دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
کد خبر: 34743
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1401/11/17 11:59

دستگاه پرکن مایعات اشتعال زا

شرکت بازرگانی AG وارد کننده دستگاه های صنعتی و نیمه صنعتی با گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش 5 ساله به منظور گسترش و حمایت از مشاغل حوزه کارآفرینی با بیش از 18 سال سابقه در تهران و اصفهان فعالیت دارد
دستگاه پرکن مایعات اشتعال زا

شرکت بازرگانی AG وارد کننده دستگاه های صنعتی و نیمه صنعتی با گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش 5 ساله به منظور گسترش و حمایت از مشاغل حوزه کارآفرینی با بیش از 18 سال سابقه در تهران و اصفهان فعالیت دارد

 

دستگاه پرکن مایعات AG

مایعات از نظر چگالی و ویسکوزیته با هم تفاوت دارند و به دو دسته غلیظ و رقیق دسته بندی می شوند. مایعات رقیق ویسکوزیته یا چسبندگی و چگالی پایین تری نسبت به مایعات غلیظ دارند. یعنی نسبت به جاری شدن مقاومت کمتری دارند. مایعات با چگالی های مختلف دستگاه های پرکن متفاوتی دارند. دستگاه پرکن مایعات (liquid filling machine) جهت پر کردن و بسته بندی مایعات غلیظ و رقیق ساخته شده است. این دستگاه در صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی و .... کاربرد و اهمیت بالایی دارد. دستگاه پرکن مایعات با توجه به چگالی مایعات، در دو نوع دستگاه پرکن مایعات غلیظ و رقیق وجود دارد.

نحوه عملکرد دستگاه پرکن مایعات

دستگاه پرکن مایعات رقیق جهت پرکن و بسته بندی مایعات از نیروی جاذبه مایعات استفاده می کند؛ در صورتی که دستگاه پرکن مایعات غلیظ عملیات پر کردن را توسط نیروی خارجی انجام می دهد. پیش از خرید دستگاه، ابتدا نوع مایعات مورد نظر خود را مشخص کنید، سپس پیش از خرید، سازگاری یا مناسب بودن دستگاه پرکن با میزان چگالی را بررسی کنید. آبمیوه، آب های معدنی و نوشابه و ... مایعات رقیق هستند و عسل، روغن و .... مایعات غلیظ هستند. دستگاه پرکن مایعات رقیق، قابلیت پرکردن مایعات نیمه غلیظ را دارند؛ ولی دستگاه پرکن مایعات غلیظ قابلیت پر کردن مایعات رقیق را ندارند

 دستگاه های پرکن مایعات بر اساس سیستم های مختلف ثقلی، پمپی و یا سیلندر پیستونی فرآیند پر کردن را انجام می دهند. از آنجا که مواد اشتعال زا اغلب جزء مواد غلیظ به حساب می آیند، دستگاه پرکن مایعات غلیظ و مکانیزم سیستم سیلندر پیستونی بسیار کاربردی می باشد.

 حجم تعیین شده در این سیستم ثابت است و دارای کمترین درصد خطا هنگام پر کردن مایعات می باشد. این دستگاه پرکن برای پر کردن مواد مایع رقیق اشتعال زا نیز مناسب است و در صنایع مختلفی مانند صنایع غذایی جهت پر کردن مربا، عسل، شیره خرما، شیره انگور، رب و...

 در صنایع دارویی در زمینه پر کردن انواع شربت های دارویی، لوسیون، الکل

 در صنایع بهداشتی برای بسته بندی انواع مواد شوینده، شامپو، مواد بهداشتی

 در صنایع شیمیایی جهت پر نمودن انواع ژل آتش زا، رنگ ها، تینر و. کاربرد دارند.

معرفی مایعات اشتعال زا 

در محیط اطرافمان ترکیبات شیمیایی مختلفی وجود دارد که قابل اشتعال هستند. یک ترکیب شیمیایی در اثر تماس با اکسیژن به سرعت واکنش نشان می دهد و قابل اشتعال می شود.

 برخی از این ترکیبات به شکل مایع هستند. هنگامی که مایعات اشتعال زا در ظرف باز یا دارای نشت قرار بگیرند، در اثر گرمای هوا تبخیر و با هوای اطراف مخلوط می شوند. البته امکان آتش گرفتن هر مایع قابل اشتعال با دیگر مایعات متفاوت است. 

 برخی از مایعات اشتعال زا مانند بنزین و سوخت دیزل فرار هستند. در حالی که برخی از مایعات آتش زا مانند دی اتیل و دی سولفید کربن فراریت کمتری دارند. مایعات اشتعال زا قادرند حجم بسیاری از بخارات قابل اشتعال در محیط اطراف را ایجاد نمایند. هنگامی که این بخارات با هوای محیط مخلوط شوند، به شدت قابلیت اشتعال دارند.

 مایعات قابل اشتعال اگر روی زمین ریخته شوند در صورتی که تمیز نشوند، می توانند به منبع حریق تبدیل شوند. وجود مایعات قابل اشتعال روی لباس در صورت آتش گرفتن بسیار خطرآفرین هستند. از جمله مایعات اشتعال زا به ژل آتش زا، بنزین، الکل، استون که نوعی حلال کننده است، اسپری زایلین، گلیسیرین، متانول، اسید استیک، ایزوپروپیل الکل و تینر اشاره نمود.

معرفی دستگاه های پرکن مایعات اشتعال زا

  • از دستگاه های ایمن برای پرکن مایعات اشتعال زا می توان به موارد زیر اشاره کرد :
  • دستگاه پرکن مایعات غلیظ نیمه اتومات تک نازل 5 - 50 میلی لیتر پنوماتیک
  • دستگاه پرکن مایعات غلیظ دستی تک نازل 5 - 50 میلی لیتر
  • دستگاه پرکن مایعات غلیظ فول پنوماتیک 50 - 500 میلی لیتر
  • دستگاه پرکن مایعات غلیظ فول پنوماتیک 100 - 1000 میلی لیتر
  • دستگاه پرکن مایعات فول پنوماتیک 500 - 3000 میلی لیتر

 الکل صنعتی در صنایع مختلف کاربرد گسترده ای دارد و از آن به عنوان ضد یخ، حلال و سوخت دستگاه های مختلف استفاده می شود. همانطور که ذکر شد الکل و تینر مایعاتی هستند که به شدت پتانسیل اشتعال دارند. به همین علت دستگاه مخصوص پر کردن آنها باید ویژگی ضد اشتعال داشته باشد.

 این نوع دستگاه پرکن مایعات طوری طراحی شده است که به طور کامل غیر قابل جرقه زدن می باشد. بنابراین محل کار و محصول را از خطر آتش سوزی در امان نگه می دارد. البته این قابلیت برای کاربر قابل اجرا است و می تواند دستگاه را به صورت کاملاً غیر اشتعال سفارش دهد که در این صورت سیستم تابلو برق، مانیتور، موتورها و دیگر سیستم ها در دستگاه غیر قابل اشتعال و کاملاً ضد حریق خواهند بود.

 به طور کلی موتور این نوع دستگاه ها به شکل پنوماتیک است که با استفاده از فشار باد، عملیات پر و بسته بندی را انجام می دهد. وجود همین سیستم در دستگاه باعث کاهش خطر آتش سوزی می شود و تقریبا احتمال وقوع آن را به صفر می رساند.

دستگاه پرکن مایعات دونازل الکل 

 

دستگاه پرکن مایعات ای جی

الکل به دلیل چگالی پایین جز مایعات رقیق به شمار می آید و برای پر کردن آن در ظروف مختلف از دستگاه پرکن مایعات رقیق استفاده می کنند. در دستگاه پرکن الکل یک مخزن روی دستگاه نصب شده است که محصول درون مخزن ریخته می شود.

 سپس مطابق با وزن تعیین شده به داخل نازل ها هدایت می شود. در مسیر خروجی شیر تخلیه قرار دارد و توسط شیر برقی، میزان حجم محصول از تابلوی برق دستگاه راه به دقت کنترل می شود که باعث بالا رفتن دقت در وزن و یکنواختی محصول هنگام پر کردن می شود.

 برای کنترل دکل و باز و بسته شدن نازل ها در این دستگاه از سیستم پنوماتیک استفاده می شود. نازل ها به شکل آب بند شده طراحی می شوند، به طوری که اصلا چکه نمی کنند. این دستگاه با دو نازل کار می کند که تعداد نازل های دستگاه از ۱ تا ۱۰ نازل طبق سفارش مشتری متغیر است.

شرکت ای جی وارد کننده انواع دستگاه پرکن مایعات می باشد. 

برای خرید دستگاه پرکن مایعات به سایت ای جی (AG777.com) مراجعه کنید 

برای مشاوره خرید دستگاه پرکن مایعات مورد نظر خود از کارشناسان AG در شعبه تهران و اصفهان مشاوره بگیرید

شعبه تهران: ﺻﺎدﻗﯿﻪ ،ﺑﻠﻮار آﯾﺖ اﻟﻠﻪ ﮐﺎﺷﺎﻧﯽ رو ﺑﻪ روی ﻣﺴﺠﺪ ﻧﻈﺎم ﻣﺎﻓﯽ، ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن اﺗﺮک

تلفن: 46096724-021

شعبه اصفهان : اصفهان، فلکه ارتش خیابان وحید قبل از چهارراه امام زاده محسن، کوچه شماره ۲۳ پلاک ۶۲۲

تلفن: 91010118-031

 شرکت بازرگانی AG وارد کننده دستگاه های صنعتی و نیمه صنعتی با گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش 5 ساله به منظور گسترش و حمایت از مشاغل حوزه کارآفرینی با بیش از 18 سال سابقه در تهران و اصفهان فعالیت دارد


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4vqkj6