-
کد خبر: 111775
تاریخ انتشار: 1403/03/28 09:23

نشت آب از ماشین لباسشویی

نشت آب از ماشین لباسشویی علل مختلفی می‌تواند داشته باشد ولی عمده ترین دلیل پاره شدن لاستیک لباسشویی است.
نشت آب از ماشین لباسشویی

در این مقاله میخواهیم بررسی کنیم که به چه دلایلی آب از ماشین لباسشویی میریزد و راه حل و راه پیشگیری آن را برای شما بیان خواهیم کرد.

نشت آب از ماشین لباسشویی روی کف آشپزخانه خطر برق گرفتگی را به همراه دارد.

علل نشت آب از ماشین لباسشویی

در زیر دلایل این مشکل را بررسی می کنیم:

تعمیر پارگی لاستیک لباسشویی

پارگی لاستیک دور درب لباسشویی

یکی از علل نشتی آب اگز از زیر درب باشد، قطعا پارگی لاستیک دور درب و خارج شدن عایق آن است. اگر مشکلی در لاستیک دور در لباسشویی ایجاد شود، آب از کناره های درب بیرون می ریزد. اگر به این موضوع خیلی زود رسیدگی نکنیم، ممکن است به یکباره آب زیادی از لباسشویی خارج شود و دیگر قادر به استفاده از آن نخواهید بود.پس اگر به این مشکل برخوردید بهتر است با نمایندگی تعمیرات لباسشویی در تهران تماس بگیرید. تا در اسرع وقت با ارسال کارشناس خبره لاستیک دور درب ماشین لباسشویی شما را تعویض کنند.

پارگی شلنگ آب

اگر مشکل از جلوب لباسشوویی نباشد، باید در ابتدا ماشین لباسشویی را جابجا کرده و پشت ماشین را چک کنید چرا که ممکن است شلنگ ورودی یا خروجی آب ماشین لباسشویی پوسیده و پاره شده باشد. اتصال شلنگ های ورودی و خروجی آب را کامل چک کنید.

اگر شلنگی معیوب بود یا پاره شده بود حتما آن را تعویض کنید. دقت کنید که اکثر ماشین های لباسشویی دارای شلنگ های داخلی هم هستند که شیر برقی را به جاپودری وصل می کنند. اگر در پشت لباسشویی شلنگ معیوبی پیدا نکردید بهتر از صفحه بالایی را باز کرده و داخل لباسشویی را چک کنید. اگر قادر به این کار نیستید می توانید با نمایندگی تعمیر لباسشویی در تهران و شهرستان های اطراف آن تماس بگیرید. یکی از این نمایندگی ها که نماینده رسمی اکثر برندهای معتبر مانند دوو الجی، سامسونگ، پاکشوما، اسنوا و ... می باشد، نمایندگی کاریزما سرویس است که با سالها سابقه به راحتی می توانید به آنها اعتماد کنید.

مشکل در پمپ لباسشویی

خرابی پمپ تخلیه آب لباسشویی یکی از شایع ترین دلایل نشت آب است. ماشین لباسشویی می تواند به صورت تسمه ای، درایو مستقیم و یا الکتریکی باشد. اگر مشکل آب دادن در حین چرخه کار لباس شستن رخ دهد می توان به پمپ تخلیه مشکوک بود. معیوب بودن این پمپ باعث می شود که تخلیه دچار مشکل شود. این مشکل چیزی نیست که براحتی بتوانید آن را خودتان شخصا حل کنید پس برای رفع آن بهتر است با کارشناسان خبره تماس بگیرید.

نشتی آب از دیگ لباسشویی

بررسی دیگ ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایل، مشکل در تراز بودن دیگ است. چون عدم تراز بودن دستگاه در حین کار باعث تکان خوردن و در نهایت ضربه به دستگاه می‌شود که شکاف و سوراخ ایجاد می‌کند. همچنین اگر ماشین لباسشویی هنگام پر کردن آب و چرخاندن مخزن نشتی دارد علت ممکن است به کاسه نمد مربوط باشد. پس بیایید برای تحقیق نشتی آب از شفت، قاب پشتی ماشین لباسشویی را در آورید و اجازه دهید که ماشین لباسشویی کامل آبگیری کند. به قسمتی که بلبرینگ قرار دارد نگاه کنید و ببینید آب خارج می‌شود. اگر کاسه نمد باید عوض شود، باید کل ماشین لباسشویی از هم باز شود.

توجه: اگر حجم بسیاری از لباس و بیش از ظرفیت در لباسشویی قرار دهید به مرور زمان دچار اختلال کار در کاسه نمد و بلبرینگ می‌شود که در نهایت می‌تواند منجر به نشت آب شود.

شل شدن درب دستگاه

بالاتر دیدم که معیوب شدن لاستیک دور درب، می‌تواند منجر به نشت آب از اطراف آن شود. اما اگر درزگیر سالم باشد ولی درب در جای خود محکم نباشد (با وجود بسته شدن قفل‌اش)، نشت آب باز هم می‌تواند اتفاق بیفتد. با بررسی لولا(های) درب و اطمینان از محکم بودن آن می‌تواند راه نشت آب را ببندید.

خراب شدن کوپلر لباسشویی

برخی از ماشین های لباسشویی داخل خود دارای قطعه ای به نام کوپلر هستند که اگر این قطعه خراب شود، ممکن است موجب آبریزش لباسشویی شود. اگر مشکل از این قطعه داخلی باشد. حتما باید با تکنسین تعمیرکار لباسشویی تماس بگیرید تا برای رفع مشکل در محل حاضر شده و قطعه مورد نظر را برایتان تعویض نماید.

فشار آب شما خیلی بالاست

اگر پس از ارزیابی اولیه متوجه شدید که مشکل مربوط به پارگی یا سوراخ در شلنگ واشر نیست، باید فشار آب را بررسی کنید. باید بین 40 تا 80 psi (پوند بر اینچ مربع) باشد. اگر خیلی زیاد است، جریان آب دستگاه را قطع کنید.

اگر یک تنظیم کننده فشار در خط اصلی تامین آب خانه خود دارید، مطمئن شوید که روی 40 تا 80 پوند بر اینچ مربع (psi) تنظیم شده است. اگر خیلی کم باشد یا توسط رسوب مسدود شده باشد (مانند اگر در منطقه ای با آب سخت زندگی می کنید)، این می تواند باعث نشت ماشین لباسشویی شما شود.

ماشین لباسشویی شما تراز نیست
اگر ماشین لباسشویی تراز نباشد، آب نشت می کند. بهترین راه برای بررسی تراز بودن ماشین لباسشویی این است که یک سطح حباب در هر گوشه قرار دهید و ببینید که آیا همه آنها در یک ارتفاع هستند یا خیر. اگر این کار نکرد، همیشه می توانید دفترچه راهنمای مالک خود را بررسی کنید یا مستقیماً با سازنده تماس بگیرید. اگر هنوز مطمئن نیستید که چگونه ماشین لباسشویی نشتی را تعمیر کنید، اجازه دهید یک متخصص از آن مراقبت کند!

جلوگیری از پارگی لاستیک لباسشویی

راهکارهای مراقبت از لباسشویی و جلوگیری از نشتی آب

  • تمیز کردن و خشک کردن لاستیک بعد از هر بار شستشو
  • گذاشتن حوله تمیز روی لاستیک برای جلوگیری از بسته ماندن دیگ
  • عدم قرار دادن شلنگ های پشت تحت فشار
  • چک کردن دوره ای شلنگ ها جهت جلوگیری از پوسیدگی احتمالی
  • نرخیتن لباس بیش از خط در لباسشویی
  • سنگین نکردن دیگ با وسایل حجیم
  • تراز کردن لباسشویی
  • جرم گیری دوره ای لباسشویی

کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/48rq8a