-

هزینه ساخت گلخانه | ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳

یکی از مهم‌ترین سوال‌های افراد قبل از ساخت سازه گلخانه، هزینه ساخت گلخانه است. با توجه به شرایط اقتصادی موجود، هزینه سازه گلخانه کمی سنگین است؛ به همین دلیل بیشتر افراد از وام گلخانه برای تکمیل سازه خود استفاده می‌کنند. به‌طور کلی هزینه ساخت گلخانه یا سرمایه لازم برای ساخت گلخانه به ازای هر یک متر مربع با تجهیزات، حدود ۹۰۰ تا ۳ میلیون تومان می‌باشد. مقدار سرمایه لازم برای ساخت یک متر مربع گلخانه (فقط خود سازه، بدون تجهیزات) حدود ۶۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان است.

هزینه ساخت گلخانه | 1402 - 1403

هزینه ساخت گلخانه چقدر است

یکی از مهم‌ترین سوال‌های افراد قبل از ساخت سازه گلخانه، هزینه ساخت گلخانه است. با توجه به شرایط اقتصادی موجود، هزینه سازه گلخانه کمی سنگین است؛ به همین دلیل بیشتر افراد از وام گلخانه برای تکمیل سازه خود استفاده می‌کنند.

به‌طور کلی هزینه ساخت گلخانه یا سرمایه لازم برای ساخت گلخانه به ازای هر یک متر مربع با تجهیزات، حدود ۹۰۰ تا ۳ میلیون تومان می‌باشد. مقدار سرمایه لازم برای ساخت یک متر مربع گلخانه (فقط خود سازه، بدون تجهیزات) حدود ۶۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان است.

این هزینه شامل سازه، نصب و پوشش آن می‌شود. باقی هزینه‌ها مانند تجهیزات سرمایش گلخانه، تجهیزات آبیاری گلخانه، سیستم‌های گرمایش و… را می‌توانید در ادامه این مطلب مطالعه فرمایید. پس تا انتهای این مطلب با شرکت گلخانه ساز نهال رویش همراه باشید.

هزینه ساخت گلخانه و تجهیز آن

هزینه ساخت گلخانه وابسته به عوامل مختلفی چون سیستم گرمایش و سرمایش، انشئابات، سیستم برق رسانی، پوشش گلخانه، فوندانسیون، نوع سازه، دیوارکشی و سیستم آبرسانی است. برای ساخت سازه گلخانه از متری چند صد هزار تومان تا متری چند میلیون تومان می‌توان قیمت گذاشت. قیمت سازه گلخان با توجه به تجهیزاتی که برای ساخت استفاده می‌شود و کیفیت آنها متغیر است.

سرمایه لازم برای احداث گلخانه با محصولات مختلف

حال می‌خواهیم سرمایه لازم برای ساخت گلخانه به منظور پرورش محصولات مختلف گلخانه را بررسی کنیم. معمولا افراد دست به نوآوری در انتخاب محصول نمی‌زنند و محصولات رایجی که در اکثر گلخانه‌ها پرورش می‌یابد را انتخاب می‌کنند. چیزی که توسط کارشناسان نهال رویش براورد شده است، شروع کسب و کار گلخانه با سرمایه‌ای برابر با ۳ میلیارد تومان یا بیشتر بسیار مناسب است و سوددهی مناسبی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

هزینه ساخت گلخانه گوجه فرنگی

احداث گلخانه صیفی جات یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های افراد است. در کل در هر مکانی که خاک حاصلخیز وجود داشته باشد، صرف نظر از شرایط آب‌وهوایی، امکان احداث گلخانه برای پرورش صیفی جات وجود دارد. در محیط گلخانه تمام عواملی که روی رشد محصول تأثیر دارند، تحت کنترل است و امکان پرورش انواع صیفی وجود دارد. بیشتر افراد برای پرورش صیفی از گلخانه گاتیک اسپانیایی استفاده می‌کنند؛ هزینه سازه به علاوه تجهیزات کشت خاکی محصول و حدود ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان می‌شود. اگر بخواهید از کشت هیدروپونیک استفاده کنید، بازه قیمتی را می‌توان از ۷۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون و ۵۰۰ تومان مشخص کرد.

هزینه ساخت گلخانه توت فرنگی


کشت در گلخانه به طور تقریبی باعث افزایش ۱۰ برابری نسبت به کشت در مزرعه می‌شود. با این حال، در کشت هیدروپونیک، افزایش عملکرد به‌مراتب بیشتر است و کنترل آلودگی، به خصوص در تولید توت فرنگی که حساسیت بالایی به بیماری‌ها دارد، آسان‌تر است.

احداث گلخانه هیدروپونیک اغلب هزینه‌بر است، اما در بلندمدت به لحاظ بازدهی بیشتر و کاهش ضایعات محصول، بسیار اقتصادی‌تر از گلخانه‌های معمولی است. این محصول در تمامی سبک‌های گلخانه قابل کشت است، اما کشت خاکی اقتصادی نیست و به‌طور قطع توصیه می‌شود کشت هیدروپونیک را انتخاب کنید. هزینه کشت هیدروپونیک برای هر مترمربع بین ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان تا ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان است.

هزینه ساخت گلخانه بادمجان

بادمجان یکی از صیفی‌جات محبوب است و پرورش بادمجان گلخانه ای یکی از کشت‌های گلخانه‌ای است که گلخانه‌داران زیاد به سراغ آن می‌روند. به‌طور کلی کشت بادمجان گلخانه‌ای اتفاقی است که بسیار زیاد در ایران اتفاق می‌افتد و درآمد خوبی نیز دارد. درآمد و مقدار برداشت بادمجان گلخانه ای ۲۶/۵ کیلوگرم در مترمربع است که در مقایسه با گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای کمتر است.

بادمجان بومي نواحي گرم بوده و در مقابل سرما حساس است. براي توليد بادمجان، يك فصل رشد طولاني حدود ۱۲۰ روز نياز است. بهترين رشد بادمجان دردماي تا ۲۱ - ۲۹ درجه سانتـيگراد اتفـاق ميافتـد. دمـا و رطوبت بالا نيز عملكـرد را كـاهش ميدهد.

بادمجان مي‌تواند خشكي و غرقابي را تحمل كند ولي دورههاي طولاني غرقاب خاك باعث شيوع پاتوژنهاي فساد ريشه ميشود. بادمجان را از لحاظ نياز نوري جزو گياهان خنثي طبقه بندي مي‌كنند وليكن براي رشد و نمو مطلوب نياز به گرما و نوركافي دارد. زمين بادمجان بايد دائماً مرطوب و نم دار باشد. آبياري درزمان گلدهي وتشكيل ميوه بسيار بحراني است. برای ساخت گلخانه بادمجان معمولا از سازه ایرانی و اسپانیایی استفاده می‌شود که به ازای هر متر مربع ۵۰۰,۰۰۰ الی ۱,۱۰۰,۰۰۰ تومان است.

در رابطه با هزینه ساخت انواع گلخانه نظیر گلخانه هیدروپونیک ، گلخانه خیار، انواع گلخانه اسپانیایی و هلندی و... همراه نهال رویش باشید.

هزینه ساخت گلخانه شیشه‌ای

یک گلخانه مدرن و از معروف‌ترین گلخانه‌های دنیا است. به علاوه از پرهزینه‌ترین نوع‌های گلخانه نیز می‌باشد و به دلیل تجهیزات بکار رفته برای ساخت آن، هزینه ساخت گلخانه شیشه‌ای بالاست. این گلخانه بیشترین کاربرد را در کشورهای بالای عرض جغرافیایی ۴۰ درجه شمالی دارد. کشورهای حوزه اسکاندیناوی و شمال اروپا مانند نروژ، هلند، سوئد و باقی کشورها. همچنین در برخی مناطق کشورمان نیز از این گلخانه استفاده شده است. بدلیل پوششی که دارد، بیشترین میزان عبور نور را دارد و برای مناطقی که میزان تابش نور کمی دارند مناسب است. هزینه احداث گلخانه شیشه‌ای بدون احتساب تجهیزات و تنها سازه به همراه نصب برای هر مترمربع، حدودا ۲ میلیون تومان است. دقت داشته باشید که ساخت این گلخانه در بیشتر مناطق ایران توصیه نمی‌شود. قبل از اقدام برای ساخت به صورت رایگان با کارشناسان نهال رویش ارتباط برقرار کنید.

با توجه به نزدیک شدن فصل بهار در رابطه با جلوگیری کردن از سرمازدگی گیاهان و درختان در سایت نهال رویش مطالعه داشته باشید.


کشت هیدروپونیک یا ابکشت یکی از روش های خلاقانه کشت بدون خاک می‌باشد. با استفاده از این سیستم، میتوانیم بدون محدودیت در هر کجای ایران به کشت محصول پرداخت. اگر علاقه‌مندید درباره این سیستم کشت کاربری بیشتر بدانید، ادامه‌ی این مقاله شرکت گلخانه سازی نهال رویش را بخوانید.

images_1707893837_65cc644d3a24e.webp

گلخانه هیدروپونیک

گلخانه هیدروپونیک همان گلخانه معمولی است که از سیستم کشتی پیشرفته‌تر برای کشت گلخانه‌ای استفاده می‌کند. در گلخانه هیدروپونیک مواد معدنی مورد نیاز گیاه به‌طور مصنوعی و به صورت محلول شده در آب به آن می‌رسند. در دنیای کشاورزی مدرن، احداث گلخانه هیدروپونیک مزیت‌های زیادی نسبت به استفاده از گلخانه‌هایی که از کشت خاکی استفاده می‌کنند دارد. تنها سختی مدیریت گلخانه هیدروپونیک، مدیریت تغذیه و کشت محصولات و هزینه بیشتر در شروع این کار است. هزینه ساخت گلخانه هیدروپونیک به نوع سازه و تجهیزات آن بستگی دارد.

ما در این مطلب سعی کردیم به‌صورت کلی به مقدار هزینه ساخت انواع گلخانه بپردازیم؛ برای مطالعه بیشتر هزینه ساخت و مجوز‌های ساخت و شرایط دریافت وام ساخت گلخانه به نهال رویش مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*