پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
کد خبر: 20847
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1401/09/15 12:05

در تور لحظه آخری استانبول خرید بلیط هواپیما بدون هتل امکان پذیر است؟

ممکن است تصور کنید هزینه‌های سفر به خارج از کشور، به‌خصوص به شهر استانبول، بسیار زیاد است.
در تور لحظه آخری استانبول خرید بلیط هواپیما بدون هتل امکان پذیر است؟

ممکن است تصور کنید هزینه‌های سفر به خارج از کشور، به‌خصوص به شهر استانبول، بسیار زیاد است. اما راه‌های زیادی برای کاهش هزینه‌های سفر خارج از کشور وجود دارد. یکی از این روش‌ها، رزرو تور لحظه آخری استانبول است. اما تور استانبول با تور لحظه آخری چه تفاوتی دارد؟ آیا در تور لحظه آخری استانبول خرید بلیط هواپیما بدون هتل امکانپذیر است؟ اگر می‌خواهید هزینه‌های سفرتان را کاهش دهید و پاسخ این سوال را بدانید، توصیه می‌کنیم ادامه مقاله را از دست ندهید.

تفاوت تور استانبول با تور لحظه آخری چیست؟

تور لحظه آخری استانبول به توری می‌گویند که شما می‌توانید در لحظات آخر پیش از سفر آن را تهیه کنید. شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند که همه بلیط‌های هواپیما را در طول یک سفر بفروشند. از این جهت ممکن است برای فروش یک بلیط، قیمت آن را در لحظات پیش از پرواز کاهش دهند تا همه صندلی‌ها فروخته شوند‌.

تورهای گردشگری داخلی و خارجی از این قاعده مستثنا نیستند. تعداد مهمانان یک تور گردشگری باید برای سفر به حد نصاب برسد. از این جهت، در صورتی که لیست مسافران پر نشود، تور مجبور به کاهش قیمت خرید تور در لحظات پیش از سفر خواهد شد. اما یک تور گردشگری معمولی، قیمت متفاوتی بر اساس فصل، شهر مقصد، مسافت و... دارد. بنابراین معمولا قیمت یک تور مسافرتی خارج از کشور، از تور لحظه آخری بیشتر است.

خدمات تور لحظه آخری استانبول چیست؟

تفاوتی ندارد که شما با تور لحظه آخری یا یک تور معمولی به شهر استانبول سفر کنید؛ چرا که خدماتی که مسافران، پیش و پس از سفر در تور مسافرتی دریافت می‌کنند، یکسان خواهد بود. با این حال، افرادی که در لحظات آخر به تور استانبول ملحق می‌شوند، ممکن است هزینه کمتری پرداخت کرده باشند. اما تور استانبول چه خدماتی در اختیار مسافران قرار می‌دهد که بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند با تور به سفر بروند؟ در ادامه به معرفی برخی از این خدمات می‌پردازیم تا انتخاب بهتری داشته باشید.

بیمه مسافرتی

یکی از خدماتی که تور داخلی و خارجی در اختیار مسافران قرار می‌دهد، تهیه بیمه مسافرتی است. سفر به استانبول نیازی به ویزا مسافران ایرانی ندارد، اما دریافت ویزا نیز می‌تواند جزو وظایف تور خارج از کشور باشد. با این حال، در هر صورت تور لحظه آخری استانبول موظف به دریافت بیمه مسافرتی برای همه مسافران است.

تور لحظه آخری استانبول

اما چرا این بیمه مسافرتی اهمیت دارد؟ بیمه مسافرتی تنها شامل خدمات پزشکی، انتقال بیمار به بیمارستان، دریافت دارو و... نیست. این بیمه اموال و مدارک شما را نیز در طول سفر پوشش می‌دهد. بنابراین در صورتی که پول، مدارک یا گذرنامه شما در طول سفر گم شد، بیمه مسافرتی کمک بسزایی به شما خواهد کرد.

رزرو هتل استانبول

از دیگر خدماتی که تور استانبول در اختیار مسافران قرار می‌دهد، رزرو هتل استانبول است. پیش از حرکت تور به شهر مقصد، مسئول تور، پشتیبانی سایت گردشگری یا سایت گردشگری که از آن تور را تهیه کرده‌اید، همه اطلاعات مربوط به هتل را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بنابراین شما می‌توانید از موقعیت جغرافیایی و مکانی هتل، تعداد ستاره‌های هتل، خدمات هتل مثل شام یا صبحانه رایگان، نوع اتاق هتل و... آگاه شوید. از این جهت دیگر نیازی نیست که نگران محل اقامتتان در شهر مقصد باشید؛ چرا که تور استانبول، همه کارهای مربوط به رزرو هتل را انجام می‌دهد. همچنین برخی از تورها، با برخی از هتل‌های شهر مقصد قرارداد می‌بندند و هتل را با ۵۰ تا ۷۰ درصد تخفیف برای مسافران رزرو می‌کنند. در این صورت، میزان هزینه‌های سفر شما، به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد.

رزرو و بلیط هواپیمای استانبول

همین ابتدا بهتر است بدانید که پرواز لحظه آخری تهران استانبول با تور لحظه آخری استانبول متفاوت است. اما تور لحظه آخری استانبول نیز وظیفه رزرو بلیط هواپیما را بر عهده دارد. بنابراین نیازی نیست که ساعت‌ها زمان خود را صرف خرید بلیط هواپیما کنید؛ چرا که تور این کار را به راحتی برایتان انجام می‌دهد. با این حال تور استانبول، شماره پرواز، کلاس پرواز، نوع صندلی و جایگاه، شماره صندلی و اطلاعات دیگر را در اختیار شما قرار خواهد داد. از این جهت نیازی نیست که نگران برنامه‌های سفرتان باشید.

آیا در تور لحظه آخری استانبول خرید بلیط هواپیما بدون هتل امکانپذیر است؟

اکنون که دیگر با خدمات تور استانبول آشنا شدید، می‌توانیم به این سوال پاسخ دهیم. تور لحظه آخری استانبول، دو وظیفه مهم را بر عهده دارد؛ یکی از آن‌ها رزرو هتل شهر مقصد است و دیگری رزرو بلیط هواپیما یک طرفه یا دو طرفه به شهر مقصد خواهد بود.

تور لحظه آخری استانبول

سفر با تور لحظه آخری استانبول، هزینه‌های مسافرت را تا میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. اما بهتر است بدانید که تهیه تور استانبول به معنای دریافت هر دو خدمات رزرو پرواز و رزرو هتل است. بنابراین نمی‌توان تور لحظه آخری استانبول را بدون خرید بلیط هواپیما یا رزرو هتل، تهیه کرد. با این حال مسافران می‌توانند، پرواز لحظه آخری تهران استانبول را جایگزین تور لحظه آخری استانبول کنند که این مسئله به انتخاب شما بستگی خواهد داشت.

مطالب جذاب و خواندنی دیگر: شرایط حمل خودرو با قطار

خرید تور لحظه آخری استانبول چگونه است؟

دیگر نیازی نیست که مثل گذشته، ساعت‌ها در ترافیک برای خرید تور لحظه آخری استانبول به چندین آژانس گردشگری مراجعه کنید. ممکن است در همین رفت و آمد‌‌ها، تور لحظه آخری این شهر پر شود و برنامه‌های سفر شما برهم بخورد. اما این روزها شما می‌توانید در هر لحظه و در هر مکان، تور لحظه آخری استانبول را تهیه کنید.

همان‌طور که می‌دانید، قیمت تور لحظه آخری به ترکیه، کمتر است؛ بنابراین ممکن است لیست مسافران تور لحظه آخری به سرعت پر شود. از این جهت توصیه می‌کنیم برای خرید این تور مسافرتی، گوش به زنگ باشید. در این صورت به یکی از سایت‌های معتبر گردشگری، مثل سایت علی بابا بروید.

سپس در این سایت ثبت نام کنید و در صفحه اصلی وب‌سایت روی گزینه تور، کلیک کنید. در مرحله بعد، نام شهر مبدا، شهر مقصد و تاریخ حرکت سفر را وارد کنید. پس از لحظاتی، لیستی از تورهای شهر مقصد، مثل تور استانبول برایتان باز می‌شود. شما می‌توانید در این لیست، تور لحظه آخری استانبول را پیدا و انتخاب کنید. از این جهت، تهیه بلیط پرواز لحظه آخری تهران استانبول یا تور لحظه آخری برایتان ساده‌تر خواهد شد.

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3z98oa