شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 18 May 2024
کد خبر: 103219
تاریخ انتشار: 1402/11/02 08:04

این ۹ خبر مهم خودرویی را از دست ندهید

دنیای خودرو هر روز اتفاقات غافلگیرکننده‌ای دارد که نمی‌توان از آن گذشت. از بازار و قیمت‌های نجومی خودروهای ایرانی و خارجی تا کلاسیک‌های همیشه ماندگار که روزی روی جلد مجله‌ها و دیوار اتاق‌ها بود.
این ۹ خبر مهم خودرویی را از دست ندهید

دنیای خودرو هر روز اتفاقات غافلگیرکننده‌ای دارد که نمی‌توان از آن گذشت. از بازار و قیمت‌های نجومی خودروهای ایرانی و خارجی تا کلاسیک‌های همیشه ماندگار که روزی روی جلد مجله‌ها و دیوار اتاق‌ها بود. هر هفته در این بخش از روزنامه صمت نگاهی کوتاه به تمام جنجال‌های خودرویی خواهیم داشت.

کاسبی جدید با تعویض پلاک خودرو

دریافت نوبت تعویض پلاک در روزهای شلوغی ممکن است کاری دشوار باشد.  در این میان اگر سری به فضای مجازی بزنید با تبلیغات گسترده دریافت نوبت تعویض پلاک خودرو مواجه می‌شوید. این افراد با دریافت مبالغی بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان نوبت تعویض پلاک می‌گیرند.  نکته جالب توجه اینجاست که حتی اگر تمام نوبت‌ها برای یک روز پر باشد این افراد با دریافت این مبلغ کار دریافت نوبت را انجام می‌دهند. حتی اگر روزانه یک نوبت توسط این افراد گرفته شود درآمد آن‌ها در ماه تا ۷.۵ میلیون تومان می‌رسد.  آنطور که مشخص است این شیوه احتمالا کلاهبرداری است و متقاضیان تعویض پلاک باید نسبت به این مسئله آگاه باشند و در دام چنین افرادی نیفتند.

بازار پرسود ثبت نام لاستیک دولتی

بازار خرید لاستیک هم به اندازه بازار خودرو شرایط عجیب و غریبی را تجربه می‌کند. خرید لاستیک با قیمت دولتی این روزها کار ساده‌ای نیست و گاهی اوقات باید در صف‌های طولانی هم منتظر بمانید. در این میان افرادی هستند که با دریافت ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان ثبت نام لاستیک دولتی انجام می‌دهند و حواله صادر می‌کنند. با دریافت این حواله‌ها یک جفت لاستیک دولتی به فرد مورد نظر داده می‌شود. آنطور که به نظر می‌رسد باید نظارت بیشتری روی روند عرضه لاستیک با قیمت دولتی صورت گیرد.

گاری هم لاکچری شد

این روزها به حدی هزینه خرید خودرو و موتورسیکلت گران شده که برخی از گاری برای حمل بار یا فروش مواد غذایی استفاده می‌کنند. شاید تصور کنید هزینه خرید یک گاری با چهار چرخ ساده پایین باشد اما سخت در اشتباه هستید. قیمت گاری در بازار و بین آگهی‌ها از حدود ۱ میلیون شروع و تا ۲۵ میلیون تومان هم می‌رسد. نکته جالب تر اینجاست که ۱۲ عدد چرخ گاری در بازار به قیمت ۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد. حتی کار به اجاره گاری هم رسیده است و برخی افراد آن را به روزی ۲۰۰ هزار تومان اجاره می‌دهند. این که وسیله‌ای مانند گاری به چنین قیمت‌های رسیده جای تعجب دارد.

ماشین ثبت نام کن یک میلیارد به جیب بزن!

بازار خودرو اخیرا تبدیل به محل کسب درآمد ثبت نام‌کنندگان شده است. مدتی است که حواله خودروهای وارداتی با قیمت‌های عجیب و غریب در بازار آزاد به فروش می‌رسد. در این میان افرادی هستند که از طریق ثبت نام خودروهای وارداتی مبالغ هنگفتی به جیب می‌زنند. به عنوان مثال حواله خودروهای وارداتی مانند سوزوکی سیاز و تویوتا کرولا در بازار آزاد به قیمت یک میلیارد تومان به فروش می‌رسد. به نوعی می‌توان گفت این افراد تنها با ثبت نام خودرو و فروش حواله به سادگی یک‌میلیارد تومان صاحب می‌شوند. به نظر می‌رسد نه تنها سامانه یکپارچه خودرو باعث تنظیم بازار نشد بلکه باعث روانه کردن پول به جیب دلالان شده است.

داستان علی پروین و خودروهای لوکس

ماجرای علی پروین و خودروهایش در نوع خود جالب و خواندنی است. علی پروین یک نمایشگاه خودرو معروف به نام سورتمه در میدان هفت تیر داشت که بعدها آن را واگذار کرد.  علی آقا یک عکس قدیمی هم با ب ام و لوکس قرمز رنگ دارد اما صاحب این خودرو نبوده است. اما بعدها یک عکس از علی پروین کنار هیوندای سوناتا منتشر شد که به نظر می‌رسد پیشکسوت محبوب پرسپولیس صاحب آن باشد. آنطور که مشخص است علی پروین از گذشته علاقه خاصی به خودرو آن هم مدل‌های لوکس داشته است.

قیمت عجیب حواله لاماری ایما در بازار

خودروی لاماری ایما از جمله محصولات چینی است که در بازار آزاد قیمت آن به ۱.۸ میلیارد تومان رسیده است. اگر سری به فضای مجازی بزنید با انبوه آگهی‌های حواله این خودرو مواجه می‌شوید. حواله خرید لاماری ایما از ۵۰ میلیون شروع و تا ۲۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد. به نوعی می‌توان گفت ثبت نام خودرو هم برای برخی افراد سودآور شده و از آن کسب درآمد می‌کنند. آنطور که به نظر می‌رسد سامانه یکپارچه هم نتوانست باعث ساماندهی بازار خودرو شود.

بازار عجیب فروش بلیت کلکسیونی اتوبوس

این روزها کارت بلیط الکترونیکی جای خود را به بلیط‌های قدیمی اتوبوس داده است. شاید تصور کنید بلیط‌های کاغذی اتوبوس قیمت آنچنان بالایی ندارند اما سخت در اشتباه هستید.  بلیط‌های قدیمی اتوبوس با قیمت‌های میلیونی و به صورت کلکسیونی در بازار خرید و فروش می‌شوند. به عنوان مثال فردی چند عدد بلیط اتوبوس قدیمی را به قیمت ۵ میلیون تومان آگهی کرده است. قیمت این بلیط‌های کلکسیونی معمولا از حدود ۳۰۰ هزار تومان شروع می‌شود.

ماهیگیری از آب گل‌آلود واردات خودرو

در حالی که قیمت پراید صفر در بازار آزاد حداکثر ۳۴۵ میلیون تومان است برخی قیمت‌های عجیب و غریبی برای این خودرو اعلام می‌کنند.به  عنوان مثال فردی پراید مدل ۸۱ را به قیمت ۴۰۰ میلیون تومان آگهی کرده است. این فرد خودروی خود را برای طرح اسقاط و واردات خودرو گذاشته است. گویا واردات خودرو بهانه‌ای برای افزایش قیمت برخی از خودروهای اسقاطی شده است.

۵۰۰ میلیون بده کامیون وارد کن!

در حالی که واردات خودرو انجام می‌شود یک کاسبی پرسود با واردات کامیون در حال انجام است. با جست و جویی در فضای مجازی انبوهی از تبلیغات واگذاری کارت هوشمند پایه یک مواجه می‌شوید. این کارت‌ها با قیمت ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان در بازار آزاد واگذاری می‌شوند. هر فردی با استفاده از این کارت می‌تواند یک دستگاه کامیون مخصوصا مدل‌های اروپایی را وارد کند. نکته جالب توجه اینجاست که در این میان شرکت‌هایی هم با دریافت مبلعی در حدود ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان کار واردات کامیون را انجام می‌دهند.

داستان عجیب خودروهای توقیفی برای مهریه

توقیف خودرو به خاطر مهریه ماجرایی است که گریبان بسیاری از افراد را گرفته است. در این میان اگر سری به فضای مجازی بزنید با تبلیغات مختلف رفع توقیف خودرو به خاطر مهریه مواجه می‌شوید. این افراد ادعا می‌کنند با دریافت مبلغی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان کار رفع توقیف خودرو را انجام می‌دهند. نکته جالب اینجاست که برای رفع توقیف از شیوه‌هایی مانند تعویض پلاک استفاده می‌شود. برخی دیگر نیز پیشنهاد اوراق کردن خودرو یا کار در تاکسی‌های انلاین برای خلاصی از شر توقیف را می‌دهند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4vjnlp