تبلیغات B۲C چیست؟ به زبان ساده +۵ مثال برتر بازاریابی B۲C
به طور کلی 2 روش بازاریابی وجود دارد که عبارت اند از روش بازاریابی B2C و B2B که هر کدام از آن ها استراتژی، روش، آموزش و تکنیک های خاص خودش را دارد.
به طور کلی 2 روش بازاریابی وجود دارد که عبارت اند از روش بازاریابی B2C و B2B که هر کدام از آن ها استراتژی، روش، آموزش و تکنیک های خاص خودش را دارد.
عبارت B در این اصطلاحات، مخفف Business و عبارت C نماد کلمه Customer است. به این صورت که B2B یعنی کسب و کاری که مشتریان آن کمپانی ها و شرکت های حقوقی است ( Business Business to ) . در روش بازاریابی B2C برعکس روش بالاست.
در روش B2C باید تبلیغات برای اشخاص حقوقی و مردم جامعه باشند . در ادامه بصورت تخصصی به معرفی روش های بازاریابی B2B می پردازیم.
بازاریابی B2C چیست؟
بازاریابی B2C به مخفف Business to Consumer (کسب و کار به مصرفکننده) است و به انواع استراتژیها، تکنیکها و فعالیتهای بازاریابی اشاره دارد که یک شرکت یا کسب و کار محصولات یا خدمات خود را مستقیماً به مصرفکنندگان (مشتریان عمومی) عرضه میکند. در این نوع بازاریابی، هدف اصلی شرکت ایجاد ارتباط مستقیم با مشتریان است تا محصولات و خدمات خود را به آنها عرضه کند و از آنها خریداری کند.
مثالهایی از بازاریابی B2C
برای اینکه بهتر درک کنید، برخی مثالهایی از بازاریابی B2C عبارتند از:
تبلیغات تلویزیونی و رادیویی: شرکتها از تبلیغات تلویزیونی و رادیویی برای تبلیغ محصولات خود به مشتریان عمومی استفاده میکنند. این تبلیغات ممکن است شامل تبلیغات اجتماعی، تبلیغات تخفیف و تبلیغات محصولات جدید باشند.