پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 02 May 2024
کد خبر: 106861
تاریخ انتشار: 1402/12/15 10:36

آموزش کامل نحوه نصب سیم ارت لباسشویی + نکات ایمنی نصب

اگر بخش کوچکی از سیم کشی سیم ارت دچار اشکال باشد امکان دارد جریان برق از بخش دیگر از تجهیزات استفاده شده در ساختمان شما عبور کند. به عنوان مثال گاهی جریان برق از لوله‌های فلزی می‌گذرد و نتیجه آن بروز یک اتصال کوتاه خواهد بود. این اتصال کوتاه می‌تواند شوک‌های الکتریکی و آتش‌سوزی‌های بزرگی را به دنبال داشته باشد و بسیار خطرناک است. برای اینکه از بروز چنین حوادثی در ساختمان‌ها جلوگیری شود از سیم پشتیبان نام سیم اتصال به زمین استفاده می‌گردد.
آموزش کامل نحوه نصب سیم ارت لباسشویی + نکات ایمنی نصب

ماشین‌های لباسشویی از وسایل برقی پرکاربردی هستند که همه ما در خانه‌های خود از آنها استفاده می‌کنیم.این دستگاه کار شستشوی لباس‌ها را برای ما بسیار ساده ساخته است و می‌توان به کمک آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن حجم بالایی از لباس‌ها را شستشو کرد. حتماً شما هم برایتان در مورد نصب ماشین لباسشویی سوال پیش آمده است و شاید خودتان دوست داشته باشید این کار را یاد بگیرید. یکی از بخش‌های مهمی که باید برای آن آموزش دیده باشید آموزش کامل نحوه نصب سیم ارت لباسشویی + نکات ایمنی نصب است. سیم در ماشین لباسشویی و وسایل برقی اهمیت بالایی دارد و نبود آن می‌تواند خطرات جانی را به همراه داشته باشد.

در ادامه این مطلب تلاش شده است شما را با کاربرد سیم ارت و نقش آن در ماشین لباسشویی آشنا سازیم و در مورد نحوه نصب این سیم نیز توضیحاتی داده شده است. لیست زیر به شما کمک می‌کند متوجه شوید در طول مقاله در مورد چه مطالبی اطلاعات به دست می‌آورید. دقت داشته باشید این نکات تنها جهت آشنایی بیشتر شما با سیم ارت و نحوه نصب آن آورده شده است و نمی‌تواند یک آموزش کامل برای انجام این کار توسط فردی باشد که تخصص کافی ندارد. پس حتماً اگر نیاز به بررسی یا نصب سیم ارت در ماشین لباسشویی خود داشتید با افراد متخصص تماس داشته و از آنها کمک بخواهید.

سیم ارت در لباسشویی

سیم ارت چیست و در ماشین لباسشویی شما چه کاربردی دارد؟

شاید نام سیم ارت را با اسم‌های دیگری مانند سیم زمین یا سیم اتصال به زمین نیز شنیده باشید. یکی از موضوعاتی که در مورد این قطعه در ماشین لباسشویی اهمیت بالایی دارد آموزش کامل نحوه نصب سیم ارت لباسشویی + نکات ایمنی نصب می‌باشد. در اصطلاح تخصصی در واقع نوعی سیم است که همانطور که از روی نام آن می‌توانید حدس بزنید تا زیرزمین خانه یا ساختمان شما ادامه پیدا می‌کند. در حقیقت این سیم کمک می‌کند در ماشین لباسشویی شما کار تخلیه انرژی منفی برق انجام شده و بازگشت جریان برق به حالت تعادل در ساختمان کمک می‌کند. 

اگر بخش کوچکی از سیم کشی سیم ارت دچار اشکال باشد امکان دارد جریان برق از بخش دیگر از تجهیزات استفاده شده در ساختمان شما عبور کند. به عنوان مثال گاهی جریان برق از لوله‌های فلزی می‌گذرد و نتیجه آن بروز یک اتصال کوتاه خواهد بود. این اتصال کوتاه می‌تواند شوک‌های الکتریکی و آتش‌سوزی‌های بزرگی را به دنبال داشته باشد و بسیار خطرناک است. برای اینکه از بروز چنین حوادثی در ساختمان‌ها جلوگیری شود از سیم پشتیبان نام سیم اتصال به زمین استفاده می‌گردد. 

در حقیقت به طور کلی می‌توان گفت کاربرد سیم ارت در ساختمان مانند یک سیستم ایمنی پیشرفته است که کمک می‌کند هرگونه جریان الکتریکی اضافی از خانه شما خارج شود. باید این سیم به طور کامل و صحیح پیاده سازی شود و از یک سمت به تابلوی برق خانه و از طرف دیگر از داخل تمام پریزهای خانه عبور نماید. در مرحله آخر در بخشی از ساختمان سیم ارت به زمین متصل خواهد شد. می توانید برای آموزش کامل تر به سایت اهواز تکینک اقدام نمایید.

https://ahvazrepair.com/

تعمیرات لباسشویی در اهواز

سیم ارت چه مشخصات خاصی دارد؟

 سیم اتصال به زمین اغلب در رنگ متفاوت از سایر سیم‌ها استفاده می‌گردد و به رنگ سبز ساخته می‌شود. شما در زمان نصب سیم تنها باید این سیم را به یک سیم سبز دیگری متصل نمایید که کارکرد آن مشابه با همان سیم ارت می‌باشد. 

اگر تا به حال سیستم ماشین لباسشویی خود را بررسی کرده باشید یک سیم سبز و زرد را در آن دیده‌اید. این همان سیم اتصال به زمین یا سیم ارت است که مسئول حفاظت از بدنه ماشین لباسشویی شما را بر عهده دارد و باعث خروج بار الکتریکی اضافی از بدنه دستگاه خواهد شد. جنس هادی سیم ارت لباسشویی از مس ساخته شده باشد و می‌تواند به صورت سیم افشان یا سیم برق مفتولی طراحی شود. اغلب از عایق پی‌وی‌سی برای سیم اتصال به زمین استفاده می‌شود و سطح مقطع آن چیزی حدود یک و نیم تا ۲۴۰ میلی‌متر متغیر است. در صورتی که در شهر شیراز هستید و نیازمند تعمیر لباسشویی باشید می توانید از این لینک استفاده نمایید.

روش نصب سیم ارت در ماشین لباسشویی

برای خروج جریان الکتریکی مازاد از سیم ارت استفاده می‌شود و برای اینکه این سیم بتواند کار خود را به درستی انجام دهد لازم است فردی که نصب آن را انجام می‌دهد با آموزش کامل نحوه نصب سیم ارت لباسشویی آشنایی کامل داشته باشد. متخصصان برای نصب سیم ارت در ماشین لباسشویی از دو روش زمین عمقی و زمین سطحی استفاده می‌کنند. تفاوت کلی این دو روش در عمق آن است و در روش عمقی معمولاً در ساختمان از چاه ارت استفاده می‌گردد.

اگر برای نصب سیم ارت فرد متخصص تصمیم به استفاده از روش سطحی گرفته باشد امکان حفر چاه وجود ندارد و تنها در عمق ۸۰ سانتی‌متری سیم به زمین متصل خواهد شد. اما در روش عمقی لازم است چاهی حفر شود که حدود ۴ تا ۸ متر عمق دارد. عمق چاه را جنس خاک و نوع زمین محل ساخت ساختمان مشخص می‌سازد و در زمین‌های سنگی اغلب عمق آن بیشتر است. در مرحله بعدی سیم‌ها به یک صفحه مسی متصل می‌شوند و برای اینکه از اتصال مطمئن و محکم آنها خاطر جمع باشیم آنها را به صفحه جوش می‌دهیم. 

در مرحله بعد محلولی از آب و نمک به مقدار ۲۰ لیتر تهیه می‌گردد و آن را در چاه می‌ریزیم تا تمام چاه را پر کند. حالا اجازه می‌دهیم در ۲۴ ساعت در همان وضعیت بماند و سپس کف چاه را تا ارتفاع ۲۰ سانتی‌متری با خاک نرم و رس پر خواهیم کرد. در ادامه نیز مخلوطی از آب و بنتونی تهیه شده و آن را تا ارتفاع ۲۰ سانتی‌متری می‌ریزیم. حالا دو عدد سیم به صفحه مسی جوش داده می‌شود که یکی از سیم‌ها به برقی و سیم دیگر به شینه ساختمان متصل شده‌اند. این صفحه به صورت عمودی درون چاه قرار داده می‌شود. در نهایت مخلوط بنتونیت را تا بالای صفحه درون چاه خواهیم ریخت. جهت نصب سیم ارت می توانید با یکی از نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی در اهواز تماس بگیرید.

تعمیر لباسشویی در اهواز

نکات ایمنی نصب

یکی از مهمترین کارهایی که در آموزش کامل نحوه نصب سیم ارت لباسشویی + نکات ایمنی نصب روی آن تاکید می‌شود تثبیت سطح ولتاژ می‌باشد. این یعنی توزیع یکنواخت جریان الکتریکی در سرتاسر مسیر اتفاق بیفتد تا از نشتی جریان جلوگیری شود. در زمان نصب سیم ارت باید مطمئن شوید کل دستگاه به زمین وصل است تا ایمنی افزایش یابد اگر عایق سیم دستگاه دچار آسیب دیدگی شده باشد هرگونه برخورد آن با بدنه دستگاه می‌تواند احتمال برق گرفتگی و آتش سوزی را به همراه داشته باشد. در چنین مواردی هرگز نباید با بدنه ماشین لباسشویی تماس داشته باشید. 

 

برچسب ها : تعمیر ماشین لباسشویی,لباسشویی,تعمیر لباسشویی,سیم ارت لباسشویی


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4mpb7y