جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 10 May 2024
کد خبر: 6691
تاریخ انتشار: 1400/09/06 12:27
صمت از برگزاری رویدادهای تخصصی نمایشگاه تهران گزارش می‌دهد

گردهمایی بزرگ به «رنگ» صنعت

پس از کنترل شیوع ویروس کرونا، روند برگزاری رویدادهای نمایشگاه به‌صورت متراکم کلید خورد و در بازه زمانی مرداد تا آذر ۱۴۰۰ شاهد برپایی بیش از ۲۰ عنوان تخصصی فقط در نمایشگاه تهران بودیم.

در شهر آفتاب، نمایشگاه مشهد، نمایشگاه اصفهان، نمایشگاه شیراز و دیگر شهرهای سراسر کشور نیز شاهد برپایی حدود ۸۰ رویداد نمایشگاهی تخصصی در همین بازه زمانی بودیم که نشان می‌دهد صنعت نمایشگاهی باقدرت به مدار فعالیت بازگشته است. روز گذشته (۵ آذر) شاهد برگزاری دو رویداد تخصصی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران بودیم که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان در نخستین روز همراه بوده است. صمت از کم و کیف برپایی این دو رویداد گزارش می‌دهد.

گردهمایی بزرگ فعالان صنعت رنگ و رزین 

بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی رنگ، رزین، پوشش‌های صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری تهران افتتاح شد. این رویداد با حضور اقبال شاکری نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران، مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حسن زمانی رئیس هیات‌مدیره شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران رسماً آغاز به‌کار کرد.

در این نمایشگاه ۱۷۳ شرکت داخلی و ۱۲ شرکت خارجی از کشورهای چین، ایتالیا و هند در مساحتی بالغ‌ بر ۱۷۵۱۴ مترمربع فضای سرپوشیده ناخالص، آخرین دستاوردها و توانمندی‌های خود در گروه‌های کالایی پوشش‌های صنعتی، انواع رنگ، انواع رزین، مواد شیمیایی و مواد خام، انواع پوشش‌ها با کاربری ساختمانی، صنعتی، خودرویی، دریایی، تزئینی و دکورال، کفپوش‌های صنعتی، خطوط تولید و عایق‌بندی سطوح و... را در مدت ۴ روز ارائه می‌کنند.

رشد ۲۰ برابری حضور شرکت‌های خارجی

صنعت رنگ ایران در آسیا یکی از برترین صنایع و باکیفیت‌ترین‌ها محسوب می‌شود. صالح سپاسدار، مدیر برگزاری این رویداد به صمت گفت: امروز شاهد افتتاح بیست‌ویکمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی رنگ، رزین، پوشش‌های صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری بودیم. این نمایشگاه به‌عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعت رنگ و پوشش در خاورمیانه و یکی از معتبرین رویدادهای مربوط به این حوزه در دنیا به‌شمار می‌رود. این نمایشگاه باسابقه بیست‌ویک ساله خود به‌عنوان یکی از مطرح‌ترین و معتبرترین رویدادهای حوزه رنگ و رزین شناخته می‌شود.

حضور موثر شرکت‌های داخلی و خارجی در نمایشگاه رنگ تهران

وی افزود: خوشبختانه امروزه بیشتر فعالان این صنعت در سراسر دنیا از برگزاری این رویداد مطلع هستند و در بازه‌های زمانی که کشور ما با دیگر کشورها تعاملات تجاری دارد، شاهد حضور قدرتمند و وسیع شرکت‌های بزرگ و معروف این صنعت از سرتاسر جهان در این رویداد هستیم.

این برگزارکننده نمایشگاهی همچنین گفت: در این دوره از برگزاری نمایشگاه رنگ و رزین میزان مشارکت شرکت‌های خارجی حدود ۲۰ برابر شده است. در بخش داخلی نیز حدود ۲۰۰ شرکت در فضایی بالغ‌بر ۱۰ هزار مترمربع آخرین دستاوردها و توانایی‌های خود در این حوزه را به نمایش گذاشته‌اند. این موضوع نشان از توان، قدرت و پشتکار تولیدکنندگان این صنعت بزرگ دارد.

تلاش برای کسب بازار کشورهای همسایه

سپاسدار در ادامه با بیان اینکه رنگ و پوشش معیار سنجش پیشرفت صنایع کشور به‌شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: سرانه مصرف رنگ در کشور ما حدود ۵ کیلو است، این در حالی است که این رقم در کشورهای پیشرفته نزدیک ۵۰ کیلو عنوان‌ شده است. باتوجه به ظرفیت صنعت رنگ و رزین در کشور، این امکان وجود دارد که فارغ از تامین نیاز بازار داخل، بازارهای کشورهای همسایه را نیز تحت پوشش قرار دهیم.

وی همچنین گفت: تمام تولیدکنندگان مطرح و دست‌اندرکاران اصلی صنعت رنگ و رزین کشور در این رویداد حضور دارند؛ به‌عبارتی می‌توان گفت تمام تولیدکنندگان محصولات مرتبط از جمله رنگ آکریلیک، روغنی و پلاستیک، رزین‌ها، کامپوزیت و صنایع آبکاری در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

سپاسدار در پایان گفت: در بخش چسب، میزان واردات نسبت به سال گذشته با کاهش ۱۰ درصدی روبه‌رو بوده که این موضوع نشان از جایگزینی تولید داخلی به‌جای کالاهای خارجی دارد. نمایشگاه رنگ و رزین که اکنون بیش از ۲ دهه قدمت دارد، در سالن‌های ۵، ۶، ۷، ۸ و ۹ سایت نمایشگاهی تهران میزبان مخاطبان است.

نمایشگاه آسانسور و تجهیزات ده‌ساله شد

روز گذشته همچنین نمایشگاه بین‌المللی آسانسور، پله‌برقی، بالابرها، نقاله‌ها، قطعات و تجهیزات جانبی افتتاح شد.

دهمین دوره از این نمایشگاه را اقبال شاکری نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران، مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حسن زمانی رئیس هیات‌مدیره شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح کردند. ۱۰۶ شرکت داخلی و خارجی در این رویداد آخرین دستاوردها و خدمات خود در گروه‌های کالایی آسانسور، پله‌برقی، بالابر و نقاله، جرثقیل و بالابرهای زنجیری، جک، لیفتراک و سایر لیفت‌ها، پیاده‌روی متحرک، هوشمندسازی و... را در مساحتی بالغ‌ بر ۲۰۰۰۰ مترمربع فضای سرپوشیده (ناخالص) و ۱۱۴۷۰ فضای سرپوشیده (مفید) در سالن‌های ۳۱آ، ۳۵، ۳۸، ۳۸آ و ۳۸ب به نمایش گذاشتند. در این نمایشگاه فعالان این حوزه از ۵ کشور آلمان، ایتالیا، چین، ترکیه و سوئیس نیز حضور دارند.

بازدید از هر دو رویداد تخصصی که تا دوشنبه همین هفته دایر خواهند بود، صرفا با کارت دعوت و رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر است.

 

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4vn8p2