شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 18 May 2024
کد خبر: 9640
تاریخ انتشار: 1400/10/11 17:07

معرفی منطقه بیلیک دوزو استانبول؛ محله ای خوش آب و شگفت انگیز

یکی از محله های محبوب استانبول در میان ایرانیان، محله بیلیک دوزو است که هر ساله، ایرانیان بسیاری برای خرید خانه و مهاجرت، آن را انتخاب می‌کنند. در این یکی دو سال اخیر، مهاجرت به ترکیه، بسیار بر سر زبان‌ها افتاده و مزایای آن دیگر بر کسی پوشیده نیست. برخورداری از آزادی و رفاه و امنیت و زندگی با معیارهای اروپایی را مگر می‌شود کسی نخواهد؟!

بهترین منطقه ترکیه برای زندگی
 

اما گفتنی است که استان استانبول ترکیه، بسیار بزرگ و پهناور است؛ محله‌ها یا همان ایلچه‌های استانبول، شباهت بسیار زیادی با شهرهای شمالی ایران دارد و بدون اینکه مرز مشخصی داشته باشند، همگی به یکدیگر متصل بوده و در نهایت، گویی یک کلان‌شهر بسیار وسیع هستند. منطقه بیلیک دوزو نیز درست یکی از همین ایلچه‌هاست.

در این گفتار، قصد داریم تا به بررسی ایلچه بیلیک دوزو استانبول بپردازیم و ویژگی‌ها و تاریخچه آن را برای شما بازگو کنیم. این محله، از جمله خوش آب و هواترین محله‌های شهر استانبول است. بدون شک مطالعه درباره محله‌ها و جزییات مربوط به قوانین خرید ملک در ترکیه، بسیار واجب و ضروری است.

موقعیت جغرافیایی محله بیلیک دوزو

اگر به دنبال محله‌ای آرام و به دور از شلوغی و هیاهوی قلب شهر هستید، محله بیلیک دوزو می‌تواند برای شما انتخاب ایده‌آلی باشد؛ چرا که این ایلچه، در حدود ۴۰ کیلومتر با مرکز استانبول، فاصله دارد.

این محله خوش آب و هوا، در جنوب غربی استانبول و در قسمت اروپایی آن واقع شده است؛ از همه مهم‌تر اینکه، بیشتر از ۱۲ کیلومتر نیز خط ساحلی دارد و برای کسانی که عاشق دریا و منظره افق هستند، بسیار بی‌نظیر است. در جنوب محله بیلیک دوزو، دریای مرمره و در شرق آن محله آوجیلار، در شمالش منطقه اسن یورت، و در غرب این محله، منطقه بویوک چکمجه واقع شده است. گفتنی است که این محله از نظر مساحت، در حدود ۳۶۰ کیلومتر مربع و از نظر جمعیتی نیز، از جمله محله‌های خلوت  به حساب آمده و تنها ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

 طبق آماری که شهرداری استانبول ارائه کرده است، منطقه بیلیک دوزو از جمله مناطق بسیار سرسبز استانبول به حساب می‌آید و بیشتر از ۱۰ مترمربع از فضای این شهر، تماما به فضای سبز و باغ و بوستان‌های آن، اختصاص دارد.

در نهایت، بد نیست بدانید که ایلچه بیلیک دوزو، خودش متشکل از چندین و چند محله مختلف است:

  • محله باریش
  • محله جمهوریت
  • محله گورپینار
  • محله مرمره
  • محله یعقوب‌لو
  • محلع عدنان قهوه‌چی
  • محله بویوک شهیر
  • محله دره آغزی
  • محله کاواکلی
  • محله ساحل

تاریخچه محله بیلیک دوزو

 قدمت منطقه بیلیک دوزو، به قرن دوم میلادی باز می‌گردد. این منطقه ییلاق و مقصدی تفریحی برای اهالی شهر قسطنطیه بود و این رسم، حتی تا زمان سقوط بیزانس و روی کار آمدن دولت عثمانی نیز ادامه داشت. دقیقا به همین خاطر است که گفته می‌شود محله بیلیک دوزو، ییلاق سلاطین عثمانی بوده است.

در زمان اواخر حکومت عثمانی، ایلچه بیلیک دوزو، با نام «باغ» یا «باغچه» شناخته می‌شد. بعد از سقوط عثمانی و تبدیل شدن دولت ترکیه به جمهوری، نام این منطقه به «کاواکلی» تغییر پیدا کرد؛ کاواکلی نیز معنای جایی است که درخت تبریزی در آن فراوان باشد. در نهایت نیز به نام امروزی‌اش یعنی بیلیک دوزو تبدیل شد و این لغت نیز خود، به معنای «دشت سلطنتی» است.

این محله تا سال ۱۹۹۹ به همان شکل قدیمی خود ماندگار بود، اما از آن سال به بعد، سیل مهاجرت مردم سایر نواحی به این محله، باعث شد که ساخت و ساز و نوسازی این محله نیز از همان زمان، آغاز شود. در سال ۲۰۰۸، محله بیلیک دوزو به یک منطقه مستقل تبدیل شد. امروز این منطقه پر است از انواع برج‌ها و رزیدنس‌ها و ویلاهای لوکس و طبق نظرسنجی‌های انجام شده از اهالی استانبول، این منطقه از نظر نظم و انظباط شهری، سرآمد تمام مناطق و محله‌های دیگر استانبول است.

 منطقه بیلیک دوزو

اجاره و خرید خانه در محله بیلیک دوزو

به چند دلیل حله بیلیک دوزو یکی از محله‌های بسیار خوب استانبول است :

  • اول از همه اینکه خرید خانه در استانبول به پول ایران و در این منطقه، بسیار اقتصادی است؛ به صورت میانگین، قیمت خرید ملک در ایران، متری ۳۰ میلیون تومان است، درحالی که میانگین قیمت خرید ملک در منطقه بیلیک دوزو، در حدود متری ۷٫۵ میلیون تومان (۲۵۰۰ لیر) است.
  • این محله بسیار خلوت و کم جمعیت است، بسیار بزرگ است و خبری از ترافیک و دود و دم مرکز شهر در آن نیست.
  • محله بیلیک دوزو بسیار مدرن و تمیز است، از نظر شهرسازی، از بسیاری از محله‌های دیگر بهتر و منظم‌تر است و فضای سبز آن نیز همانطور که گفتیم، بسیار است.

قیمت اجاره و یا خرید ملک در بیلیک دوزو، بسته به هر یک از محله‌های آن متفاوت است و البته نوع ملک (رزیدنس، آپارتمان شهری، ویلایی) نیز در تعیین قیمت، بی‌تاثیر نخواهد بود.

 

خرید خانه  درمحله بیلیک دوزو (متری – لیر) قیمت اجاره خانه  درمحله بیلیک دوزو (مبله – ماهانه)
محله جمهوریت، از ۱۸۹۰ میانگین قیمت، از ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ لیر
محله عدنان قهوه‌چی ، از ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ محله کاواکلی، از ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ لیر
ویلایی – محله گورپینار، از متری ۴۱۰۰ محله گورپینار، میانگین ۲۵۰۰ لیر

از جمله مزایای زندگی در منطقه بیلیک دوزو، می‌توان تک تک موارد زیر را نام برد:

  • به علاوه، محله بیلیک دوزو یکی از امن‌ترین مناطق استانبول نیز به شما می‌رود، از همین روی می‌توان آن را برای زندگی خانواده‌ها، بسیار مناسب دانست. در ضمن، باید بدانید که خانواده‌های ایرانی بسیاری در این محله ساکن هستند.
  • هرچند که فاصله این منطقه از مرکز استانبول بسیار است، اما رفت و آمد به آن، به لطف حمل و نقل عمومی، بسیار آسان و بی‌دردسر است.
  • منطقه بیلیک دوزو از جمله لوکس‌ترین محله‌های استانبول است و علی رغم این موضوع، قیمتی بسیار مناسب دارد؛ رو به رشد است و برای سرمایه‌گذاری نیز ایده‌آل است.
  • در نهایت، گفتنی است که دانشگاه بغازیچی، به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های استانبول نیز در این منطقه قرار دارد.
  • علاوه بر دانشگاه بغازیچی، این منطقه دارای ۳۱ مدرسه ابتدایی، ۳۴ مدرسه متوسطه، ۴۴ مدرسه فنی و ۱۰ مرکز آموزش عالی نیز هست.

با این اوصاف، اگر مایل به خرید ملک در این منطقه هستید و تصمیم خود را برای زندگی در این محله گرفته‌اید، بهتر است که این کار را به کمک یک مشاور املاک ایرانی در استانبول انجام دهید. می‌پرسید چطور؟ بخش بعدی را مطالعه کنید.

راه حلی هوشمندانه…

خرید خانه در استانبول، می‌تواند به سختی هفت خوان رستم باشد. بسیاری از ایرانیان، شاید به دلیل ترس از قدم از گذاشتن در این راه و نگرانی از بابت کلاهبرداری‌های متعدد، اصلا بی‌خیال خرید ملک و مهاجرت به ترکیه می‌شوند. اما این مشکل، راه حلی دارد و آن هم نیز بسیار آسان است.

پیشنهاد ما برای حل این مسئله، کمک گرفتن از مشاورین املاک ایرانی در استانبول است. این مشاورین نه تنها قابل اعتمادترند، بلکه پیچیدگی‌های خرید ملک در ترکیه را خوب می‌شناسند و می‌تواند در این مسیر پرپیچ و خم، حامی بزرگی باشند.

از میان تمام مشاورین املاک ایرانی در ترکیه، پیشنهاد ما، «موسسه استانبول همراه» است. این مجموعه، با تیم بزرگ، حرفه‌ای و مجرب خود، نه تنها در امور خرید ملک در ترکیه همراه شما خواهد بود، بلکه در سایر امور، از جمله مهاجرت، اخذ اقامت، شهروندی و پاسپورت و تحصیل در ترکیه نیز، همراه شما خواهد بود. همین امروز با این مجموعه ارتباط برقرار کنید و اولین قدم را برای تغییر زندگی خود، بردارید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4pogo3