پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 09 May 2024
کد خبر: 6316
تاریخ انتشار: 1400/09/01 12:21

ضروریات روز ملی ایران در اکسپو دوبی

در ایام دهه فجر، ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ مراسم روز ملی ایران در بزرگ‌ترین رویداد‌های نمایشگاهی با حضور رئیس‌جمهوری ایران و همراهان در دوبی برگزار خواهد شد.

 حدود۹ هفته از برگزاری نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دوبی می‌گذرد هجوم بازدیدکنندگان این نمایشگاه را هر روز پررونق‌تر می‌کند. طبق آخرین آمار در این مدت حدود ۱۴۸ میلیون نفر به‌صورت مجازی از پاویون و فضاهای نمایشگاه بازدید کرده و بیش از ۳ میلیون نفر به‌صورت حضوری به نمایشگاه آمده‌اند.

در میان بازدیدکنندگان بیش از ۱۰۰ هزار دانش‌آموز هم حضور داشتند. براساس گزارش‌های رسمی تعداد بازدید‌کنندگان ایرانی اکسپو از مرز ۲۰ هزار نفر عبور کرده است. پاویون توانست در ۴۰روز نخست برگزاری اکسپو مخاطبان گسترده‌ای از ملت‌های مختلف جهان را جذب کند. معماری سنتی و منحصر به فرد پاویون ایران در اکسپو دوبی باعث جذب مخاطبان و تشویق آنها می‌شود به همراه طنین موسیقی سنتی ایران که باعث شادی بازدیدکنندگان می‌شود.

شعار امسال اکسپو ۲۰۲۲ با عنوان (ارتباط ذهن‌ها و خلق آینده )و ۳ تم اصلی فرصت‌ها، تحرک و پویایی و پایداری، همگی می‌توانند به ملت‌های جهان در کمک به یکدیگر یاری کنند. 

 برای مسیر جهانی‌شدن باید از تمام ظرفیت‌های صادراتی کشور از جمله فرش، خاویار، صنایع دستی، سوغات و غذاهای متنوع ایرانی برای جلب گردشگر و تجارت بین‌المللی استفاده کرد و از ظرفیت‌های زنجیره انسانی در ۵ قاره زمین بهره برد البته با استفاده از کارشناسان خبره که بتوانند خوب صحبت و بیان کنند تا ایران با شاخص‌های ارزشمند خود در زمینه‌های فرهنگی اقتصادی، گردشگری، بهتر و بیشتر به مردم جهان شناسانده شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4pmq64