دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 06 May 2024
کد خبر: 94047
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/07/01 07:44

آنچه در مورد سفر به استانبول باید بدانیم

برای سفر به هر شهر یا کشوری باید به نکات مهمی در مورد آن شهر توجه کنید و به آنجا سفر کنید. استانبول شهری بین قاره ای است که یکی از شهرهای مهم و توریستی ترکیه است و سالانه گردشگران زیادی این شهر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند.
آنچه در مورد سفر به استانبول باید بدانیم

شهر استانبول بندر اصلی ترکیه است و به دلیل موقعیت جغرافیایی استراتژیک خود همواره در جهان دارای اهمیت بوده است. در گذشته قسطنطنیه نام داشت و از سال 1930 به استانبول معروف شد. زبان رسمی این کشور ترکی است، اما انگلیسی نیز به طور گسترده در استانبول صحبت می شود.جاذبه ها، مراکز خرید، فستیوال های جذاب، هتل های مختلف، رستوران های شیک و ... وجود دارد که در کنار موقعیت جغرافیایی عالی و آب و هوای خوب، استانبول را به مقصدی ایده آل تبدیل کرده است.

بهترین زمان سفر به استانبول

استانبول شهری با آب و هوای مدیترانه ای می باشد و با توجه به قرار گیری استانبول در نیم کره شمالی و در نزدیکی دریای مرمره تجربه اقلیم های متفاوت از جمله نیمه استوایی، اقیانوسی، مدیترانه ای و شرجی در این شهر تعجب برانگیز نیست. استانبول در زمستان سرد است به طوریکه دمای هوا بین 10 الی 20 درجه است و در تابستان دمای آن بین ۲۵ تا ۳۵ درجه متغیر است و در گرم ترین روزها دمای شهر استانبول به 40 درجه هم می رسد.

بهترین زمان سفر به استانبول از نظر آب و هوا

بدون شک فصل بهار بهترین زمان برای یک سفر دلپذیر به استانبول است که می توانید از آب و هوای عالی و فوق العاده لذت ببرید و مطمئن باشید که بهار یکی از خاطره انگیزترین زمان ها برای سفر به استانبول است.
 

بهترین زمان سفر به استانبول برای خرید

مطمئنا بهترین زمان برای سفر به استانبول برای خرید، زمانی است که حراجی باشید. باید گفت بهترین زمان برای حراجی های خرید در استانبول و مهم ترین حراج های آن از کریسمس تا ژانویه، مناسبت های خاص به ویژه عید فطر و عید قربان است.

همچنین در پایان هر فصل، برخی از برندها محصولات خود را در حراج به فروش می‌رسانند. حراج تابستانه از اواخر خرداد تا اوایل مرداد ماه و حراج زمستانه از اواسط آذر و اوایل دی ماه شروع می شود.

چگونه به استانبول سفر کنیم؟

برای رفتن به استانبول می توانید به صورت شخصی یا با تور سفر کنید. اگر بخواهید بلیط هواپیما و هتل را جداگانه رزرو کنید، باید هزینه بیشتری بپردازید، البته اگر مسترکارت دارید، می توانید هتل را با قیمت ارزان تری از سایت های خارجی رزرو کنید.

همانطور که می دانید جدا از زمان، برای رزرو بلیط هواپیما و هتل نیز باید حوصله داشته باشید. اگر برای اولین بار است که سفر می کنید، توصیه می کنیم با تور سفر کنید تا نگران مقصد نباشید.

اعتبار پاسپورت تان را چک کنید، برای سفر به استانبول، پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد تا بتوانید مجوز ورود به ترکیه را دریافت کنید. البته برای سفر به استانبول نیازی به ویزا ندارید.

یکی از مهم ترین بخش های سفر مدیریت هزینه ها است و همانطور که می دانید سفر با تور بسیار مقرون به صرفه تر از سفر خصوصی است و یکی از عوامل موثر بر هزینه تورها زمان سفر، امکانات و شرایط تور می باشد.

هزینه سفر به استانبول چقدر است؟

این که آیا می خواهید یک سفر لوکس داشته باشید یا یک سفر اقتصادی، تأثیر زیادی بر هزینه خواهد داشت. هزینه سفر به استانبول بسته به نوع هواپیما و هتل متفاوت است.

همانطور که می دانید واحد پول ترکیه لیر است و قبل از سفر با تور استانبول می توانید لیر بخرید و به ترکیه بیاورید و یا در یکی از صرافی ها دلار بخرید و به لیر تبدیل کنید.

همچنین باید اطلاعاتی در مورد هزینه های سفر داشته باشید، هزینه های سفر به استانبول به شرح زیر است:


 

هزینه های پاسپورت یا گذرنامه

هزینه‌های اولیه صدور گذرنامه در مجموع حدود ۲۰۰۰۰۰ تومان می‌شود که به‌علاوه سایر هزینه‌های جاری مبلغی حدود ۳۶۵۰۰۰ تا ۳۸۰۰۰۰ تومان خواهد شد.

عوارض خروج از کشور

قمیت مصوبه در سال 1401 برای عوارض خروج از کشور به شرح زیر است:

دفعه اول- 400 هزار تومان

دفعه دوم- 600 هزار تومان

دفعه سوم- 800 هزار تومان

هزینه بلیط هواپیما

هزینه بلیط هواپیما از تهران به استانبول از 9 میلیون تومان برای رفت و از 4 میلیون تومان برای برگشت با توجه به کلاس هواپیما، ساعت و روز پرواز متفاوت است. در فلایت گیت می توانید بلیط هواپیما را با بهترین قیمت و با بیشترین تخفیف خریداری کنید.

هزینه های اقامت

با توجه به تنوع زیاد هتل های استانبول، انتخاب هتل بسته به امکانات و شرایط آن هتل متفاوت خواهد بود. به طور متوسط ​​برای اقامت هر نفر در یکی از هتل های متوسط ​​ترکیه 1500 لیر هزینه می شود و 1000 لیر برای هزینه های روزانه مانند: حمل و نقل عمومی، صبحانه سنتی ترکی، تنقلات خیابانی، شام در رستوران محلی، ورودی چندین موزه و ...

هزینه های خورد و خوراک

خوردن غذاهای خوشمزه یکی از جذاب ترین بخش های سفر است. در استانبول انواع غذاها و دسرهای خوشمزه را می توانید تجربه کنید. هزینه ی خورد و خوراک در استانبول تقریبا مشابه تهران است و خیلی نگران خورد و خوراک نباشید.

هزینه حمل‌ونقل درون‌شهری در استانبول

برای گشت و گذار در استانبول می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مترو، قطار شهری، تراموا، کشتی، تاکسی دریایی و غیره استفاده کنید. امکان پرداخت هزینه تمام وسایل حمل و نقل درون شهری با استفاده از استانبول کارت وجود دارد.


 

امنیت در شهر استانبول

به طور کلی استانبول شهر نسبتا امنی است و پلیس تقریبا در همه جا حضور دارد اما باید نکات امنیتی را نیز در نظر بگیرید. به گفته بسیاری از گردشگران، امنیت استانبول تقریباً مانند تهران است.

سعی کنید همه جا و به خصوص در مکان‌های شلوغ مراقب جیب، کیف، گوشی همراه و مدارک خود باشید. بهتر است پاسپورت خود را در گاوصندوق هتل بگذارید و فقط یک کپی از آن را همراه داشته باشید.

همچنین در گشت و گذارها فقط به اندازه‌ی نیاز پول نقد به همراه داشته باشید. برخی محله‌های استانبول از ساعت 10 شب به بعد خیلی خلوت می‌شوند و در صورتی که در این ساعات در این خیابان‌ها پیاده هستید، جانب احتیاط را بیشتر رعایت کنید.

 


 

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3zp6pa