شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 18 May 2024
کد خبر: 19796
تاریخ انتشار: 1401/06/29 18:50

ایران کارپت آسانترین راه برای خرید آنلاین فرش ماشینی

گفتنی است که مواداولیه در بافت فرش ماشینی نسبت مواد اولیه فرش دستبافت ارزان‌تر است و با توجه به اینکه این نوع فرش با استفاده از ابزار آلات صنعتی تهیه می‌شود، با سرعت بیشتری تولید خواهد شد.

فرش ماشینی همان‌طور که مشخص است به‌وسیله‌ی ماشین‌های بافندگی تولید می‌شود و به دلیل تنوع فوق‌العاده‌ای که دارد، مورد‌توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است که این تنوع در طرح، رنگ، تراکم و الیاف است که متقاضیان این نوع فرش، به راحتی می‌توانند با هر بودجه‌ای که دارند بهترین نوع فرش ماشینی را تهیه و استفاده کنند. به‌طور‌کلی فرش‌های ماشینی حالت مصنوعی قالی‌ها هستند که با قیمت‌های به‌صرفه در بازار عرضه می‌شوند.

گفتنی است که مواداولیه در بافت فرش ماشینی نسبت مواد اولیه فرش دستبافت ارزان‌تر است و با توجه به اینکه این نوع فرش با استفاده از ابزار آلات صنعتی تهیه می‌شود، با سرعت بیشتری تولید خواهد شد.

معروف‌ترین تولید کننده‌های فرش مناسب ماشینی

از‌جمله شهرهای مشهوری که به‌عنوان تولید کننده انواع فرش نوع ماشینی شناخته می‌شوند، کاشان و مشهد هستند. البته دیگر شهرها مانند یزد، اصفهان و... نیز در این بخش فعالیت می‌کنند که هر‌کدام از این شهرها با استفاده از ماشین‌آلات مکانیکی مانند شونهر، Alpha، واندویل، VRT، تکسیما و... به تولید این نوع فرش‌ها اقدام می‌کنند که در‌حال‌حاضر کارخانه فرش ماشینی کاشان پرفروش‌ترین فرش‌های ماشینی را عرضه می‌کند که از‌جمله می‌توان به فرش ماشینی طلاکوب، وینتیج و.. اشاره کرد که می‌توانید با خرید آنلاین، فرش نوع مناسب را تهیه کنید.

بررسی جنس فرش نوع ماشینی

یکی از عوامل تأثیرگذار در قیمت فرش ایده‌آل ماشینی، جنس این فرش است. همان‌طور که حتماً اطلاع دارید در بافت فرش‌ها از نخ‌های تار (چله)، نخ پود و همچنین نخ پرز (خاب) به‌کارگیری می‌شود که هر‌کدام دارای ویژگی‌ها و کیفیت خاص خودشان هستند. به‌طور‌کلی نخ‌های تار‌و‌پود دارای جنس جوت، پنبه و یا پلی‌استر هستند که تفاوت چشم‌گیری بر جنس فرش ماشینی نخواهند داشت. به‌طور‌کلی نوع نخ پرز یا همان نخ خاب استفاده شده در فرش‌ها تأثیر مستقیم بر کیفیت و ظاهر آنها دارد.

در‌واقع جنس این نخ ممکن است از پشم، اکریلیک، BCF، ترکیبی از BCF و اکریلیک، پلی‌استر، پلی پروپیلن و حتی نایلون باشد که طبیعتاً بهترین نوع فرش از الیاف آکریلیک است. اکریلیک شباهت زیادی به الیاف پشمی دارد اما سبک جدید‌تری را به ارمغان می‌آورد و حتی پاخور جذاب‌تری نیز دارد. در‌واقع همین موارد با اهمیت است که بر قیمت فرش ماشینی موثر خواهد بود.

بررسی طول عمر فرش ماشینی

فرش‌های ماشینی با توجه به جنس و کیفیت نخ‌، دارای طول عمر مختلفی هستند. ضمن اینکه یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که در این خصوص تأثیرگذار است، میزان تراکم نخ‌هاست. البته استفاده درست از فرش‌های ماشینی نیز تأثیر بسزایی در افزایش طول عمر آنها دارد و اگر بخواهیم از عوامل دیگری در این خصوص صحبت کنیم باید به موارد زیر اشاره نماییم:

- دور نگه داشتن فرش از نور مستقیم خورشید.

- نگهداری از فرش در موقعیت‌هایی که رطوبت کمتری دارند.

- تا نکردن فشار مگر در موارد ضروری.

- شست‌وشو و تمیز کردن به‌موقع فرش. (عدم تمیز کردن بیش‌از‌اندازه).

- عدم قرار دادن وسایل سنگین روی فرش.

- نقل‌و‌انتقال درست فرش.

گفتنی است که بررسی و در‌نظر گرفتن هر‌کدام از این موارد، به خوبی می‌تواند به افزایش طول عمر انواع فرش نوع ماشینی منجر شود. ضمن اینکه با وجود ویژگی‌های عنوان‌شده می‌توان قیمت فرش ماشینی را بیشتر از حد تصور در‌نظر گرفت.

images_1659505598.png

مزایای استفاده از فرش ماشینی

به‌کارگیری از انواع این فرش که در طرح و رنگ‌های مختلف در بازار عرضه می‌شود دارای مزیت‌هایی است که از‌جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت فرش ماشینی به نسبت دیگر فرش‌ها به‌صرفه‌تر است.
  • دوام و طول عمر این نوع فرش مخصوصاً اکریلیک قابل‌توجه است.
  • به‌کارگیری از انواع طرح و رنگ به‌خصوص سنتی در فرش طرح ماشینی.
  • سود بسیار عالی این نوع فرش‌ها برای مصرف‌کننده و البته تولید‌کننده.
  • انعطاف‌پذیری فرش‌های ماشینی فوق‌العاده عالی است.

راهنمای خرید فرش نوع ماشینی

حال که با خصوصیات و ویژگی‌های این نوع فرش آشنا شده‌اید، اجازه دهید به مواردی اشاره کنیم که در زمان خرید فرش مدل ماشینی به کارتان خواهد آمد. در‌واقع برای اینکه بتوانید یک چنین فرشی به‌عنوان مثال فرش ماشینی 9 متری خریداری کنید، باید موارد زیر را در‌نظر داشته باشید: 

  • در‌نظر گرفتن موقعیت فرش

وقتی قرار است یک فرش نوع ماشینی تهیه شود ابتدا باید بررسی کرد که فرش مورد نظر برای چه بخشی از منزل قابل استفاده است. در واقع پر واضح است که فرش اتاق نشیمن و یا غذاخوری در مقابل فرش اتاق خواب، باید دارای دوام بیشتری باشد که از این رو حساسیت در خرید فرش افزایش می‌یابد. بنابراین پس از در نظر گرفتن موقعیتی که قرار است فرش را بکارگیری کنید، موارد دیگر خرید را لحاظ نمایید.

  • در‌نظر گرفتن ظاهر فرش

فرش‌ها در دو دسته‌ی تیره و روشن وجود دارند که هر‌کدام آلودگی‌های خاصی را به نمایش می‌گذارند. پر‌واضح است که فرش‌های تیره لکه‌های روشن را مشخصاً نشان می‌دهند و در مقابل، فرش‌های روشن، تیرگی‌ها را به نمایش خواهند گذاشت؛ بنابراین برای خرید فرش ماشینی حتماً به این موضوع دقت کنید که قرار است از فرش در کدام محل استفاده نمایید و دقیقاً مطابق با همان موقعیت اقدام به انتخاب فرش مناسب ماشینی نمایید. گفتنی است که این موضوع بر روی قیمت فرش ماشینی نیز اثرگذار خواهد بود.

  • در‌نظر گرفتن رنگ فرش

از فرش‌ها می‌توان برای بزرگ‌تر نمایش دادن موقعیت استفاده کرد؛ بنابراین اگر می‌خواهید فضایتان را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان دهید، کافی است که از فرش ماشینی با رنگ روشن بهره ببرید. در‌مقابل اگر فضا منزل بزرگ است اما از مبل استفاده نمی‌کنید، بهتر است که از رنگ‌های تیره بهره ببرید. به‌طور‌کلی فرش‌های ماشینی دارای رنگ‌بندی مختلف است و یا اینکه طرح‌های تو‌در‌تو دارد که با توجه به نیاز قابل‌استفاده هستند.

  • در نظر گرفتن قیمت فرش ماشینی

هر‌کدام از فرش‌های ماشینی دارای قیمت‌های متفاوتی هستند که بسته به ظرافت، طرح و رنگ و کیفیت‌شان قیمت‌گذاری می‌شوند. گفتنی است که در‌حال‌حاضر فرش کاشان 1500 شانه به دلیل داشتن ویژگی‌های جذاب از قیمت بیشتری برخوردار است. در این خصوص می‌توانید از مراکز معتبر استفاده کنید تا بتوانید این نوع فرش را با قیمت‌های مناسب تهیه کنید.

images_1659505611.png

خرید آنلاین فرش از مراکز معتبر و مجاز

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با فرش نوع ماشینی کاشان که دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است آشنا کنیم. با توجه به اینکه این نوع فرش را باید از مراکز معتبر مانند ایران کارپت خریداری کرد؛ لذا توصیه می‌کنیم در انتخاب یک مرکز خرید آنلاین فرش نوع ماشینی دقت لازم را به خرج دهید. به‌طور‌کلی همه‌ی افراد، علاقه به استفاده از بهترین فرش ایده‌آل ماشینی دارند که برای این منظور بررسی فرش‌های مختلف، فوق‌العاده دارای اهمیت است.

انتخاب یک فرش مناسب از حساسیت‌های زیادی برخوردار است؛ لذا اگر در این خصوص نیاز به مشورت دارید، حتماً از افراد باتجربه در این زمینه استفاده کنید. در‌حال‌حاضر به‌کارگیری از فرش نوع ماشینی نسبت به گذشته بیشتر شده است و دلیل این موضوع دست باز افراد برای انتخاب بهترین نوع این فرش‌ است که در کنار آن می‌توان با قیمت‌های فوق‌العاده مناسب‌تری به خرید آنلاین فرش ماشینی اقدام کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/45agom