونین با تهیه بلیت و مراجعه به این موزه از اسباب بازی‌های قدیمی دیدن کنین.


بخش‌های مختلف موزه ابزارهای بازی تهران؛ معدن اسباب بازی‌های قدیمی


با ورود به موزه‌های تهران، بخش‌های مختلفی پیش روی شما قرار می‌گیرن که دیدن هر یک از اون‌ها، اطلاعات تاریخی شما رو افزایش می‌ده. موزه اسباب بازی نیز همین‌طوره. این موزه در تاروپود خودش بخش‌های مختلفی رو جای داده که هرکدوم می‌تونن تاریخچه پربار اسباب بازی‌ها رو براتون شرح بدن و تک‌تکشون جذابیت موزه رو افزایش می‌دن. موارد زیر، بخش‌های مهمی هستن که در بازدید از موزه می‌تونین از اون‌ها دیدن کنین:


بخش تاریخی موزه


این بخش مختص نمایش اسباب بازی‌های قدیمیه. اسباب بازی‌هایی که به‌عنوان اشیاء فرهنگی در شناخت سنت‌های دیرینه ایران کاربرد فراوانی دارن. نگاهی اجمالی به ساختار این اسباب بازی‌ها نشانگر توانایی فوق‌العاده اون‌ها در رشد دادن ذهن و جسم کودکانه. انواع اسباب بازی‌های چوبی، اسباب بازی ساختنی، سفالی، پارچه‌ای و.... در این قسمت از موزه قابل مشاهده هستن.


بخش اسباب بازی‌های محلی موزه


در این قسمت، می‌تونین نظاره‌گر اسباب بازی‌هایی باشین که نشون‌دهنده سنت مردمان مناطق مختلف ایران هستن. اسباب بازی‌هایی که با لباس‌های زیبا و طراحی خلاقانه خودشون می‌تونن نظر شما رو جلب کنن. در طول سال‌های فعالیت موزه اسباب بازی تهران، نه‌تنها کودکان بلکه بزرگسالان با شور و شوق فراوون از بخش تاریخی و محلی اسباب بازی‌های موزه دیدن کردن.



بخش فعالیت آموزشی در موزه


آخرین بخش در موزه بخش فعالیت آموزشیه. در این قسمت کارگاه‌هایی برای تقویت مهارت کار با اسباب بازی و تولید اسباب بازی‌های زیبا برگزار می‌شه. افراد علاقه‌مند می‌تونن با ثبت‌نام در کارگاه‌ها اثرات هنری ترسیم‌شده در ذهن خودشون رو به تصویر بکشن و اسباب بازی‌هایی خارق‌العاده برای نسل‌های بعد تولید کنن.



موزه نوفل‌لوشاتو کجا واقع شده؟


این موزه در خیابان نوفل‌لوشاتو تهران، کوچه لولاگر، پلاک ۸ و واحد اول واقع شده. برای بازدید از موزه باید بلیت تهیه کنین. لازم به ذکره که این موزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب پذیرای قدم‌های شما علاقه‌مندانه. دسترسی به اکثر موزه‌های تهران ازجمله این موزه جذاب با مترو امکان‌پذیره. اگه به دقت هر بخش از موزه اسباب بازی تهران رو بررسی و کاربرد هر یک از اسباب بازی‌ها رو آنالیز کنین، متوجه تأثیر شگفت‌انگیز این اسباب بازی‌های قدیمی در رشد ذهن کودکان می‌شین. متأسفانه امروزه اسباب بازی‌ها طوری طراحی می‌شن که صرفاً برای گذراندن اوقات فراغت به کار گرفته شده و هیچ‌گونه کمکی به تقویت ذهن و رشد ذهن کودک نمی‌کنن.
خبر خوب اینه که فروشگاه وی‌تویز با در نظر گرفتن این ضعف بازار، به ارائه اسباب بازی‌هایی پرداخته که هدف اصلی اون‌ها پرورش ذهن، خلاقیت و نبوغ کودک شماست. اگه به فکر خرید اسباب بازی فکری ، عروسک‌های جذاب و هر نوع اسباب بازی مدرن و قدیمی هستین، می‌تونین با کارشناسان در فروشگاه وی‌تویز ارتباط بگیرین.


جمع‌بندی


بازدید از موزه اسباب بازی تهران و بخش‌های متنوع اون می‌تونه لحظاتی لذت‌بخش و نوستالژیک رو برای شما رقم بزنه. در این موزه، انواع بازی‌های فکری و بازی‌های تقویت قوای جسمانی در کنار انبوهی از عروسک‌ها به نمایش گذاشته شد‌ن. با دیدن اسباب بازی‌های قدیمی، محلی و نوی موزه‌ های تهران، می‌تونین با ماشین زمان به دوران کودکی خودتون برگردین و خاطرات خوشتون رو به یاد بیارین. همچنین تحولات ابزارهای بازی از گذشته تاکنون رو با اسباب بازی‌ها مشاهده کنین.

برچسب ها : اسباب بازی

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*