-
نویسنده<!-- -->:<!-- --> <!-- -->رپورتاژ

قیمت چسب هبلکس چقدر است؟ چه عواملی بر قیمت خرید چسب هبلکس تاثیر دارد؟

برای مصالح مدرنی چون بلوک های هبلکس، نمی توان از هر ملاتی استفاده کرد. ملات مورد استفاده برای چسباندن این بلوک ها به هم، ملات هبلکس یا چسب هبلکس نام دارد. اگر اطلاعات زیادی در مورد نوع ملات ندارید در ادامه با ما همراه باشید؛ ما می خواهیم در مورد چسب هبلکس و قیمت چسب هبلکس نکاتی را با شما در میان بگذاریم.

قیمت چسب هبلکس چقدر است؟ چه عواملی بر قیمت خرید چسب هبلکس تاثیر دارد؟

برای مصالح مدرنی چون بلوک های هبلکس، نمی توان از هر ملاتی استفاده کرد. ملات مورد استفاده برای چسباندن این بلوک ها به هم، ملات هبلکس یا چسب هبلکس نام دارد. اگر اطلاعات زیادی در مورد نوع ملات ندارید در ادامه با ما همراه باشید؛ ما می خواهیم در مورد چسب هبلکس و قیمت چسب هبلکس نکاتی را با شما در میان بگذاریم.

چسب هبلکس چیست؟ مزیت ها و معایب چسب هبلکس چیست؟

وقتی برای خرید چسب هبلکس اقدام می کنید، باید بدانید که این چسب به صورت یک پودر آماده عرضه می شود. برای آماده کردن چسب، تنها کافی است که آن را با مقداری آب مخلوط کنید. این چسب، توان و قدرت لازم برای ایجاد اتصالات قوی را دارد و با توجه به اینکه میزان کمی از آن روی سطوح بلوک استفاده می شود، مقدار کمتری از چسب در مقایسه با ملات سیمان و ماسه مصرف می شود. معمولا، مقدار کمی از این چسب را روی بلوک قرار می دهند و با برخی ابزارهای مخصوص صاف می کنند تا چسب به صورت یکنواخت همه جا پخش شود.

به گزارش ایلنا، مشرق و فارس، شرکت سورنا یکی از مطرح ترین ارائه کنندگان چسب هبلکس است. چسب ارائه شده توسط این مجموعه مزیت هایی به شرح زیر دارد:

  • برای آماده کردن این چسب، نیازی به اضافه کردن مواد افزودنی نیست.
  • با خرید چسب هبلکس و استفاده از آن میزان سرعت اجرای پروژه بالاتر می رود.
  • این چسب، چسبندگی بالایی داشته و باعث افزایش استحکام دیوارهای هبلکسی می شود.
  • به دلیل پایین بودن قیمت چسب هبلکس ، صرفه جویی خوبی از نظر مالی در پروژه عمرانی اتفاق خواهد افتاد.
  • این چسب، قادر است آب را در خود نگه دارد.

حال که با مزیت های این چسب آشنا شدید، خوب است در مورد معایب چسب هبلکس نیز نکاتی را بیان کنیم. یکی از معایبی که در مورد این چسب بیان می کنند این است که این چسب را نمی توان در جاهای سردسیر استفاده کرد؛ زیرا در اثر سرما شکننده می شود. برای آماده سازی چسب هبلکس در جاهای سردسیر بهتر است از آب گرم استفاده شود.

میزان مصرف چسب هبلکس چقدر است؟

حال که با ماهیت و نحوه آماده سازی چسب هبلکس آشنا شدید خوب است در مورد میزان مصرف آن نیز اطلاعاتی به دست آورید. همان طوری که اشاره کردیم، قبل از آنکه بخواهید این چسب را استفاده کنید، باید آن را آماده کنید. برای آماده سازی چسب های هبلکس، فقط به آب نیاز دارید. کیسه های چسب هبلکس، در اندازه های 25 کیلوگرمی در بازار موجود هستند که به این میزان از ملات باید 7 لیتر آب اضافه شود. همان طوری که اشاره کردیم بهتر است در زمان آماده سازی، درجه حرارت هوا بین 15 تا 40 درجه سانتی گراد باشد.

موضوع دیگری که می بایست به آن نیز اشاره کنیم این است که برای هر متر مکعب از بلوک های هبلکس، باید 25 کیلوگرم ملات آماده شود. بهتر است در زمان خرید چسب هبلکس، به صورت دقیق مشخص شود که چه میزانی از این چسب باید استفاده شود. با توجه به این که قیمت چسب هبلکس ممکن است به صورت روزانه تغییر کند و ثابت نباشد، بهتر است چسب مورد نیاز به صورت یک جا خریداری شود تا بعدها با تغییر قیمت، مشکل خاصی ایجاد نشود.

در مورد میزان استفاده از این چسب نیز باید بگوییم که این چسب حتی در مقدار کم نیز می تواند باعث چسبندگی دو بلوک شود و به همین دلیل نیازی نیست مقدار زیادی از آن را روی سطح بلوک ها قرار داد. بین 2 تا 3 میلی متر از این چسب برای دیوارچینی بلوک هبلکس استفاده شود، کافی به نظر می رسد. نکته مهمی که بعد از قرار دادن چسب روی سطح بلوک هبلکس باید مورد توجه قرار گیرد، صاف کردن چسب است که با ابزارهای خاص، مانند ماله دندانه دار انجام می شود.

قیمت هر کیلو چسب هبلکس چقدر است؟ عوامل موثر بر قیمت آن چیست؟

چسب هبلکس را در کیسه های 25 کیلوگرمی عرضه می کنند. با توجه به مساحتی که قرار است از بلوک های هبلکس در دیوارچینی استفاده شود، خوب است میزان چسب توسط مهندسان برآورد شده تا در زمان خرید چسب هبلکس ، به میزان مورد نیاز از این چسب تهیه شود.

به دلیل ترکیبات به کار برده شده در این چسب که ممکن است قیمت ثابتی نداشته باشند، قیمت چسب هبلکس نیز با نوسان همراه است. برای آنکه از آثار مخرب این نوسان های قیمتی در امان باشید، همان طوری که در بالاتر نیز اشاره کردیم، خوب است قبل از هر اقدامی میزان چسب مورد نیاز حساب شود. برخی مجموعه های ارائه کننده چسب هبلکس تخفیف های خوبی به کسانی ارائه می دهند که حجم بالایی از این چسب را خریداری می کنند. معمولا خرید به صورت عمده می تواند باعث کاهش قیمت هر کیلو چسب هبلکس شود.

با توجه به نکاتی که در بالا اشاره کردیم، قادر نیستیم یک عدد ثابت را به عنوان قیمت ملات هبلکس بیان کنیم. بهترین راه برای اطلاع از قیمت این ملات صحبت کردن با مجموعه هایی است که در حوزه ارائه چسب هبلکس فعالیت می کنند.

برای دریافت اطلاعات در مورد قیمت چسب هبلکس و قیمت بلوک هبلکس به کجا مراجعه کنیم؟

اگر قصدتان ساخت و ساز به روش مدرن است و می خواهید برای دیوارچینی دیوارهای غیر باربر از بلوک های هبلکس استفاده کنید، بهتر است قبل از هرکاری در جریان باشید که قیمت بلوک هبلکس از قیمت برخی مصالح ساختمان موجود، مانند آجرهای فشاری و یا اجرهای سفالی بالاتر است. البته بعدها، این تفاوت قیمت به دلیل حذف عایق کاری ساختمان و یا کاهش میزان مصرف ملات، جبران خواهد شد.

هر جایی که بلوک های هبلکسی به کار برده می شوند، ملات مورد استفاده، ملات هبلکس خواهد بود؛ پس ماموران اجرایی پروژه های عمرانی می بایست برای خرید چسب هبلکس نیز اقدام کنند. بهترین راهی که می توانیم به شما پیشنهاد کنیم تا با یک تیر دو نشان بزنید، خرید بلوک های هبلکس و چسب هبلکس از مجموعه هایی است که هر دو این مصالح را به فروش می رسانند. از جمله مجموعه های معتبر که گزینه قابل اعتمادی برای دریافت قیمت چسب هبلکس به شمار می رود، سورنا هبلکس ( surenahebelex.com ) است. این مجموعه در حوزه ارائه انواع ابزار هبلکس، بلوک هبلکس، چسب هبلکس سابقه طولانی و درخشانی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین