-
نویسنده<!-- -->:<!-- --> <!-- -->رپورتاژ

معرفی بهترین آرام بند مناسب درب دارای قفل برقی

استفاده از آرام بند می‌تواند امنیت منزل شما را افزایش دهد. در این مقاله به توضیح چگونگی عملکرد آرام بند پرداخته و بهترین مدل‌ها برای خرید از مرکز فروش آرام بند در تهران را معرفی می‌کنیم.

معرفی بهترین آرام بند مناسب درب دارای قفل برقی

در سال های اخیر کمتر آپارتمانی وجود دارد که اقدام به خرید آرام بند نکرده باشد. آرام بندها انواع مختلفی دارند. برای آرام بند درب آهنی معمولاً از مدل‌های دو زمانه و سه زمانه استفاده می‌شود. در ادامه بیشتر با آرام بندهای دو زمانه و سه زمانه و تفاوت‌های آن‌ها آشنا می‌شویم.

آرام بند درب آهنی چیست؟

آرام بندها در واقع اهرم‌هایی هستند که سرعت بسته شدن در را کنترل می‌کنند. به علاوه خرید آرام بند و نصب آن این اطمینان را به شما می‌دهد که درب حیاط حتماً بسته خواهد شد. از مهم‌ترین مزایای استفاده از آرام بند، افزایش طول عمر قفل، در و چهارچوب آن است. آرام بندها را می‌توان از دو جهت دسته بندی نمود:

  • بر اساس سرعت
  • بر اساس قدرت

پرکاربردترین دسته بندی نیز، دسته بندی بر اساس میزان سرعت آرام بند است. مطابق این تقسیم بندی آرام بندها به سه مدل تقسیم می‌شوند:

  1. یک زمانه
  2. دو زمانه
  3. سه زمانه

آرام بند دو زمانه چیست؟

عملکرد آرام بند دو زمانه به این صورت است که در دو مرحله در را متوقف می‌کند. اولین مرحله در آغاز حرکت بسته شدن در است. سپس زمانی که در به حدود 30 سانتی متری چهارچوب رسید، مجددا سرعت در کاهش می‌یابد.

آرام بندهای دو زمانه بهترین آرام بند درب آهنی با قفل معمولی و زنجیری هستند. چرا که این مدل قفل‌ها به فشار مضاعف برای بسته شدن نیازی ندارند.

آرام بند سه زمانه چیست؟

اگر در خانه‌تان دارای قفل برقی است، پیشنهاد ما به شما خرید آرام بند سه زمانه یا سه سرعته است. شاید بتوان این مدل را بهترین آرام بند درب آهنی با قفل برقی دانست. اما نحوه کار آرام بند سه زمانه چگونه است؟ دو مرحله اول در این مدل مانند قفل دو سرعته است. نقطه تمایز این مدل‌ها در مرحله پایانی است. زمانی که در به چهارچوب نزدیک می‌شود، آرام بند سه سرعته یک شوک نهایی به در وارد کرده و سرعت آن را برای بسته شدن بالا می‌برد.

از آنجا که قفل‌های برقی نیازمند یک فشار محکم برای بسته شدن هستند، مدل سه زمانه انتخابی ایده‌آل و بدون نقص برای این قفل‌هاست. البته در صورت نصب صحیح می‌توان از آرام بند دو زمانه نیز برای درب‌های مجهز به قفل برقی استفاده کرد. آرام بند سه سرعته را می‌توانید از هر مرکز فروش آرام بند در تهران تهیه نمایید.

آرام بندهای سارو

برند سارو یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین برندها در زمینه تولید آرام بند و انواع یراق‌آلات است. فروشگاه ساروگلوبال را با بیش از یک دهه تجربه در زمینه تولید انواع یراق‌آلات، می‌توان یک گزینه عالی به عنوان مرکز فروش آرام بند در تهران دانست. در صورت نیاز، خرید آرام بند سارو را به شما توصیه می‌کنیم. در ادامه دو نمونه از آرام بندهای با کیفیت سارو که سه زمانه یا سه سرعته هستند را معرفی می‌کنیم. تمامی مدل‌های سارو از فروشگاه ساروگلوبال قابل خریداری هستند.

آرام بند سارو مدل B-D-1-6

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مدل وجود بازوی پارالل است. این ویژگی امکان نصب آرام بند در داخل فضای چارچوب را برای شما مهیا می‌کند. آرام بند سارو مدل B-D-1-6 روی تمام درهایی با وزن ۲۰ تا ۱۲۰ کیلوگرم قابل نصب است.

به علاوه این مدل دارای استاندارد ANSI می‌باشد. یکی دیگر از مزایای آرام بند سه سرعته سارو مدل B-D-1-6 وجود پیچ Back Check است. با این پیچ زاویه باز شدن در از ۷۵ تا ۱۸۰ درجه قابل کنترل خواهد بود.

آرام بند سارو مدل DCT25/H

از بهترین آرام بندهای سه زمانه موجود در بازار همین مدل است. این مدل از سایز ۲ تا ۵ قابل تنظیم می‌باشد. یعنی نصب آن روی درهایی با وزن ۴۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم امکان پذیر خواهد بود. از ویژگی‌های قابل توجه آرام بند سارو مدل DCT25/H امکان تنظیم سرعت بسته شدن و چفت شدن در می‌باشد.

به علاوه به دلیل وجود بازوی باز نگه دار می‌توانید در را در زاویه دلخواه خود به طور ثابت باز نگه دارید. این آرام بند دارای گواهینامه استاندارد UL10C و UL228 است. در صورت تمایل به خرید آرام بند مدل DCT25/H به این نکته توجه داشته باشید که بدنه محصول ضد آتش است، اما به خاطر وجود بازوی باز نگه دار از نصب محصول روی درهای ضد آتش اکیداً خودداری نمایید.

آرام بندهای NHN

برند NHN متعلق به یک شرکت ژاپنی است این برند نیز مانند سارو از موفق‌ترین شرکت‌ها در زمینه تولید انواع آرام بند است. آرام بندهای NHN در بازار ایران طرفداران خاص خود را دارند. محصولات این شرکت علاوه بر ایران در بازارهای جهانی نیز از محبوبیت قابل قبولی برخوردار است. در ادامه دو نمونه از محبوب‌ترین آرام بندهای سه زمانه NHN را معرفی می‌کنیم.

آرام بند NHN87V

این مدل یکی از پرطرفدارترین مدلهای آرام بند سه زمانه در بین محصولات موجود در بازار است. مدل مدنظر میتواند روی درهایی با وزن ۱۲۰ تا ۱۴۰ کیلوگرم و عرض 140 تا 160 سانتی متر نصب شود. به علاوه با نصب این آرام بند در صورت نیاز می‌توانید در را تا ۱۸۰ درجه باز کنیم.

آرام بند NHN85V

آرام بند NHN85V یکی دیگر از مدل‌های آرام بند سه زمانه موجود در بازار ایران است. این محصول از کیفیت ساخت و عملکرد بسیار مطلوبی در باز و بسته کردن در برخوردار می‌باشد. مدل NHN85V می‌تواند درهایی با وزن ۸۰ تا ۱۲۰ کیلوگرم و عرض 110 تا 140 سانتی متر را به خوبی باز و بسته کند. با خرید آرام بند NHN85V افزایش طول عمر در، قفل برقی و چهارچوب خود را تضمین خواهید کرد.

آرام بندهای فاتلس

فاتلس از جمله برندهای شناخته شده و محبوب در بازار ایران است. این برند متعلق به یک شرکت تایوانی می‌باشد. از مهم‌ترین ویژگی‌های آرام بندهای فاتلس کیفیت بالا، استفاده از بهترین مواد اولیه در محصولات و ایجاد تغییرات با توجه به نیاز مشتریان است.

آرام بند فاتلس ‎‎مدل D89

این آرام بند سه سرعته می‌تواند بر روی درهایی با وزن ۴۰ تا ۱۲۰ کیلوگرم نصب شود. آرام بند فاتلس مدل D89 تمامی آزمایش‌های مربوط به استانداردهای EN2 و EN6 را با موفقیت به پایان رسانده است.

آرام بند فاتلس مدل D86

آرام بند فاتلس مدل D86 در اواخر سال ۱۳۹۹ در بازار ایران عرضه شد. این محصول از همان زمان توانست مشتریان مخصوص خود را پیدا کند. از این مدل می‌توان برای باز و بسته کردن درهایی با وزن ۴۰ تا ۸۰ کیلوگرم و با عرض ۸۵ تا ۱۱۰ سانتی متر استفاده نمود.

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم اطلاعات مناسبی برای خرید آرام بند به شما ارائه دهیم. همچنین دانستیم که برای آرام بند درب آهنی با قفل برقی بهترین انتخاب، یک آرام بند سه سرعته یا سه زمانه می‌باشد. توجه داشته باشید که برای خرید آرام بند حتما به یک مرکز معتبر فروش آرام بند مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین