-

۱۰ نکته مهم خرید ظروف پذیرایی چوبی که حتما باید دانست

یکی از قدیمی ترین و اصیل ترین وسایل آشپزخانه و پذیرایی، ظروف چوبی می باشند که امروزه بسیار ترند شده اند. محبوبیت ظرف های چوبی به حدی رسیده است که از آنها برای پذیرایی و مهمانی ها استفاده می کنند.

10 نکته مهم خرید ظروف پذیرایی چوبی که حتما باید دانست

برای خرید ظروف پذیرایی چوبی یا ظروف مناسب سرو غذا شما به راهنمای خرید ظروف چوبی نیاز دارید. ظروف چوبی از لوکس ترین ظروفی هستند که مدتی است که ترند شده اند. اگر تمایل به خرید این ظروف آشپزخانه چوبی دارید باید به یکسری نکات در هنگام خرید دقت نمایید تا بتوانید از این محصول برای طولانی مدت استفاده کنید.

10 نکته مهم خرید ظروف پذیرایی چوبی که حتما باید دانست

ظروف سرو پذیرایی چوبی

ظروف سرو پذیرایی چوبی در انواع بسیاری تولید می شوند. ظروف سرو پذیرایی چوبی شامل ظروف میوه خوری، آجیل خوری، اردو خوری، جعبه پذیرایی برای دمنوش، جا ادویه ای، تخته سرو، سینی چوبی، شکلات خوری، تابه چوبی، شیرینی خوری، رولت خوری، پایه کیک، انواع کاسه سرو آجیل، زیتون خوری و انواع بشقاب چوبی می باشد. فروشگاه آف سود لوازم صنایع دستی چوبی زیادی از جمله ظروف سرو پذیرایی و ظروف چوبی آشپزخانه و انواع اکسسوری را به صورت اینترنتی بفروش می رساند.

نکات مهم خرید ظروف چوبی

1- رنگ ظروف چوبی

ظروف چوبی ، بطور طبیعی از رنگ آمیزی بسیار زیبایی برخوردار هستند بطوریکه اگر این ظروف را رنگ آمیزی نکنید نیز باز شمایل زیبای خود را حفظ می کنند. ظروف چوبی دارای یکسری خطوط باز هستند که این خطوط باعث می شود موادغذایی در لابه لای آنها گیر کنند و کپک بزنند. به همین علت نیز به سراغ رنگ آمیزی آنها به وسیله روغن های طبیعی می رویم. به این شکل این خطوط به راحتی پر می شوند و ظروف چوبی قابل استفاده برای سرو غذا خواهند شد. ظروف چوبی را انتخاب کنید که بوی روغن های طبیعی مانند روغن گردو، روغن برزک و یا سیاه دانه را بدهد.

2- ظروف چوبی مناسب سرو غذا

اگر قصد دارید برای خرید ظروف چوب مناسب سرو غذا اقدام کنید، بهتر است از فروشنده درباره نوع ظرف پرس و جو کنید. اما بهتر است از ظروف چوبی برای سرو غذاهای بسیار گرم استفاده نکنید. بیشترین کاربردی که اغلب ظروف چوبی دارند، برای سرو غذاهای سرد مانند انواع آجیل و خشکبار و سالاد و انواع میوه می باشد. اگر احتمال استفاده از رنگهای شیمیایی در این ظروف چوبی وجود داشته باشد در صورتی که مواد غذایی گرم را درون آنها بریزید مواد شیمیایی و سرطان زا آزاد می شوند. در ادامه آزاد شدن این مواد مضر، از لحاظ ظاهری نیز ممکن است دارای ترک و شکستگی شوند.

10 نکته مهم خرید ظروف پذیرایی چوبی که حتما باید دانست

3- نوع چوب

در هنگام خرید ظروف چوبی اطلاع از جنس چوب ( افرا، کاج، گردو و بامبو ) مهم می باشد. چوب گردو اغلب رنگ بسیار تیره و مقاومت بسیار بالایی دارد و براحتی قابل جابجایی می باشد. ظروف چوبی که رنگ روشن و کمرنگ تری دارند از چوب افرا تولید شده اند. چوب افرا بسیار سنگین و به عنوان ظروف چوبی دکوری استفاده می شود. ظروف چوبی تهیه شده با چوب بلوط از لحاظ هزینه، بهترین قیمت را دارند. طیف رنگی این چوب از قرمز تا قهوه ای و خاکستری مشاهده شده است. چوب بامبو بافت بسیار صاف و رنگ خنثی ای دارد و اولین بار در آسیا مورد استفاده قرار گرفته است. اغلب قاشق های چوبی مورد استفاده در آشپزی را از ظروف چوبی بامبو تولید می کنند.

4- برند ظروف چوبی

در هنگام خرید ظروف چوبی حتما به برند آن دقت نمایید. با داشتن برند مرغوب برای این کالا، شما می توانید از خدماتی که برخی از برندهای معتبر در اختیار شما قرار می دهند استفاده نمایید مانند داشتن 2 تا 3 سال گارانتی، داشتن خاصیت آنتی باکتریال با مجوز بهداشت، داشتن چسب مرغوب گیاهی و ضد آب و محصولات دارای ویژگی آب گریزی. هنگامیکه قصد خرید آنلاین ظروف چوبی را دارید به دنبال فروشگاهی بروید که از لحاظ کیفیت محصولات از سطح بالایی برخوردار باشد.

5- ابعاد ظروف چوبی

ظروف چوبی هیچ گونه محدودیتی در ساخت ندارند و در همه ی ابعاد با طراحی های مختلف تولید می شوند. اما چوب بامبو از پرمصرف ترین چوب هایی که در تهیه و ساخت انواع مختلفی از ظروف چوبی به کار می گیرند. ظروف چوبی در سایزهای مختلف و اشکال مختلفی مانند بیضی، دایره، مستطیل، 6 ضلعی، مربع ساخته می شوند. فروشگاه اینترنتی آف سود ، یک فروشگاه فروش لوازم دکوری و پذیرایی صنایع دستی می باشد. برای خرید ظروف چوبی فقط کافی است وارد سایت فروشگاهی آف سود شده و از محصولات و خدمات این سایت دیدن نمایید.

10 نکته مهم خرید ظروف پذیرایی چوبی که حتما باید دانست

6- کاربرد ظروف چوبی

علاوه بر ظروف چوبی تولید شده برای آشپزخانه، از چوب می توان برای تولید اکسسوری چوبی نیز استفاده نمود. برای نمایش و سروکردن انواع غذا و همچنین تزئینات میز پذیرایی از مهمانان از انواع ظروف چوبی اعم از کاسه چوبی، تخته سرو، بشقاب، سینی چوبی استفاده می گردد. اما به طور کلی کاربرد ظروف چوبی بسیار گسترده است و دلیل آن هم دوام، زیبایی و مقاومت چوب می باشد.

7- قیمت ظروف چوبی

قیمت ظروف چوبی به عوامل مختلفی از جمله جنس چوب، طراحی ظروف، میزان مقاومت، نحوه تولید ظروف، پوشش نهایی، نوع محصول تولید شده با آن بستگی دارد.

8- خرید آنلاین یا حضوری

اگر انتخاب شما فروشگاههای معتبر برای خرید باشد، توصیه ما خرید اینترنتی است. خرید اینترنتی ظروف چوبی در وقت و هزینه شما صرفه جویی می کند. در بحث تشخیص اصالت و کیفیت کالا نیز باید در ابتدا با دقت محصولات سایت را مشاهده کرده و در رابطه با خدمات پس از فروشی که این سایت ارائه می دهد اطلاعات کسب نمایید.

9- تشخیص استفاده از رنگ شیمیایی

تمامی ظروف چوبی دارای خطوط بازی هستند که می توان آنها را با رنگهای مجاز به طور کامل بست تا شما به بیماری های سرطان زا دچار نشوید. از جمله مواد سرطان زایی که در این ظروف چوبی استفاده می شوند می توان سیلر، کیلر، نیم پلی استر و روغن جلا را نام برد. از دلایل استفاده نکردن از روغن های گیاهی برای رنگ کردن ظروف چوبی را شاید بتوان قیمت بالای آن عنوان کرد. دقت کنید که اگر ظرف چوبی که در دست دارید از براقیت بسیاری برخوردار است مطمئنا از رنگهای سرطان زا و روغن جلا استفاده شده است. یک نکته دیگر که می توانید در هنگام خرید ظروف چوبی انجام دهید گرفتن اطلاعات از فروشنده است. برای مثال این ظرف از چوب چه درختی تهیه شده است و رنگ به کار رفته در آن چیست؟ شاید بنظر استفاده از روغن گیاهی خوب باشد، اما باید تا یک حدی استفاده گردد.

10- سالم بودن ظروف چوبی

در هنگام خرید ظروف چوبی دقت کنید که ظرف انتخابی شما دارای خط و خش نباشد و سطحی صاف و صیقل داده داشته باشد. داشتن خط و خش نشان دهنده مراقبت نکردن از محصول توسط فروشنده یا تولید کننده است. اگر ظرف چوبی دارای خط وخش در منزل دارید بهتر است حتما به سراغ روغن های گیاهی رفته و برای پر کردن این خطوط از آنها استفاده نمایید.

برچسب ها : آف سود,ظروف پذیرایی چوبی,ظروف سرو پذیرایی چوبی

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*