-

راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا و بخور، چه مارکی خوبه؟

اگر می‌خواهید کیفیت هوای‌ خانه‌ یا محیط‌ کارتان را بهبود ببخشید، استفاده و خرید دستگاه‌ تصفیه هوا و یا دستگاه بخور راه خوبی است.

راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا و بخور، چه مارکی خوبه؟

اگر می‌خواهید کیفیت هوای‌ خانه‌ یا محیط‌ کارتان را بهبود ببخشید، استفاده و خرید دستگاه‌ تصفیه هوا و یا دستگاه بخور راه خوبی است. این دستگاه‌ها پیچیده‌تر از فیلترهای ساده هستند و می­توانند آلاینده‌ها و محرک‌های احتمالی را از فضای موردنظر شما حذف کنند. خانه شما محل آرامش و استراحت است و باید هوای آن را از هرگونه گرد و غبار و سایر آلاینده­‌ها پاک‌ کنید. قطعا می‌دانید که هر دستگاه تصفیه هوا ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد، به عنوان مثال؛ برخی از آن­ها توانایی فیلترکردن ذرات بزرگ­تر ماننده شوره، مو و ... را دارند و برخی دیگر ذرات ریز مانند میکروب­‌ها، ویروس­‌ها و بو­ها را به دام می‌اندازند. در ادامه ما به بررسی دستگاه تصفیه هوا و دستگاه بخور پرداخته و انواع دستگاه تصفیه هوا و بخور را معرفی خواهیم کرد تا چنانچه قصد خرید این محصول را دارید بتوانید انتخاب بهتری داشته‌باشید.

دستگاه بخور چیست؟

دستگاه بخور یا رطوبت‌­ساز وسیله­‌ای الکتریکی است، که رطوبت یک اتاق یا کل ساختمان را تنظیم می­کند. دستگاه­‌های بخور پزشکی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای افزایش راحتی بیمار در اغلب آن‌ها می‌توان از عصاره مرطوب‌کننده­ و یا خوشبو­کننده استفاده کرد.

انواع دستگاه بخور

دستگاه­‌های بخور در انواع بخور سرد، بخور گرم،دستگاه بخور سرد و گرم، دستگاه بخور صورت و دستگاه بخور( https://tavanino.com/search-products/category-air-humidifier ) پزشکی تولید شده‌اند. قیمت دستگاه بخور درحا حاضر از حدود 200 هزارتومان شروع می­شود و بسته به مدل و برند دستگاه قیمت‌های متفاوتی پیدا می‌کند. نکته‌ای که در خصوص خرید دستگاه بخور باید به آن توجه داشته‌باشید عملکرد آن است به عنوان مثال دستگاه بخور دو کاره گرم و سرد می‌تواند از قیمت بالاتری برخوردار باشد. دستگاه بخور سرد، بخاری هم‌دما با محیط را در فضا پخش کرده و می­تواند تمام فضای خانه را مرطوب کند. لازم به ذکر است که این دستگاه آب را حرارت نمی­دهد و به همین دلیل نسبت به دستگاه بخور گرم مصرف برق کمتری دارد. دستگاه بخور گرم برای کاهش مشکلات دستگاه تنفسی، کاهش درد­های عضلانی، سرفه­‌های خشک، گرفتگی بینی بسیار مفید بوده و عموما در فصل پاییز و زمستان مورد استفاده قرارمی‌گیرد.

دستگاه تصفیه هوا چیست؟

دستگاه تصفیه هوا برای حذف آلاینده‌­های موجود در هوا استفاده می­شود. تفاوت مدل­‌های این محصول در روش تصفیه‌ای است که از آن استفاده می‌کند. قیمت دستگاه تصفیه هوا عموما از حدود 3 میلیون تومان شروع شده و بسته به نوع برند و کیفیت دستگاه، قیمت­‌ها متغیر خواهد بود.

چرا دستگاه تصفیه هوا بخریم؟

استفاده از دستگاه تصفیه­ کننده هوا یکی از راه­هایی است که به خوشایندتر شدن فصل بهار و پاییز که بیشتر افراد به آلرژی دچار می‌شوند، کمک می­کند. تصفیه‌ کننده‌های هوا می‌توانند گرده‌ها، کپک‌ها، موی حیوانات خانگی و سایر محرک‌های معمول را از محیط شما فیلتر کنند. همچنین، آن­ها به حذف ذرات مضر و بوهای نامطبوع کمک کرده و این دستگاه­ باعث می‌شود تا بتوان راحت‌تر نفس کشید و کیفیت هوا را بهبود ­بخشید. پس اگر آلرژی دارید یا از بیماری­‌های تنفسی رنج می­برید یا از هوای آلوده شهر خود خسته شده­‌اید تنها با خرید دستگاه تصفیه هوا می­توانید هوای تنفسی خود را بهبود بخشیده و برای ریه­‌هایتان هوای تمیز به ارمغان بیاورید.

انواع دستگاه تصفیه هوا

  1. تصفیه کننده هوا با اشعه ماوراء بنفش
  2. دستگاه‌های تصفیه هوا با اشعه ماوراء بنفش (UV) برای حذف ویروس­ها، باکتری­ها و عوامل بیماری­زا از نور ماوراء بنفش استفاده می‌­کنند.
  3. تصفیه کننده هوا HEPA (هپا)
  4. دستگاه‌های تصفیه هوا HEPA برای حذف 99.7 درصد تمام ذرات بزرگتر از 0.2 میکرون از یک فیلترهوای پیشرفته استفاده می­‌کنند. این بدان معناست که تصفیه کننده­ هوای HEPA در از بین بردن ذراتی مانند گرده، شوره، کپک و گرد و غبار بسیار موثر هستند.
  5. دستگاه تصفیه هوا با استفاده از کربن فعال
  6. تصفیه‌کننده‌های کربن فعال در از بین بردن دود، بو و گازهای موجود در هوای محیط داخلی مؤثر هستند. افرادی که به بوی غذا یا بوهایی مانند دود یا گاز طبیعی حساس هستند باید از تصفیه کننده هوای کربن فعال استفاده کنند.
  7. تصفیه­‌کننده مرکزی

تصفیه­‌‌کننده‌­های مرکزی با اتصال به سیستم گرمایش و سرمایش مرکزی، هوای کل محیط را تصفیه می­کنند. تصفیه­‌کننده‌­های مرکزی بی‌صدا و آرام در کانال‌های تأسیساتی کار می­کنند. همچنین پاک کننده‌های هوای مرکزی می‌توانند تا حد زیادی فاکتورهای موثر در بیماری­‌-های آلرژی، آسم و... را کاهش داده و سلامت شما را تامین نمایند.

بهترین مارک­‌های دستگاه تصفیه هوا

از بهترین مارک‌­های دستگاه تصفیه هوا می­توان به برند­های آلما پرایم، هون­ لند، هوبر و اوزون اشاره کرد که هر کدام قیمت و ویژگی­‌های مخصوص به خود را دارند و این محصولات را می‌توانید از سایت توانی نو که در انتها به معرفی بیشتر آن خواهیم پرداخت خریداری نمایید.

در انتخاب بهترین دستگاه تصفیه هوا چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

  • اندازه فضا: بسته به اندازه فضای مورد نظر شما جهت تصفیه، ظرفیت دستگاه متغیر است. برخی از دستگا­ه­ها برای محیط‌های کوچک مناسب­اند و برخی دیگر برای محیط­های وسیع، پس هنگام خرید دستگاه تصفیه هوا حتما به اندازه فضای مورد نظر و ظرفیت دستگاه توجه کنید.
  • فیلترهای هپا: این فیلترها به کاهش آلرژی‌­های رایج مانند گرد و غبار، شوره حیوانات‌خانگی، گرده گیاهان و سایر ذرات کمک می­کنند. پس بهتر است دستگاه انتخابی شما حتما فیلترهای هپا را داشته‌باشد.
  • فیلترهای ذغالی یا کربن فعال: این فیلترها با جذب دود، بوی آشپزی و موادغذایی، بوی حیوانات‌خانگی و سایر محرک­‌ها به کاهش بو­های نامطلوب کمک می‌­کنند.
  • فیلترهای قابل شستشو: برخی از دستگاه­‌های تصفیه، فیلتر­های قابل شستشو دارند. با انتخاب فیلتر قابل شستشو که تمیزکردن و استفاده مجدد از آن ممکن شده است از هزینه و دردسر تعویض فیلتر جلوگیری خواهید کرد.

ویژگی‌های دستگاه تصفیه هوا

  • نشانگر خدمات فیلتر:

اکثر تصفیه‌کننده‌های هوای اتاق و خانه از یک رسوب‌دهنده الکترونیکی استفاده می‌کنند، و این دستگاه‌ها که از فیلتر HEPA با مدار یونیزه‌‌کننده برخوردارند، دارای یک چراغ نشانگر می‌باشند که به شما امکان می‌دهد از زمان تعویض یا تمیزکردن فیلتر مطلع شوید، بنابراین نیازی به چک کردن فیلتر ندارید و کافیست تنها به دستگاه خود نگاهی بیاندازید.

  • یونیزان:

تصفیه کننده­‌های هوا با فناوری یونیزه‌کننده، مانند برند شارپ، یون‌های منفی تولید می‌کنند که آلاینده­‌های هوا با بار مثبت را جذب می­‌نمایند.

  • نور UV-C :

بخشی از طیف نور فرابنفش، نور UV-C در بسیاری از بیمارستان­‌ها برای از بین بردن میکروب­‌ها استفاده می­شود. فناوری UV به جذب آلاینده­‌های موجود در هوا مانند باکتری­‌ها، ویروس­‌ها، قارچ­‌ها و کپک­‌ها کمک می­کند که اغلب در ترکیب با فیلتر هپا و کربن فعال استفاده می‌­شود.

  • تصفیه‌کننده‌های هوای چندکاره:

برخی از تصفیه‌کننده‌های هوا می‌توانند به عنوان یک بخاری، خنک­‌کننده و یا یک تصفیه‌کننده هوا عمل کنند. یک دستگاه تصفیه هوا ترکیبی گزینه­‌های متعددی را برای بهبود هوای مکان مورد نظر شما ارائه می­دهد که با خرید آن می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید.

فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی توانی نو

همانطور که می­دانید گاهی اوقات لازم است بیمار را به خانه بیاورید و در خانه از او پرستاری کنید، اما وسایل لازم برای مراقبت در دسترس شما نیست. شما می‌توانید با مراجعه به مراکز فروش، تجهیزات پزشکی دستگاه‌هایی که برای این منظور نیاز دارید را خریداری نمایید. اما یک راه حل ساده‌ تر نیز وجود دارد خرید از فروشگاه‌ آنلاین توانی نو امکان مقایسه هر محصول با برندهای مختلف را در اختیارتان قرارداده و می‌توانید دستگاه­‌هایی از قبیل دستگاه تصفیه هوا، دستگاه بخور، فشار­سنج، تست قند خون و ... را با آگاهی و قیمت­ مناسب‌تر خریداری کرده و از بیمار خود با بهترین شرایط مراقبت نمایید. جهت کسب اطلاع بیشتر از قیمت و خرید دستگاه تصفیه هوا و همچنین قیمت و خرید دستگاه بخور به وب سایت توانی نو به آدرسwww.tavanino.com مراجعه کنید. توانی نو یکی از فروشگاه‌های آنلاین می‎باشد که علاوه بر فروش کالا­ها و تجهیزات پزشکی، مقالات ارزشمندی با موضوعات مختلف در اختیار کاربران و مشتریان قرار داده است. فروش انواع کالا همراه با گارانتی، تضمین بهترین قیمت و اصالت کالا از جمله مواردی است که فروشگاه توانی نو همواره به آن توجه داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*