-
روند رو به رشد تولید «فولاد» در نیمه نخست امسال

طرح‌های توسعه فولاد مبارکه ۲۰ برابر شد

تولید فولاد در رده صنایع مادر و استراتژیک جهان قرار دارد.

تولید فولاد در رده صنایع مادر و استراتژیک جهان قرار دارد. این صنعت در کشور ما نیز اهمیت ویژه ‌ ای دارد، بر همین اساس نیز در طول سال ‌ های گذشته شاهد توسعه فولادسازی ایران بوده ‌ ایم. در این میان فولاد مبارکه به ‌ عنوان یکی از فولادسازان بزرگ کشور کوشیده تا هر ساله، حدود نیمی از فولاد کشور را تولید کند. بر همین اساس نیز طرح ‌ های توسعه متعددی را در دستور کار خود دارد. فولادسازان این مجتمع همراه رشد تولید و توجه به کیفیت، به اعتلای نام این برند در سطح جهانی نیز توجه می ‌ کنند. نگاه کلی به آمارهای تولید فولاد مبارکه در نیمه نخست امسال حکایت از موفقیت این شرکت در تولید و رکوردشکنی ‌ های متعدد دارد، چراکه در همین بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل، میزان تحویل انواع محصولات این شرکت در بازار داخل نیز ۲۶ درصد رشد داشته است.

افزایش تولید در ۶ ماهه نخست امسال

مدیرعامل فولاد مبارکه از افزایش ۲۰ برابری حجم طرح ‌ های توسعه این شرکت در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: این طرح ‌ ها که هریک به ‌ تنهایی نقش ارزنده ‌ ای در توسعه صنعت فولاد کشور ایفا خواهند کرد، با قوت در حال پیگیری و اجرا هستند.

به گزارش روابط ‌ عمومی شرکت فولاد مبارکه، محمدیاسر طیب ‌ نیا خاطرنشان کرد: ممکن است در جریان اجرای این طرح ‌ ها با مشکلات زیادی مواجه شویم، اما باید به خاطر داشته باشیم، با توجه به اینکه دشمنان هرگز نخواسته ‌ اند کشور ما به لحاظ صنعتی رشد کند، این چالش ‌ ها و محدودیت ‌ ها همیشه وجود داشته و برای برون ‌ رفت از این وضعیت باید با برنامه ‌ ریزی لازم، بیش ‌ ازپیش آمادگی داشته باشیم، چراکه هنر مدیریت، خنثی کردن این چالش ‌ هاست.

طیب ‌ نیا با اشاره به اینکه تحریم ‌ ها و حملات سایبری و رسانه ‌ ای دشمنان را با موفقیت پشت ‌ سر گذاشته ‌ ایم، تصریح کرد: هریک از این بحران ‌ ها به نقطه قوت ما بدل شد و مصداق بارز این امر در فولاد مبارکه با کسب دستاوردهای کمی و کیفی، تنوع محصولات و بومی ‌ سازی است.

وی با اشاره به افزایش تولید ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ نسبت به برنامه و مدت مشابه سال گذشته، ابرازکرد: خوشبختانه دستاوردهای زیادی در ۶ ماه نخست امسال و یک سال اخیر حاصل شده که قابل ‌ تقدیر است.

طیب ‌ نیا با بیان اینکه تولید محصولات جدید در فولاد مبارکه نشان ‌ دهنده خودباوری، اعتمادبه ‌ نفس و خطرپذیری است، اظهار کرد: به ‌ موازات توجه به کمیت تولید، موضوع کیفیت نیز همچنان در صدر اولویت ‌ های شرکت قرار دارد.

وی گفت: طی بازدیدهای انجام ‌‌ شده از خطوط تولید شرکت، شاهد اتفاقات خوبی بودیم که از جمله آنها می ‌ توان به اجرای موفقیت ‌ آمیز پروژه هیدرولیکی کردن سایدگاید ( VSB ) ناحیه نورد گرم اشاره کرد، موفقیتی که نشان ‌ دهنده تثبیت خودباوری در صنعت کشور است.

ارتقای اعتبار و برند فولاد مبارکه

مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان اینکه با تلاش و پشتکار مضاعف، به یاری خداوند همواره در نبرد با مشکلات موفق خواهیم شد، ابراز امیدواری کرد: در پایان امسال در صورت دستیابی به تمامی اهداف ‌ مان، یک جشن بزرگ پیروزی برپا می ‌ کنیم.

وی ادامه داد: نام تجاری (برند سازمانی) یکی از مهم ‌ ترین مسائل برای فولاد مبارکه، به ‌ عنوان صنعتی پیشرو و الگو برای دیگر صنایع و بنگاه ‌ های اقتصادی کشور است. وظیفه ما حفظ و ارتقای جایگاه نام تجاری و افزایش اعتبار فولاد مبارکه در سطح جامعه است.

طیب ‌ نیا با تاکید بر ضرورت بیش ‌ ازپیش تثبیت نام تجاری فولاد مبارکه، خاطرنشان کرد: شکی نیست که جایگاه فولاد مبارکه در عرصه تولید، جایگاه تثبیت ‌ شده ‌ ای است، اما ذهنیت مردم درباره این نشان تجاری هم برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی اظهار کرد: ما باید به ارزش ‌ های سازمانی فولاد مبارکه توجه بیشتری داشته باشیم، چراکه این ارزش ‌ ها امروز در حفظ جایگاه نام تجاری، تکمیل ‌ کننده نقش تولیدی این شرکت در کشور است؛ بر همین اساس باید درباره ارزش ‌ های اخلاقی و مدیریتی حاکم بر این مجموعه اقدامات جدی ‌ تری انجام شود.

اعتماد به توان داخلی، رمز موفقیت

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه سبک ‌ های استاندارد مدیریتی در بستر فرهنگ سازمانی محقق می ‌ شوند، ابراز کرد: سبک مدیریتی در هر سازمان زمانی موفق است که با فرهنگ همان سازمان متناسب باشد؛ بنابراین نمی ‌ توان برای همه سازمان ‌ ها نسخه مدیریت واحدی تعریف کرد.

وی در ادامه یادآور شد: تجربه ثابت کرده هرجا با خودباوری به توان داخلی اعتماد کردیم، موفق شدیم نمونه بارز آن الگوی مدیریت جنگ در دوران دفاع مقدس است، تجربه ‌ ای که همه ما موفقیت ‌ های آن را لمس و آثار آن را مشاهده کرده ‌ ایم. طیب ‌ نیا با بیان اینکه الگوبرداری از مدل مدیریت دفاع مقدس، مکمل نام تجاری فولاد مبارکه است، یادآور شد: سبک مدیریتی دفاع مقدس در بحران جنگ پدیدار شد و به ‌ عنوان یک الگوی موفق در اختیار ما است؛ بنابراین باید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنیم، چراکه به دلایل بسیاری ازجمله نامتوازن بودن امکانات و ادوات جنگی و نابرابری پشتیبانی ‌ ها میان ایران و عراق، نوآوری ‌ های زیادی در آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه سبک مدیریت دفاع مقدس، سبک مدیریت ایرانی-اسلامی است، عنوان کرد: این سبک مدیریتی برگرفته از تمدن ایرانی و اخلاق اسلامی است که باید به آن باور پیدا کنیم، چراکه منطبق با فرهنگ ما بوده و در جای دیگری تبیین نشده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر استفاده حداکثری از فرصت ‌ های پیش ‌ رو برای تولید بیشتر و باکیفیت ‌ تر محصولات موردنیاز بازار، خاطرنشان کرد: ماه ‌ های مهر و آبان که از نظر تامین انرژی موردنیاز خطوط تولید با محدودیت کمتری مواجه هستیم، فرصت فوق ‌ العاده ‌ ای است؛ بنابراین مسئولان ذی ‌ ربط به ‌ طور دقیق و منظم باید میزان موجودی ‌ های سنگ ‌ آهن نرمه، زبره و گندله و آهن اسفنجی را پایش کنند تا از نظر مواد اولیه تولید با مشکل مواجه نشویم.

رشد ۲۶ درصدی تحویل محصولات فولاد مبارکه در بازار داخل

آمارهای ثبت ‌ شده در فولاد مبارکه از ابتدای امسال تا پایان شهریور ۱۴۰۱ نشان می ‌ دهد رکوردشکنی ‌ ها، افزایش تولید و رشد فزاینده بهره ‌ وری نیروی انسانی و تجهیزات به ثمر رسیده، چراکه در همین بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل، میزان تحویل انواع محصولات این شرکت در بازار داخل نیز ۲۶ درصد رشد داشته است.

طهمورث جوانبخت، معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه با بیان این مطلب گفت: این شرکت در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ حدود ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تن انواع محصولات فولادی تخت را به بازار داخل تحویل داده و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۲ میلیون و ۹۷۸ هزار تن محصولات تولیدی شرکت به بازار داخل تحویل شده بود.

رشد ۲۰ درصدی ارزش، با عرضه محصولات نهایی

جوانبخت با اشاره به اهمیت ارزش تحویل این میزان محصول اظهار کرد: افزایش عرضه محصول وقتی بیشتر می ‌ شود که مشاهده می ‌ کنیم فولاد مبارکه توانسته طی ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در مجموع رشد ۲۰ درصدی را در ارزش محصولات تحویلی رقم بزند که این مهم ناشی از عرضه بیشتر محصولات نهایی و با ارزش ‌ افزوده بالاتر به بازار بوده است. وی در ادامه از حمایت شرکت فولاد مبارکه از صنایع پایین ‌ دستی و تامین حداکثری نیاز مشتریان به ‌ عنوان یکی از مهم ‌ ترین عوامل موثر در کاهش واردات محصولات فولادی تخت و جلوگیری از خروج ارز از کشور یاد کرد.

مکانیسم شفاف عرضه و تقاضا

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: این دستاورد همچنین با عرضه تمامی محصولات شرکت در بورس کالا با مکانیسم شفاف عرضه و تقاضا محقق شده که به ‌ موازات آن عرضه ‌ های اختصاصی برای دو گروه استراتژیک خودروسازی و لوازم ‌ خانگی با هدف تامین حداکثری نیاز آنها انجام ‌ شده است.

جوانبخت در بخش دیگری از سخنان خود از تحویل ۱۰۸ میلیون تن انواع محصولات فولاد مبارکه به بازار از ابتدای بهره ‌ برداری شرکت تاکنون خبر داد و گفت: با تحویل این میزان محصول در صنعت زیربنایی فولاد کشور به نقش مهم و بی ‌ بدیل فولاد مبارکه بیش ‌ ازپیش پی می ‌ بریم.

جلوگیری از التهاب بازار

وی در پایان تصریح کرد: عملکرد ۶ ماهه گروه فولاد مبارکه با عرضه ‌ های مکفی که نتیجه آن تعادل نسبی بازار بوده در جلوگیری از التهاب بازار نیز نقش قابل ‌ ملاحظه ‌ ای داشته
است.

ضمن اینکه این دستاوردها می ‌ تواند شرکت را در راستای تامین ارز موردنیاز و تحقق اهداف صادراتی خود در نیمه دوم سال یاری رساند.

سخن پایانی

شرکت فولاد مبارکه در ۶ ماه نخست امسال حدود ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تن انواع محصولات فولادی تخت را به بازار داخل تحویل داد. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، ۲ میلیون و ۹۷۸ هزار تن محصولات تولیدی شرکت به بازار داخل تحویل شده بود. طی ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در مجموع شاهد رشد ۲۰ درصدی در ارزش محصولات تحویلی فولاد مبارکه بودیم. این موفقیت ناشی از عرضه بیشتر محصولات نهایی و با ارزش ‌ افزوده بالاتر به بازار بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*