سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
کد خبر: 35517
تاریخ انتشار: 1401/11/30 07:02
تاکید رهبر معظم انقلاب همزمان با عید مبعث:

مسائل سیاسی در هر شرایطی مورد توجه امت اسلامی باشد

صبح روز گذشته همزمان با عید خجسته مبعث پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص)، جمعی از مسئولان نظام، نمایندگان و سفیران کشورهای اسلامی و میهمانان شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
مسائل سیاسی در هر شرایطی مورد توجه امت اسلامی باشد

در این دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی، استفاده از گنجینههای عظیم و تمامنشدنی بعثت رسول خاتم(ص) را علاج همه مشکلات و راه رسیدن امت اسلامی به سعادت دنیوی و اخروی خواندند و افزودند: اگر کشورهای اسلامی به تعالیم بعثت عمل میکردند، رژیم خبیث و شرور صهیونیستی نمیتوانست در مقابل چشمان امت اسلامی اینگونه به مظلومان فلسطینی ظلم و جنایت کند. البته ملت ایران و نظام اسلامی همچنان به وظایف خود در این زمینه عمل خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی، با تبریک این عید خجسته به ملت ایران و مسلمانان جهان و همه حقطلبان عالم، بعثت را بزرگترین و گرانقدرترین هدیه و نعمت الهی به بشریت برشمردند و در تبیین گنجینههای بعثت رسول اکرم، گفتند: توحید و رهایی از بندگی غیر خدا، عظیمترین گنجینه بعثت است چراکه هر جنگ، جنایت و خباثتی در طول تاریخ از بندگی غیر خدا نشات گرفته است. «تزکیه» بهعنوان داروی رهایی انسان و جوامع بشری از هر نوع فساد، «تعلیم» به معنای قرار دادن زندگی فردی و اجتماعی تحت هدایتها و فرمانهای الهی و «حکمت» یعنی اداره زندگی بشر با عقل و خردمندی و فرزانگی، از دیگر گنجینههای بعثت پیامبر خاتم بود که رهبر معظم انقلاب به تبیین آنها پرداختند. حضرت آیتالله خامنهای در ادامه استناد به آیات قرآن مجید برای بیان گنجینههای بعثت، «استقامت» را رمز و راه رسیدن به هر مقصودی دانستند و افزودند: «اقامه قسط» از دیگر هدایای بینظیر الهی است که در نعمت بعثت پیامبر، به بشر ارزانی شده است. همچنین مهر، محبت، صفا و صمیمیت در میان افراد جامعه، هدیه ارزشمند دیگری از بعثت رسول خاتم است.

حضرت آیتالله خامنهای، نشناختن گنجینههای بعثت، کفران آنها و بسنده کردن به افتخار زبانی نه عملی را از جمله رفتارهای جوامع بشری در مقابل این نعمت بیکران دانستند و گفتند: تفرقه، عقبماندگی و دیگر ضعفهای متعدد عملی و علمی، نتیجه نشناختن گنجینههای بعثت و برخوردهای نامناسب با آن است. ایجاد بزرگترین تمدن جامعه بشری در قرنهای سوم و چهارم هجری، نتیجه عمل نسبی به تعالیم قرآن بود. امروز هم اگر ظرفیت بینظیر بعثت و قرآن به کار گرفته شود، ضعفهای دنیای اسلام برطرف، و زمینه سعادت و پیشرفت مهیا خواهد شد.

حضرت آیتالله خامنهای مسئله فلسطین را از جمله ضعفها و زخمهای مهم امت اسلامی دانسته و گفتند: یک ملت و یک کشور در مقابل چشمان تماشاگر دنیای اسلام مورد ظلم بیپایان و هر روزه رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. کشورهای اسلامی با وجود بهرهمندی از ثروت، ظرفیت و توانایی، تنها نظارهگر این وضعیت مردم فلسطین هستند. حتی برخی از این کشورها در چند مدت اخیر با رژیم صهیونیستی همراهی هم میکنند. وضع به جایی رسیده که امریکا، فرانسه و چند کشور دیگر، با ادعای حل مشکلات مسلمانان، برای خود حق دخالت در دنیای اسلام قائل شدهاند. در حالیکه خود این دولتها در حل مشکلات و اداره کشورهایشان درمانده و ناتوان هستند. اگر از همان روز اول، دولتهای اسلامی به سخنان خیرخواهان از جمله علمای بزرگ نجف گوش میدادند و در مقابل رژیم صهیونیستی محکم میایستادند، امروز به قطع وضع منطقه غرب آسیا متفاوت و امت اسلامی متحدتر و از جهات مختلف قدرتمندتر بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به مواضع صریح و علنی جمهوری اسلامی در حمایت از مظلومان فلسطینی گفتند: نظام اسلامی در دفاع از ملت فلسطین، ملاحظه هیچکس را نمیکند و به این کار آشکارا ادامه خواهیم داد. جمهوری اسلامی جهت حمایت از مظلومان فلسطین، به هر طریقی که بتواند، همچنان به آنها کمک خواهد کرد. امروز دشمنان جمهوری اسلامی بر محور ایرانهراسی تمرکز دارند. متاسفانه دولتهایی که وظیفه دارند به ملت فلسطین کمک کنند، با ایرانهراسی دشمنان اسلام همصدا میشوند.

حضرت آیتالله خامنهای، بازگشت به تعالیم بعثت، اتحاد، همدلی ملتهای مسلمان و همکاری واقعی و نه صوری دولتهای اسلامی را راهحل همه مشکلات امت اسلامی خواندند. ایشان در پایان سخنانشان با ابراز تاسف و تالم مجدد از زلزله بزرگ اخیر در ترکیه و سوریه که قربانیان و آسیبدیدگان فراوانی بر جای گذاشته است، افزودند: اهمیت مسائل سیاسی مثل فلسطین و دخالتهای امریکا باید در هر شرایطی مورد توجه و پیش چشم امت اسلامی قرار داشته باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3qdnz8