جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 03 May 2024
کد خبر: 89136
تاریخ انتشار: 1402/04/13 09:12

کاهش ۵ درصدی میزان بارندگی در تهران نسبت به پارسال

مدیر عامل آبفای استان تهران گفت: امسال میزان بارندگی در تهران ۵ درصد نسبت به پارسال کاهش یافته و در حال حاضر حجم ذخایر آب سدها نسبت به پارسال ۴۰ درصد کاهش یافته است.
کاهش ۵ درصدی میزان بارندگی در تهران نسبت به پارسال

محسن اردکانی درباره کیفیت آب در تهران با توجه به استفاده بیشتر از آب چاه‌ها در فصل تابستان اظهار داشت: امسال میزان بارندگی در تهران ۵ درصد نسبت به پارسال کاهش یافته و در حال حاضر حجم ذخایر آب سدها نسبت به پارسال ۴۰ درصد کاهش یافته است و در کل در فصل تابستان ۶۰ درصد از آب مورد نیاز از منابع زیرزمینی و ۴۰ درصد از آب سطحی است.

وی افزود: هزاران چاه در استان تهران وجود دارد که تعدادی از آنها کیفیت شرب دارند و ما آنها را وارد مدار بهره برداری می کنیم.

مدیر عامل شرکت آب و‌ فاضلاب استان تهران با تاکید بر اینکه کیفیت آب در تهران کاملا استاندارد است، گفت: ۳۵ آزمایشگاه در سطح تهران وجود دارد که آب را مورد آزمایش قرار می‌دهند، بنابراین آب توزیعی با استاندارد ملی و بالاترین کیفیت جهانی وارد شبکه می‌شود.

وی در ادامه درباره راه اندازی بازار آب در استان تهران بیان داشت: آب شرب در تهران با تعرفه‌هایی که مصوب است؛ توزیع می‌شود و فعلا برنامه‌ای برای بازار  آب در حوزه آب ‌‌فاضلاب تهران نداریم اما پساب تا چند ماه آینده وارد بورس انرژی می‌شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2lzpm7