-

تله کابین سیبلند فیروزکوه از مرتفع ترین تله کابین‌های جهان

بزرگترین ویژگی مجموعه سیبلند را باید در وضعیت خاص اقلیمی و جغرافیایی آن جستجو کرد. آنچه این مجموعه بزرگ گردشگری را از مدلهای مشابه خود در ایران، منطقه و جهان متمایز می کند بدون شک مجاورت آن با طبیعت باشکوه و بکر دماوند است.

تله کابین سیبلند فیروزکوه از مرتفع ترین تله کابین‌های جهان

مجموعه سیبلند در 90 کیلومتری شمال شرق تهران درسه دهکده مختلف با کاربری سرگرمی، گردشگری، پارک آبی و شهربازی، دهکده اقامتی، هتل و ویلا و بیمارستان کوهستانی طراحی شده است و تله کابین سیبلند این سه دهکده را به یکدیگر متصل میکند. تله کابین سیب لند به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص این سایت، گردشگران رابه قلب ابرهای آسمان پاک دماوند خواهد برد.

تله کابین سیبلند نه تنها یکى از طولانى‌ترین تله کابین هاى کشور است بلکه با ارتفاع بالایی که از سطح دریا دارد، از مرتفع‌ترین تله کابین هاى جهان نیز به شمار می‌رود. بهترین تیم‌هاى فنى و اجرایى خارجى و داخلى و با رعایت آخرین استاندارهاى موجود جهانى تمام مراحل اجراى زیرسازى، قالب بندى، آرماتوربندى و سایر امور مربوط به اجراى فونداسیون و سازه پایه‌هاى تله کابین را انجام داده اند تا گردشگران با اطمینان خاطر طبیعت بکر کوهستان را از پشت شیشه هاى کابین هاى 8 نفره تله کابین نظاره کنند.

از اسکی تا صخره نوردی

پیست اسکی سیبلند

ورزش هاى زمستانى و بازى هاى کوهستانى همواره علاقه‌مندان زیادى را به خود جذب کرده است. آشکار است که فراهم آوردن محیطى براى انجام این بازى ها در شرایط مصنوعى یا طبیعى امکانپذیر است. خوشبختانه کشور چهار فصل و چهار اقلیم ایران از این موقعیت برخوردار است که کوهستان هاى سربه فلک کشیده را به محیطى جذاب براى این بازى ها تبدیل کند. این امر در سیبلند به خوبى اجرا شده است. جایى که رشته کوههاى البرز میزبان سخاوتمند گردشگران و ورزشکاران خواهد بود. در دهکده کوهستان سیبلند که بالاترین سایت مجموعه سیبلند است و در ارتفاعی بسیار بالا از سطح دریا قرار دارد، پیست‌هایی مخصوص ورزشهاى زمستانى از جمله اسکی و تیوپ سواری و بازى هاى کوهستانى طراحى شده است.

بازى‌هاى تابستانى دهکده کوهستان اصولا در دو حالت طراحى شده‌اند. در حالت نخست فضاهاى اختصاص داده شده براى بازى هاى زمستانه مانند پیست اسکى و مراکز آموزشى وابسته در تابستان با گرم شدن هوا به محیطى براى بازى هاى تابستانى تبدیل مى شوند. در حالت دوم فضاهایى اختصاصى براى ورزش هاى تابستانه در نظر گرفته شده اند که در بیشتر روزهاى سال قابل استفاده خواهد بود. پیست اسکى روى چمن، مرکز آموزش و سایت پروازى پاراگلایدر، ورزشهاى هوایى، آموزش صخره نوردى و کوهنوردى و ... از جمله فعالیت هاى ورزرشى تابستانه دهکده کوهستان است.

سایت پاراگلایدر سیب لند فیروزکوه

با توجه به وسعت منطقه پروازی و ارتفاع مناسب دهکده‌ی کوهستان و ارتباط هوایی از طریق تله کابین سیبلند ، قابلیت استفاده‌ی خلبانان پاراگلایدر برای برگزاری پروازهای تفریحی امن و کلاس های آموزشی در این سایت پروازی فراهم شده است. پرواز در فضایی پاک و خالی از هر گونه آلاینده، جوی ایده آل برای مشتاقان پرواز پدید آورده است که به راحتی می توانند دقایق بسیاری را به پرواز در آسمان بپردازند و از دیدن مناظر زیبا لذت بپردازند.

فضای کوهستانی و پاک و جاده سازی شده‌ی دهکده کوهستان برای ورزش دوچرخه سواری و علاقه مندان رشته کوهستان بسیار جذاب است و ساعات مفرح و سرشار از هیجانی را برای آنها به ارمغان می آورد. فعالیت های شدیدی چون دوچرخه سواری کوهستان که نیاز به تنفس را افزایش می دهد می بایست در هوای تازه و پاک انجام شود تا ورزشکار را دچار عوارض ناشی از آلودگی هوا نسازد و از این رو دهکده‌ی کوهستان سیبلند در فیروزکوه فضایی فوق العاده مناسب برای پرداختن به این رشته‌ی ورزشی مهیج به حساب می آید و می تواند با توجه به نزدیکی به شهر بزرگ تهران، مقصد تفریحی خوبی برای جدا شدن از درگیری ها و آلودگی های شهر تهران و مشغول شدن به فعالیت شاد و هیجان انگیز دوچرخه سواری باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*