شنبه 12 خرداد 1403 - 01 Jun 2024
کد خبر: 13495
تاریخ انتشار: 1401/01/01 07:40

کفپوش اپوکسی صنعتی چیست و کفپوش اپوکسی بهبد صنعت پارسا چه کاربردی در صنعت چیست؟

کفپوش اپوکسی صنعتی در واقع یک کفپوش پلیمری از جنس رزین اپوکسی با مقاومت زیاد در برابر فشار و سایش است. این کفپوش بر روی سرامیک، سنگ، بتن و سطوح دیگر نیز به کار می رود.

اپوکسی بر روی سطوح به صورت مایع و در چند لایه مختلف ریخته می شود و بعد از مدتی که خشک شود یک سطح مقاوم و سخت ایجاد می شود. کفپوش اپوکسی صنعتی به کفپوشی از جنس اپوکسی اطلاق می‌شود که در محیط صنعتی و تجاری استفاده می شود. در ادامه برای بررسی این محصول، با ما و اطلاعات ارائه شده توسط شرکت بهبد صنعت پارسا همراه باشید.

کفپوش اپوکسی در چه محیط‌های صنعتی استفاده می شود؟

این کفپوش که به کفپوش اپوکسی صنعتی https://epoxyfloor.ir/industrial-epoxy-floor معروف است، در کارخانه ها، انبارها، صنایع هوایی، پارکینگ ها، کارخانه های خودروسازی، پاساژها، مجتمع های تجاری، بیمارستان ها و بسیاری از اماکن دیگر که نیاز به کفپوش دارند مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه ویژگی‌های این محصول را بررسی خواهیم کرد.

خصوصیات کفپوش اپوکسی صنعتی

کاربرد کفپوش اپوکسی که توضیحات کامل آن را در این لینک می‌توانید ببینید: (https://epoxyfloor.ir/epoxy-floor) به دلیل این ویژگی ها می باشد:

  • آنتی باکتریال بودن کفپوش؛ به دلیل وجود این ویژگی کار نظافت ساده تر می شود.
  • کاهش نویز به طور چشمگیر چون در مکان های صنعتی صداهای زیادی وجود دارد و این کفپوش کمک خوبی برای جذب این صداها می باشد.
  • کفپوش اپوکسی در مقابل انواع حلال ها و همچنین مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارد.
  • مقاومت بسیار بالا در برابر ضربات، ترافیک و رفت و آمد.
  • کاهش هزینه تعمیرات و نگهداری کف.
  • زیبایی چشم نواز و فوق العاده

کاربرد اپوکسی صنعتی در آزمایشگاه های صنعتی

کفپوش اپوکسی صنعتی که در آزمایشگاه ها استفاده می شود در ساخت آن از رقیق کننده های غیر واکنش گرا استفاده نمی شود. کفپوشی که در آزمایشگاه استفاده می شود خاصیت آنتی باکتریال دارد. و طبق قوانین علوم بهداشت کفپوشی که برای آزمایشگاه استفاده شود باید یکپارچه و بدون درز باشد. و چون احتمال ریخته شدن مواد شیمیایی در آزمایشگاه وجود دارد این کفپوش به راحتی تمیز می شود. کفپوش اپوکسی مانع جذب بوی مواد آزمایشگاهی می شود. کفپوش آزمایشگاهی آنتی استاتیکی یعنی ضد لغزش است.

استفاده کفپوش اپوکسی در صنایع نظامی

کفپوشی که در صنایع نظامی استفاده می شود باید استاندارد بالایی داشته باشد. چون باید کف در مقابل جرقه، رطوبت، تراشه، ترک و غیره محافظت شود. کفپوش اپوکسی که در صنایع نظامی استفاده می شود ماندگاری بیشتری نسبت به کفپوش اپوکسی تجاری دارد و این به دلیل استاندارد بالایی است که کفپوش اپوکسی نظامی دارد.

زمانی که طراحی کفپوش اپوکسی صنایع نظامی صورت می گیرد شرایطی در نظر گرفته می شود از جمله: انتخاب رنگ که باید سفید روشن یا رنگ خاکستری باشد، نگهداری ساده و تمیز کردن راحت، مقاومت بالا در برابر سایش، بازتاب نور، نشان گذاری و خطوط راه راه، کشش و استحکام باند  می باشد.

کفپوش اپوکسی صنعتی در صنایع لبنیات

در تولید صنایع لبنی که رعایت بهداشت در تولید و بسته بندی لازم و ضروری است باید کار تولید در محیط بهداشتی صورت بگیرد. و به همین دلیل تمام کارخانجات لبنی نیازمند یک نوع کفپوش اپوکسی صنعتی استاندارد هستند که به راحتی قابل شست و شو باشد. چند نوع کفپوش اپوکسی صنایع لبنی داریم که شامل کفپوش پلی یورتان، کفپوش رول، کفپوش تایل و کفپوش اپوکسی صنایع لبنی است.

کفپوش اپوکسی صنایع لبنی از دسته کفپوش های آنتی باکتریال است که بسیار مورد استفاده است. در صنایع لبنی کفپوش اپوکسی به صورت یکپارچه اجرا می شود و چون هیچ چسبی برای اجرای آن به کار نمی رود بیشترین مقاومت و چسبندگی را در مقایسه با دیگر کفپوش های آنتی باکتریال دارد. کفپوش پلی یورتان هم به صورت یکپارچه اجرا می شود. ظاهر آن براق و دارای مقاومت بالا نسبت به شوینده ها و ترافیک سنگین است. این کفپوش نسبت به کفپوش اپوکسی مقاومت بیشتری در مقابل سایش و ضربه دارد.

اجرای کفپوش اپوکسی در صنایع داروسازی و بیمارستان

تمامی بیمارستان ها و صنایع داروسازی باید طبق مقررات علوم بهداشت باید تمام کفپوش ها، سقف انبارها، سالن های تولید و دیوار پوش ها بدون درز و یکپارچه و با کاملا بهداشتی و ضدعفونی شده باشد. کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان شرایط مناسب را برای صنایع داروسازی دارند. کاربرد کفپوش اپوکسی در بیمارستان، سالن انبار دارو، سالن تولید دارو، آزمایشگاه، اتاق عمل، سالن بسته بندی دارو و قسمت اداری صنایع داروسازی می باشد.

اجرای کفپوش اپوکسی در پالایشگاه

کفپوشی که در پالایشگاه استفاده می شود باید دارای مقاومت شیمیایی و فیزیکی باشد. کفپوش بر روی یک لایه بتنی اجرا می شود. کفپوش اپوکسی صنعتی در پالایشگاه یک لایه با استحکام بالا در برابر مواد شیمیایی به وجود می آورد. کفپوش اپوکسی در پالایشگاه تصفیه گاز و نفت، کارخانه تولید کننده مواد شیمیایی، پالایشگاه گازوئیل و بنزین و ایستگاه انتقال نفت استفاده می شود.

کاربرد کفپوش اپوکسی در بیمارستان

کفپوش بیمارستان هم مانند صنایع داروسازی باید ملزومات وزارت بهداشت در آن رعایت شود. چون در این محیط نیز میزان آلودگی باید به حداقل ممکن برسد. این کفپوش در کناره ها به شکل انحنادار اجرا می شود. و این انحنا به این دلیل است که در محل تلاقی دیوار و کف هیچ درزی برای تجمع میکروب باقی نماند. کفپوشی که در بیمارستان استفاده می شود ضدآب است. سطحی که قرار است کفپوش روی آن اجرا شود باید سرامیک، سنگ، موزاییک و یا بتن باشد. همچنین ضخامت کفپوش باید در اندازه 2 تا 3 میلیمتر باشد.

استفاده از اپوکسی صنعتی در پارکینگ

امروزه کاربرد کفپوش اپوکسی به دلیل ویژگیهای آن بسیار زیاد است. تنوع رنگ در کفپوشهای پارکینگ قابل توجه است. کفپوش اپوکسی در پارکینگ صدایی را که در اثر حرکت خودرو به وجود می آید به حداقل می رساند. ضخامت این کفپوش در پارکینگ در مقایسه با کفپوش سنتی ناچیز است. بر روی این کفپوش امکان خط کشی به راحتی وجود دارد. کفپوش اپوکسی در صورت خراب شدن در طول زمان به راحتی قابل ترمیم است. قسمتی که آسیب دیده را می توان با رنگ کردن ترمیم کرد.

کفپوش اپوکسی استفاده در پارکینگ محیط تجاری

قیمت کفپوش اپوکسی چطور محاسبه می شود؟

عواملی در محاسبه قیمت کفپوش اپوکسی تاثیر دارد مانند: 1.اندازه ی محیطی که قرار است کفپوش در آن اجرا شود. هر چه متراژ بیشتر باشد هزینه کار هم مناسب تر است. 2. جنس سطحی که قرار است روی آن کفپوش اجرا شود. اگر سطح، حفره، آسیب فیزیکی و یا شیمیایی، آلودگی و یا رطوبت داشته باشد در هزینه نهایی اجرای کفپوش تاثیر دارد. 3. ضخامت کفپوش در مکانهایی که در آن رفت و آمد کم باشد ضخامت 1 تا 2 میلیمتری مناسب است. اما در مکانهایی که در آن رفت و امد سنگین باشد 4 میلیمتر استفاده می شود. موارد دیگر برای محاسبه قیمت کفپوش میزان مصرف مواد و همچنین کیفیتی که مواد مصرفی دارند متفاوت است. و در آخر دستمزد نصاب کفپوش است. همه این موارد با هم محاسبه شده و در نهایت هزینه کفپوش اپوکسی محاسبه می شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3znmj3