جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 97430
تاریخ انتشار: 1402/08/29 08:58

وقت خرید طلا و سکه شد / ثبات قیمت ها در بازار طلا

وقت خرید طلا و سکه شد / ثبات قیمت ها در بازار طلا

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر استان تهران گفت: می‌توان گفت باتوجه‌به کاهشی که از ابتدای سال شاهد آن هستیم و نبود تقاضا و ثبات نسبی که طی یک ماه گذشته اتفاق افتاده است، مردم نباید نگران و منتظر افزایش یا کاهش خاصی باشند.

بازار طلا پس از شدت گرفتن جنگ غزه و رژیم صهیونیستی کمی دچار تلاطم شد و شاهد افزایش قیمت ها بودیم.  همچنین یکی از مسائلی که فعالان این صنف با آن دست و پنجه نرم می کنند بحث رکود در بازار است. به همین سبب برای بررسی بیشتر بازار طلا به سراغ رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر استان تهران رفتیم.

نادر بذرافشان درباره آخرین وضعیت بازار طلا و جواهر  به خبرنگار تیترکوتاه گفت:  طی یک ماه قبل بعد از بحران نظامی در خاورمیانه، حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد قیمت طلا و سکه افزایش داشت ولی بعد از گذشت چند روز به قیمت‌های قبلی بازگشت. البته طی ۴۰ روز گذشته مخصوصاً روزهای ابتدای بحران در خاورمیانه نوساناتی در بازارهای جهانی و داخلی دیده شد اما باگذشت یک هفته بار دیگر قیمت‌ها تقریباً بعد از افزایش ۱۰ تا ۱۲ دلاری که به خود دید ۸ تا ۹ دلار کاهش پیدا کرد. دراین‌بین شاهد افزایش قیمت انس جهانی نیز بودیم و طی روزهای (۱۰ روز گذشته بیشتر بود) گذشته در بازارهای جهانی نوسان افزایشی را تجربه کردیم.

34513

 وی افزود: در بازارهای داخلی روند ثبات و کاهش قیمت را طی این روزها شاهد بودیم. در این بین کلیت بازار طلا روند رکودی در چرخه تولید تا مرحله توزیع را به خود دید. از طرفی واحدهای تولیدی از ابتدای سال مقداری شرایط بحرانی را به تجربه کردند و بعد از پایان ماه صفر امیدوار بودیم که شرایط بهبود یابد؛ اما رونق ایجاد نشد. باید گفت حتی در زمان کرونا هم این شرایط رکود و نبود تقاضا را تجربه نکردیم و صنعت طلا شرایط بحرانی را سپری می‌کند.

 بذرافشان تصریح کرد: قیمت‌هایی بازار طلا و سکه در ثبات نسبی است و مردم مقداری نگران افزایش یا کاهش در بازار طلا هستند. می‌توان گفت باتوجه‌به کاهشی که از ابتدای سال، نبود تقاضا و ثبات نسبی که طی یک ماه گذشته شاهد آن بودیم مردم نباید نگران و منتظر افزایش یا کاهش خاصی باشند؛ بنابراین متقاضیان طلا و سکه می‌توانند با خیال راحت مراودات طلا و سکه خود را انجام دهند. معتقدم که در شرایط فعلی و با رکود حاکم بر بازار طلا نوسان بسیاری را طی روزهای آینده و تا پایان هفته شاهد نیستیم. در صورتی که در بازارهای جهانی و داخل نوسان ارز ایجاد نشود و باتوجه‌به اینکه رکود و نبود تقاضا در بازار حاکم است نوسان زیادی را شاهد نیستیم، نهایت ۱ تا ۳ درصد نوسان ایجاد شود آن هم ناشی از نبود تقاضا در بازارهای جهانی و داخلی است و بخشی هم ناشی از نوسان ارز است.

 وی در پایان عنوان کرد: اگر اتفاق خاصی در بازارهای جهانی، رویداد مهمی سیاسی یا اقتصادی و نوسان ارز در داخل کشور رخ دهد، ممکن است نوسان شدیدی در بازار طلا و سکه را تجربه کنیم. الان شرایط برای نوسان حاد نیست و هیچ‌گونه التهابی در بازار وجود ندارد همچنین ثبات و رکود در حوزه طلا و سکه وجود دارد. از طرفی به مردم توصیه می‌شود در صورت تصمیم‌گیری برای خرید نگران افزایش یا کاهش قیمت طلا و سکه نباشند؛ چراکه از ابتدای سال مخصوصاً ۴۰ روز گذشته قیمت‌ها ثبات نسبی را به خود دیده است. بنابراین باتوجه‌به ثبات قیمتی شرایط برای انجام معاملات طلا و سکه مهیاست. با اینکه ماه صفر را پشت سر گذاشته‌ایم؛ اما هنوز تقاضا پایین است دلیل آن شاید ناشی از شرایط بد اقتصادی باشد که این امر حتی تولیدی‌هایی طلا را هم با مشکلات مالی مواجه کرده است.

منبع:تیترکوتاه


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4bnybv