پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 02 May 2024
کد خبر: 18610
تاریخ انتشار: 1401/05/05 06:18

لوله کاروگیت چیست؟

استفاده از لوله کاروگیت و لوله پی اتیلن در صنعت انتقال فاضلاب و آب روز به روز در حال افزایش است. ما در این مقاله به معرفی این محصولات مهم پرداخته ایم. با ما همراه باشید...

لوله کاروگیت چیست؟

 

 

اگر خواهان به وجود آوردن یک سیستم زهکشی برای ساختمان یا زمین کشاورزی خود یا پروژه‌های دیگر هستید، اسم و نام لوله‌های کاروگیت و پلی اتیلن را شنیده‌اید.

 امروزه کاربردهای لوله کاروگیت در حال افزایش و توسعه می‌باشد. همانطور که ذکر شد اغلب لوله‌ها دارای دیواره صاف هستند. لوله‌های پلی اتیلن با دو نوع مختلف به صورت تک جداره و دو جداره در بازار ارائه می‌شود. برای ساخت و تولید نوع دوجداره آن ابتدا مواد اولیه با یکدیگر ترکیب می‌شوند، سپس آنها با ورود به اکستروژن حالت و شکل لوله را به خود می گیرند و به منظور ساخت دوجداره آن (بیرونی، درونی) از دو اکسترود استفاده می‌گردد.

لوله کاروگیت

عاملی که موجب تغییر و متفاوت بودن این محصولات با سایر همنوعان خود شده است، دستگاهی به نام کاروگیتور است که با قالبهای متحرک دیواره بیرونی آن را به صورت شیاردار طراحی می‌نماید که در صنعت آن را با نام لوله کاروگیت می‌شناسند. کاربرد لوله کاروگیت در زمینه‌های مختلف است و با درک اهمیت استفاده و مزایای آنها در بخشهای مختلف نشانه‌هایی از کاربرد آن وجود دارد.

ویژگی یک لوله کاروگیت خوب و با کیفیت

فشارهای داخلی و خارجی، تنش های مختلف مانند کششی و دمایی، بارهای وارده از سوی خاک و... می تواند در کاهش طول عمر لوله‌ها موثر باشد، با این وجود این محصولات باید از استحکام بسیار مناسبی برخوردار باشند تا هیچگونه فاکتوری سبب کاهش عمر آنها نشود، به همین علت یکی از کاربردهای لوله کاروگیت در زمینه‌ای است که باید آنها به صورت دفنی نصب شوند و فشار زیادی را تحمل کنند.

می بایست غیر قابل نفوذ، مقاوم در برابر خوردگی، بادوام و طولانی، ماندگار باشد. مقرون به صرفه باشد، به عبارت ساده‌تر با هزینه و قیمت مناسبی در بازار موجود باشد و حداکثر کیفیت و راندمان را نیز داشته باشد. قیمت لوله پلی اتیلن و کاروگیت  وابسته به عاملهای متنوعی است که در ادامه مطلب به آنها پرداخته خواهد شد، اما به طور کلی دارای قیمت مناسب تر نسبت به لوله‌های قدیمی هستند.

مواد شیمیایی و خورنده یا آب که حاوی ذرات غیر آلی است ممکن است در گذر زمان فرسایش و سایش به صورت پراکنده بر روی لوله‌ها صورت بگیرد. با این حال باید به نحوی باشند تا در برابر سایش دوام و استحکام داشته باشند، همین امر باعث شده است تا لوله‌های آهنی که با خوردگی بالایی مواجه می‌شوند اهمیت خود را از دست بدهد و انتقال مواد شیمیایی یکی از کاربردهای لوله پلی اتیلن محسوب شود.

وزن آن سبک باشد تا حمل و نقل، جا به جایی و نصب آن آسان باشد. سازگار با محیط زیست باشد و برای متصل شدن به یکدیگر روشهای ساده و متنوع وجود داشته باشد.

علت توسعه کاربرد لوله کاروگیت

همانگونه که در ابتدای مطلب ذکر شد یک لوله خوب باید دارای معیارهای خاص و معین باشد و این لوله‌ها با حفظ و اهمیت به استانداردهای ملی و بین اللملی ساخته می‌شوند و کیفیت و ماندگاری بالایی را برای شما به ارمغان آورده اند. با تطبیق دهی و سازگاری خود با هر شرایطی، کاربرد لوله کاروگیت افزایش یافته است. فشارها و نیروهای زیاد و مختلفی ممکن است بر سطح و ساختار لوله وارد شود. طراحی آنها با دو دیواره که سطح درون آن صاف و سطح بیرون شیار دار یا موجدار می‌باشد موجب شده است تا آسیبهای ناشی از فشار و بارهای مختلف را کاهش دهد و اگر شما آنها را در زیر زمین نصب کنید نسبت به سایر محصولات دیگر با دوام تر خواهد بود.

کاربرد لوله کاروگیت در  سیستمهای زهکشی

استفاده از لوله کاروگیت در زهکشی

لوله‌های کاروگیت در برابر خوردگی، زنگ زدگی، اشعه خورشید، مواد شیمیایی، سنگ ریزه‌ها و... با دوام و مقاوم هستند، وزن سبکی دارند که به راحتی آن را می‌توان بلند کرد و جابجا نمود و می توان گفت این مزیت ها باعث شده است تا یکی از کاربردهای لوله کاروگیت، سیستم زهکشی باشد و با ابعاد مختلف و گوناگون برای حذف آبهای اضافی موثر و عالی عمل می‌کنند. جهت خرید لوله زهکش می توانید اینجا کلیک کنید.

کاربرد لوله کاروگیت در سیستم فاضلاب

کاربردهای لوله کاروگیت با توجه به هزینه‌های اولیه برای تهیه آن که در مقایسه با یک لوله آهنی بسیار کم تر و به صرفه تر است، گسترش یافته است. از مهمترین اموری که شهرداری‌ها و دولت با توجه به گسترش شهر نشینی و مهاجرت به شهرها باید به آن اهمیت دهند، جمع آوری و انتقال فاضلاب شهری است. برای این گونه مصارف، لوله‌های کاروگیت بهترین گزینه می‌باشند و اغلب از سایز 315 میلی متر برای این کاربردها استفاده می‌شود.

استفاده از لوله کاروگیت در سیستمهای آبیاری

یکی دیگر از کاربردهای لوله کاروگیت، سیستمهای آبیاری است. با توجه به افزایش خشکسالی و کاهش و محدود شدن منابع طبیعی، برای تامین و وجود کافی آب که برای رشد محصولات کشاورزی بسیار با اهمیت است، روشهای نوین آبیاری ابداع شده است که در این روش می‌توان با به کارگیری لوله‌ها یک سیستم آبیاری قوی را ایجاد کرد و از ابعاد گوناگون لوله‌های کاروگیت استفاده می‌شود و با تماس مستقیم آب پوسیدگی آنها نا مقدور است.

کاربرد لوله کاروگیت به عنوان عایق کابل برق

از جمله کاربردهای لوله کاروگیت غلاف یا عایقی است که کابلهای برق را پوشش میدهد چرا که این لوله‌ها غیر رسانا می‌باشد و خطر برق گرفتگی با آنها کاهش یافته است. معمولا از سایز 110 و 120 میلیمتر برای این اهداف استفاده می‌شود.

استفاده از لوله کاروگیت برای انتقال مواد صنعتی

اسید و باز، نمک و بسیاری از محلولهای شیمیایی که خاصیتهای خاص و متفاوت با سایر مواد اولیه دارند، از برجسته ترین خصوصیات آنها خورنده بودن است و یکی از زمینه‌های کاربرد لوله کاروگیت، حمل و انتقال مواد صنعتی است که این محصولات گرفتار خوردگی و زنگ زدگی نخواهند شد.

سایر کاربردهای لوله کاروگیت شامل: تاسیسات آب تصفیه، سیستم انتقال آب باران، برای طراحی پلها و زیر ساخت جاده‌ها، در صنعت ساختمان سازی، منهولها و... می‌شود. فراوانی کاربرد لوله کاروگیت و توسعه صنایع سبب شده است که تولیدکنندگان آنها را با ابعاد و سایزهای مختلف طراحی نمایند تا با توجه به مزیت ها و فواید عالی که دارند بتوانند از آنها در هر زمینه‌ای استفاده نمایند.

قیمت لوله کاروگیت پلی اتیلن

قیمت لوله کاروگیت

لوله‌های پلی اتیلن و کاروگیت در صنعت کاربرد فراوانی دارند و مهم ترین محصولات در زمینه‌های زهکشی، فاضلاب، آبیاری و.. می باشند. عوامل تعیین کننده قیمت لوله پلی اتیلن و کاروگیت در زیر اشاره شده است.

کیفیت می تواند تعیین کننده قیمت این محصولات باشند، همچنین استاندارد بودن سبب تفاوت داشتن قیمت لوله پلی اتیلن و کاروگیت با مدلهای غیر استاندارد شده است.

برای مشخص کردن قیمت این محصولات، کاربرد لوله کاروگیت و پلی اتیلن و نحوه نصب آنها دارای اهمیت است. با اهمیت‌ترین عاملی که تعیین قیمت لوله پلی اتیلن و کاروگیت به آن وابستگی دارد، ابعاد و سایز، ضخامت و... می‌باشد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4j56wl