یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 19 May 2024
کد خبر: 13582
تاریخ انتشار: 1401/01/08 03:51

5 اثر برتر از ویکتور هوگو

خرید کتاب یکی از تفریحات همیشگی کتابخوان­ ها است. اما انتخاب کتاب جدید برای مطالعه، بسته به نگرش و سلیقه افراد می ­تواند کمی دشوار بوده و سوال­هایی را در ذهن ایجاد کند.

 

5 اثر برتر از ویکتور هوگو

 برخی برای داشتن یک انتخاب ساده ­تر به­ سراغ دیگر آثار نویسنده محبوب خود رفته و به مطالعه آن­ها می ­پردازند. برخی دیگر هم ترجیح می­ دهند به سراغ نویسنده­ های جدید رفته و آثاری به­ کلی نو را کشف کنند. یک راه دیگر هم این است که لیست ­های پیشنهادی مطالعه کتاب را بررسی کنید و بسته به سلیقه خود یکی از آثار را به­ عنوان کتاب بعدی برای مطالعه برگزینید.

ویکتور هوگو شاعر و نویسنده فرانسوی و متولد سال 1802 میلادی است. هوگو از کودکی سفر­های زیادی با خانواده­ اش داشت و از همان سنین به شعر علاقه زیادی نشان می­ داد. او بر­خلاف علاقه مادرش به رشته حقوق، ادبیات را انتخاب کرد و موفق شد در اوایل جوانی با برادرانش یک مجله ادبی تاسیس کند. در همین سال­ها بود که مکتب ادبی رمانتیسم را بنا کرد و از 25 سالگی به ­بعد شروع به انتشار آثار ادبی شامل نمایش­نامه و سپس کتاب ­های رمان خود کرد. اگر قصد خرید کتاب آنلاین دارید لیست 5 اثر برتر از ویکتور هوگو بزرگ را مطالعه نمایید.

خرید کتاب های ویکتور هوگو از سایت کتاب وب

 

خرید کتاب بینوایان

درون­مایه کتاب بینوایان حول محور عشق و انسان ­دوستی است. هم­چنین نیم ­نگاهی هم به نقد ساختار اجتماعی فرانسه قرن 19 میلادی دارد. ژان والژان شخصیت اصلی داستان به ­دلیل سرقت، دوران طولانی محکومیت خود را سپری می­کند. بعد از آزاد شدن از زندان متوجه می ­شود که هیچ­کس به او کار و پناه نمی ­دهد و به کلیسایی در شهر می­ رود. ژان در کلیسا نیز اقدام به سرقت می ­کند اما اسقف کلیسا برای جلوگیری از دستگیری دوباره او به مامورین پلیس دروغ می­ گوید. این رفتار اسقف کلیسا تاثیر شگرفی روی ژان گذاشته و حس انسان­ دوستی و شفقت را در او بیدار می­کند.

بینوایان در 5 جلد نوشته شده و در اواخر قرن نوزدهم منتشر شده است. این اثر جزو طولانی ­ترین آثار ادبی داستانی جهان است و پس از انتشار به ­سرعت مورد توجه منتقدین ادبی و هم­چنین مخاطبان در سراسر جهان قرار گرفت.

خرید کتاب گوژپشت نتردام

یکی از بهترین آثار هوگو از نظر شخصیت ­پردازی و داستان، گوژپشت نتردام است. توصیف شخصیت­ ها و اتفاقات بین آن­ها در این کتاب بی ­نظیر است. داستان در مورد مرد جوان زشت­ رویی به­نام کازیمودو است که در برج کلیسای نتردام بزرگ شده و زندگی می­ کند. کلود فرودو رئیس نگهبانان شهر و کسی که کازیمودو را بزرگ کرده است عاشق اسمرالدا دختر جوان دوره­ گردی می ­شود و سعی در ربودن او به کمک گوژپشت نتردام دارد.

از روی این اثر به­ یاد­ماندنی چندین و چند اقتباس سینمایی و انیمیشن ساخته شده است که شاید معروف­ترین آن­ها ساخته کمپانی بزرگ والت دیزنی است. گوژپشت نتردام به بیش از 50 زبان مختلف در سرتاسر جهان ترجمه شده و تا­کنون میلیون­ها نسخه از آن به فروش رسیده است.

کتاب ­وب سایت خرید کتاب آنلاین، چندین نسخه با ترجمه­ های مختلف از این اثر بزرگ را در اختیار خوانندگان قرار می ­دهد.

خرید کتاب کلود ولگرد

کلود شخصیت اصلی داستان کلود ولگرد، برای تامین معاش اقدام به دزدی می­ کند. اما توسط پلیس گرفتار شده و به زندان می ­افتد. او که در زندان از گرسنگی به ­شدت رنج می ­برد، با مردی آشنا می­ شود که حاضر است غذایش را با او قسمت کند. کلود با اینکه سواد خواندن و نوشتن ندارد اما خوب فکر می ­کند و کم ­کم بین زندانیان محبوب می ­شود. رئیس زندان از دوستی این دو مرد مطلع شده و آن­ها را از هم جدا می­ کند و کلود از این موضوع بسیار ناراحت می­ شود.

این اثر در سال 1834 در فرانسه منتشر شد و بر­اساس داستان واقعی زندگی یک زندانی نوشته شده است. کتاب حاضر نقدی گزنده بر بی­ عدالتی­ های اجتماعی فرانسه در زمان انتشار آن است. هوگو داستان زندگی شخصیت اصلی را به­ طرزی دوست ­داشتنی و قابل فهم برای خواننده روایت کرده و حس همدردی را در او بر­می­ انگیزد.

خرید کتاب مردی که می ­خندد

مردی که می­ خندد داستان پسر بچه­ ای یتیم است که در دوران نوزادی زخمی بر صورت او ایجاد شده است. آثار این زخم که توسط خریداران کودک ایجاد شده، به ­گونه­ ای است که این پسرک همیشه در حال خندیدن است. حتی اگر فریاد بزند و یا گریه کند هم، ظاهرا خندان به ­نظر می ­رسد. مجلس انگلستان در همین زمان­ ها است که به ­منظور حمایت از کودکان قانونی بر منع خرید ­و ­فروش تصویب می­ کند. همین امر سبب می ­شود تا خریداران کودک از ترس مجازات سخت، همه کودکان را در جزیره ­ای متروک رها کنند.

این رمان نیز مانند دیگر آثار هوگو بازتابی از دغدغه­ های شخصی او است. در نقطه عطف داستان این کتاب، هوگو از زبان شخصیت اصلی با بیان یک سخنرانی پیام اصلی کتاب را روشن می­ کند. بلایی که سر این مرد آمده در حقیقت بر سر تمام بشریت آمده است. مردمی که ظاهرا می­ خندند اما در باطن در حال رنج کشیدن هستند.

خرید کتاب کارگران دریا

داستان کارگران دریا در مورد یک کشتی­ بان به ­نام لوتیری است. لوتری صاحب یکی از اولین کشتی­ های بخار است. همین موضوع سبب می­ شود که دیگر صیادان تصمیم به غرق کشتی او گرفته و کارش را یکسره کنند. لوتیری به ­ناچار و برای بیرون کشیدن کشتی غرق شده از آب، تصمیم می­ گیرد "دروشت" دختر برادرزاده ­اش را به­ عنوان جایزه تعیین کند. در نهایت ژیلیات صیادی ناشناخته و انزوا­طلب که از مدت­ها قبل عاشق دخترک بوده تصمیم می­ گیرد تا پیش ­قدم شود.

ژیلیات انسانی ارزشمند است که هم­چون دیگر شخصیت­ های آثار هوگو، ارزش­ های انسانی و درونی خود را فراموش نمی­ کند. این انسان­ ها با­اینکه مورد توجه عوام و به­ طور­کلی جامعه قرار نمی­ گیرند، اما هیچ­گاه دست­خوش تغییر نشده و سرشت پاک خود را حفظ می­ کنند. آن­ها نمادی از انسان­ هایی هستند که با وجود تمام سختی­ ها و مصائب زندگی، فداکار و با­گذشت هستند.

خرید کتاب از کتاب ­وب

خرید اینترنتی کتاب را با وبسایت کتاب ­وب تجربه کنید. این وبسایت شرایطی را برای خوانندگان فراهم می­ آورد تا کتاب مورد نظر خود را به­ سهولت پیدا کرده و نسخه مورد علاقه خود را از بین چندین نسخه با ترجمه­ های مختلف انتخاب کنند. از دیگر مزیت­ های خرید آنلاین کتاب از این وبسایت ارسال رایگان کتاب به سراسر ایران است. پس اگر کتاب دلخواه خود را در سایت کتاب­ وب پیدا کردید با خیالی آسوده آن را سفارش دهید تا در اولین فرصت آن را درب منزل خود تحویل بگیرید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4jano4