دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 29 Apr 2024
کد خبر: 103516
تاریخ انتشار: 1402/11/07 08:30

علت کپک زدن روی لاستیک ماشین لباسشویی ال جی

در این مقاله به بررسی علت کپک زدن روی لاستیک ماشین لباسشویی ال جی و همچنین نحوه رفع این مشکل در لباسشویی ال جی می پردازیم.
علت کپک زدن روی لاستیک ماشین لباسشویی ال جی

متأسفانه کپک زدن در ماشین لباسشویی غیر معمول نیست و بسیاری از خانم های خانه دار در مورد آن می دانند. اما همه نمی دانند چگونه با آن مقابله کنند یا چگونه از آن جلوگیری کنند. بنابراین، در این مقاله ما به شما خواهیم گفت که کجا و چرا کپک ظاهر می شود، چگونه با آن مقابله کنید و برای جلوگیری از ظاهر شدن آن چه باید کرد؟ ما در این مقاله قصد داریم به بررسی علت کپک زدن روی لاستیک ماشین لباسشویی ال جی بپردازیم.

توجه: اگر برای از بین بردن این مشکل به شماره یک تعمیرکار متخصص نیاز دارید، ما به شما نمایندگی تعمیر لباسشویی ال جی پشتیبان را با شماره  02147278 پیشنهاد می کنیم و یا برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب ما را همراهی کنید.

چه چیزی باعث ایجاد کپک می شود و چه خطری برای سلامتی ما دارد؟

اغلب پس از ظاهر شدن قالب در ماشین لباسشویی، این سوال مطرح می شود: "این چگونه اتفاق افتاد و قارچ از کجا آمده است؟" پاسخ بسیار ساده است، هاگ های قارچ در همه جا وجود دارند، آنها به سادگی در حالت غیرفعال هستند و به محض اینکه شرایط مساعد برای آنها ظاهر شد، بلافاصله شروع به رشد فعال می کنند. در ماشین لباسشویی دقیقا آن شرایط مطلوب برای رشد آن  وجود دارد. زیرا قارچ ها عاشق رطوبت هستند.

چه چیزی باعث ایجاد کپک می شود و چه خطری برای سلامتی ما دارد؟

کپک در واقع برای سلامتی انسان بسیار خطرناک است. اگر قارچ در دستگاه وجود داشته باشد، به لباس هایی که در آن شسته می شود نیز می رسد. به همین دلیل است که اغلب اتفاق می افتد که لباس های شسته شده بعد از شستن بوی نم می دهند. قارچ روی لباس در درجه اول می تواند باعث واکنش های آلرژیک و بیماری دستگاه تنفسی فوقانی شود. ظهور کپک برای افراد مبتلا به آسم و کودکان کوچک بسیار خطرناک است. بیایید علت کپک زدن روی لاستیک ماشین لباسشویی ال جی را بیشتر بررسی کنیم.

دلایل ظهور کپک و بوی نامطبوع در ماشین لباسشویی چیست؟

علت کپک زدن روی لاستیک ماشین لباسشویی ال جی عبارتند از:

  1. پس از شستشو، آب در دستگاه، یعنی در لاستیک آب بندی دریچه، در ظرف پودر و البته در خود درام باقی می ماند.
  2. همه می دانند که ماشین لباسشویی دارای پمپ تخلیه است. بنابراین برای جلوگیری از خرابی و گرفتگی آن فیلتر مخصوصی وجود دارد. این فیلتر تمایل به گرفتگی دارد و نیاز به تمیز کردن دوره ای دارد. بیشتر اوقات، به دلیل فیلتر است که کپک و بوی نامطبوع در ماشین لباسشویی ظاهر می شود.
  3. استفاده از مقدار زیادی مواد شوینده: پودر، نرم کننده، کمک شستشو. عمل بر این اصل که مایع شوینده بیشتر بهتر است اشتباه است. پس از همه، همه این محصولات به طور کامل شسته نمی شوند و سپس روی دیواره های درام، سینی پودر و روی کاف درب باقی می مانند. با گذشت زمان، در این محیط مرطوب و چسبنده، قارچ ظاهر می شود و شروع به انتشار در سراسر ماشین لباسشویی می کند. بنابراین، باید دستورالعمل ماشین لباسشویی را به دقت مطالعه کنید.
  4. بسیاری از افراد لباس های کثیف را در ماشین لباسشویی قرار می دهند و تا شستشوی بعدی در آنجا باقی می مانند. این کار را نباید انجام داد، زیرا این نیز یکی از دلایل ظاهر شدن کپک در ماشین لباسشویی است.
  5. یکی دیگر از دلایل ظاهر شدن قارچ در ماشین لباسشویی، اتصال نادرست دستگاه به فاضلاب است. اگر آب به طور کامل تخلیه نشود، راکد می شود و بوی رطوبت نامطبوعی در دستگاه ظاهر می شود.

کپک ها اغلب در کجای ماشین لباسشویی هستند

کپک ها اغلب در کجای ماشین لباسشویی هستند؟

  • لاستیک آب بندی دریچه؛ این مشکل عمدتاً ماشین های لباسشویی درب از جلو را تحت تأثیر قرار می دهد
  • شلنگی که برای تامین مواد شوینده به درام طراحی شده است.
  • فیلتر تخلیه و شلنگ تخلیه.

چگونه کپک ها و بوی نامطبوعی که به خاطر آن ظاهر می شود را از بین می بریم؟

ما با شناسایی علت کپک زدن روی لاستیک ماشین لباسشویی ال جی براحتی می توانیم از شر آن خلاص شویم.اگر قبلا کپک در ماشین لباسشویی شما ظاهر شده است، قطعا باید آن را بردارید؛ به خودی خود از بین نمی رود. راه های مختلفی برای از بین بردن کپک در ماشین لباسشویی وجود دارد؛ هرکسی برای خود روشی را انتخاب می کند که راحت تر و کاربردی تر باشد.

  • با استفاده از یک اسفنج یا پارچه، کپک ها را از مکان های قابل مشاهده و قابل دسترس بردارید.
  • برای نظافت می توانید از محصولاتی استفاده کنید که قبلا توسط خانم های خانه دار مانند جوش شیرین، سرکه ، سولفات مس استفاده کنید.
  • اگر قارچ به تازگی در دستگاه شما ظاهر شده است، حذف آن دشوار نخواهد بود. برای این کار می توانید از صابون لباسشویی معمولی استفاده کنید.
  • برای راحت‌تر از بین بردن کپک‌ها، از یک برس استفاده کنید؛ بهتر است یک مسواک قدیمی بردارید؛ این مسواک کوچک است و می‌توان از آن برای دسترسی به مکان‌های سخت استفاده کرد.
  • اغلب اتفاق می افتد که به مرور زمان فیلتر تخلیه آب مسدود می شود و ممکن است در حین کار ماشین لباسشویی صدا یا صداهای اضافی دیگری بشنوید. اما علاوه بر این صداها، بوی نامطبوعی نیز ظاهر می شود و همراه با آن کپک می زند. این قابل درک است، زیرا اگر فیلتر مسدود شود، شیلنگ تخلیه کثیف می شود و قارچ در این محیط مرطوب می نشیند و بوی کپک زده رطوبت ظاهر می شود. برای رفع این مشکل باید فیلتر تخلیه واشر را تمیز کنید.
  • راه دیگر برای حل این مشکل این است که ماشین لباسشویی را روی برنامه ای با بالاترین دما روشن کنید. اما نباید لباس های شسته شده در ماشین لباسشویی وجود داشته باشد. دستگاه باید در حالت بیکار کار کند. با این نوع شستشو، می توانید محصولات خاصی را اضافه کنید که به از بین بردن کپک کمک می کند، اما من به شما می گویم که دمای بالا نیز می تواند با کپک مقابله کند، زیرا هاگ های قارچ در دمای 90 درجه سانتیگراد می میرند.

مرکز تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی در تهران

اگر در تهران سکونت دارید براحتی می توانید ماشین لباسشویی ال جی را برای ال جی پشتیبان lgposhtiban.com ارسال کنید و یا این که تکنسین تعمیر لباسشویی ال جی در محل حضور یافته و دستگاه را عیب یابی کند. این مرکز با توجه به شعبی که در مناطق تهران دارد، کل تهران را پوشش داده و خدمات تعمیرات لوازم خانگی ال جی در تهران را به انجام می رساند. شما می توانید برای تعمیر ماشین لباسشویی ال جی در تهران با نزدیکترین شعبه به محل خود با ما ارتباط برقرار کنید.

 

برچسب ها : ال جی,الجی,لباسشویی,تعمیر لوازم خانگی


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4pweg6