-
نویسنده<!-- -->:<!-- --> <!-- -->هادی خرسنداختصاصی صمت:

قبل از خرید آیفون ۱۵ بخوانید / بلبشوی جدید در بازار موبایل

در تاریخ ۳۱ شهریور اپل بالاخره از سری جدید تلفن همراه خود رونمایی کرد. آیفون ۱۵ باقیمت پایه ۷۹۹ دلار برای نسخه ۱۲۸ گیگ وارد بازار شد.

قبل از خرید آیفون ۱۵ بخوانید / بلبشوی جدید در بازار موبایل

آیفون ۱۵ شامل ۴ نسخه شامل آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس و آیفون ۱۵پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس می‌شود. اینبار فقط آیفون ۱۵ پرو مکس برچسب نرخ گرانتری را نسبت به دیگر سری‌های این رده دارد.برای خرید آیفون ۱۵ پرو مکس در ایران چیزی حدود ۸۹ الی ۹۵ میلیون تومان باید هزینه کرد.

در ادامه به ذکر نکات مهمی برای خرید آیفون ۱۵ پرومکس پرداخته‌ایم. باصمت همراه باشید .

نکات مهم برای خرید آیفون ۱۵

۱ به پارت نامبر گوشی توجه کنید و با پارت نامبر Zaa خرید خود را انجام دهید.

۲-اکتیو یا نات اکتیو بودن تلفن را بررسی کنید؛ یعنی اگر بخواهید با خیالی آسوده از تلفن همراه استفاده کنید باید بدانید که گوشی به صورت قاچاق وارد شده یا رسمی و از مبادی قانونی که در این حالت به این نوع از گوشی‌ها نات اکتیو می‌گویند. از معایب اکتیو بودن این است که گوشی مورد نظر یکبار باز شده و سیم کارت داخل آن قرار گرفته است.

۳- بحث رجیستر شدن گوشی هم نکته مهمی است که باید بدانید گوشی‌های اپل سری ۱۴ و ۱۵ رجیستر نمی‌شود. در این‌جا کاربر می‌تواند ۳ راه را در پیش بگیرد. راه اول این است که خود فروشنده از قبل کد گوشی را در گمرک ثبت می‌کند که در اصطلاح به این عمل مرچند می‌گویند که اگر در این حالت کد فعال شود دیگر خریدار کاری انجام نمی‌دهد. حالت دوم این است که سیم کارت مورد نظر را پس از دو الی ۴ ماه استفاده سوزانده می‌شود و دوباره از گوشی استفاده خواهد شد. در آخرین حالت می‌توان از دستگاهی بنام آیکاس استفاده کرد که این دستگاه به صورت مجزا به گوشی متصل می‌شود و داخل آن سیم‌کارت قرار می‌گیرد.

علت اختلاف قیمت‌ها در بازار

در بازار آزاد ممکن است با قیمت‌های مختلف و به اصطلاح پرت برای این گوشی مواجه شوید. برخی افراد سودجو نرخ آیفون ۱۵ را تا ۵۰ میلیون تومان نیز اعلام می‌کنند که به هیچ وجه چنین قیمت‌هایی در بازار موجود نیست. این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که بسیاری از فروشندگان روی بحث رجیستری این گوشی مانور می‌دهند اما به طور کلی امکان استفاده بلندمدت از سیم کارت برای این گوشی وجود ندارد پس حتما به این نکته نیز توجه داشته باشید.

\

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*