-

کدام کابین دوش و حمام شیشه ای اکسیدال مناسب منزل شماست؟

امروزه به علت کاهش متراژ آپارتمان ها تلفیق سرویس بهداشتی و حمام امری طبیعی و رایج می‌باشد. به همین دلیل استفاده از جداکننده مناسب یکی از نکات مهم می‌باشد زیرا جداکننده ها علاوه بر تقسیم و تفکیک فضا، از خیس شدن بخش‌های دیگر سرویس بهداشتی شما جلوگیری می‌کند و فضای شما را دکوراتیو و زیباتر می‌نماید.

کدام کابین دوش و حمام شیشه ای اکسیدال مناسب منزل شماست؟

امروزه به علت کاهش متراژ آپارتمان ها تلفیق سرویس بهداشتی و حمام امری طبیعی و رایج می‌باشد. به همین دلیل استفاده از جداکننده مناسب یکی از نکات مهم می‌باشد زیرا جداکننده ها علاوه بر تقسیم و تفکیک فضا، از خیس شدن بخش‌های دیگر سرویس بهداشتی شما جلوگیری می‌کند و فضای شما را دکوراتیو و زیباتر می‌نماید. یکی از بهترین ابزارهای جداکننده حمام و سرویس بهداشتی، جداکننده های شیشه ای مانند کابین دوش و حمام شیشه ای اکسیدال می‌باشد که در ادامه به بررسی کامل آنها می‌پردازیم تا بهترین انتخاب را برای حمام منزل خود داشته باشید.

شیشه های به کار رفته در کابین دوش های شیشه ای

شیشه های به کار رفته در حمام شیشه ای و کابین دوش اکسیدال از نوع سکوریت می‌باشد. زیرا این نوع از شیشه ها در مقابل گرما، حرارت و ضربه مقاوم بوده و به راحتی نمیشکنند و حتی بعد از شکست نیز به قطعات صیقلی تبدیل شده و آسیبی به کسی وارد نمیکنند. امکان استفاده از شیشه های لمینت نیز با توجه به نظر کارفرما وجود دارد. شیشه های لمینت، از دو لایه شیشه سکوریت تشکیل شده اند که توسط یک لایه طلق به یکدیگر متصل می‌شوند و به همین دلیل از مقاومت بالاتری برخوردار بوده و بعد از شکست قطعات به طلق میانی میچسبد و فرو نمیریزد.

همچنین امکان استفاده از شیشه های سکوریت رنگی، مات و طرح دار نیز وجود دارد تا علاوه بر زیبایی و مقاومت، حریم خصوصی افراد داخل حمام نیز حفظ شود.

مزایای استفاده از کابین دوش شیشه ای

  • زیبایی.
  • استحکام و مقاومت بالا در برابر ضربه و حرارت.
  • تفکیک فضا سرویس بهداشتی و حمام.
  • استفاده از یراق آلات ضد زنگ.
  • امکان استفاده از یراق آلات در رنگ های مختلف.
  • حفظ حریم خصوصی با استفاده از شیشه های رنگی، مات و طرح دار.
  • امکان نانو و ضد آب کردن شیشه ها نیز وجود دارد.
  • تمیز کردن راحت کابین دوش ها.
  • امکان استفاده از درب های مختلف ریلی و لولایی.

انواع کابین دوش و حمام شیشه ای

کابین دوش های شیشه ای انواع مختلفی دارند که ما در این مقاله به بررسی آنها میپردازیم تا شما بتوانید بهترین نوع آن را برای حمام و سرویس بهداشتی منزل خود انتخاب نمایید.

کابین دوش شیشه ای فریم لس و فریم دار

یکی از پرکاربردترین کابین دوش های شیشه ای نوع فریملس آن می‌باشد. در این حالت پروفیل ها به صورت کاملا توکار بوده و قابل مشاهده نمی‌باشند. به همین دلیل ظاهری زیبا و مدرن به حمام شما می‌دهد. از مزایای کابین دوش های فریم لس میتوان به زیبایی ظاهری و تمیز کردن راحت‌تر به دلیل عدم وجود فریم اشاره نمود.

اما در حالت فریم دار پروفیل ها به صورت روکار بر روی سقف و کف حمام نصب می‌شوند. فریم های استفاده شده در این حالت بسیار مینیمال بوده و فضای زیادی را اشغال نمیکنند. از مزایای این نوع کابین دوش نیز میتوان به آب‌بندی بهتر، تنوع بیشتر به علت رنگ بندی پروفیل ها، طول عمر بالاتر شیشه ها و استحکام بیشتر کابین ها به دلیل فریم دار بودن آنها اشاره نمود.

کابین دوش شیشه ای ریلی و لولایی

امکان نصب درب های مختلف برروی کابین دوش ها وجود دارد. درب ها را میتوانید بر اساس فضای حمام و دکوراسیون داخلی منزل انتخاب نمایید.

به عنوان مثال کابین دوش های ریلی را میتوان در حمام های کوچک که فضای کافی جهت باز و بسته شدن درب لولایی را ندارند استفاده نمود و از کابین دوش های لولایی میتوان در حمام های بزرگتر استفاده نمود.

امکان استفاده از درب های لولایی فریم دار و فریم لس مانند درب دیما، پیوت ، پریما و... وجود دارد. همچنین از درب های ریلی مختلف نیز مانند درب ریلی فریم لس، فریم دار و اسپایدری برروی کابین دوش ها استفاده نمود.

حمام شیشه ای

به بزرگترین اتاق در منازل که دارای سرویس بهداشتی و حمام مجزا می‌باشد اتاق مستر می‌گویند. حمام موجود در اتاق مستر را میتوان توسط پارتیشن شیشه ای از سایر فضای اتاق تفکیک نمود. حمام شیشه ای یا حمام مستر نسبت به کابین دوش ها بزرگ تر هستند و مناسب اتاق های مستر بزرگ هستند. با استفاده از شیشه های مات و یا رنگی میتوان حریم شخصی افراد را نیز حفظ نمود.

دیوایدر یا جدا کننده شیشه ای

در بعضی مواقع فضای کافی جهت نصب کابین دوش ها وجود ندارد و بهترین گزینه انتخاب دیوایدر یا شیشه حمام می‌باشد. دیوایدر ها به صورت یک تکه شیشه بین دوش و سرویس بهداشتی یا برروی وان نصب می‌شود تا از خیس شدن فضای حمام جلوگیری شود.

انتخاب مناسب ترین حمام شیشه ای

انتخاب حمام و کابین دوش شیشه ای به عوامل مختلفی مانند فضای حمام، دکوراسیون داخلی منزل، زیر سازی حمام، سلیقه و نظر کارفرما بستگی دارد.

به عنوان مثال کابین دوش شیشه ای ریلی مناسب حمام هایی می‌باشد که فضای کافی جهت باز و بسته شدن درب های لولایی را ندارند اما کابین دوش های لولایی مناسب حمام های بزرگ تر که فضای کافی جهت باز و بسته شدن دارند می‌باشند.

و از جداکننده های شیشه ای فریم لس در مکان هایی که به ظرافت و مینیمال بودن توجه بیشتری می‌شود استفاده می‌شود.

قیمت حمام شیشه ای

قیمت حمام و کابین دوش شیشه ای نیز به عوامل مختلفی مانند نوع شیشه، نوع یراق آلات، نوع کابین دوش ، ابعاد و تعداد کابین دوش ها، مکان پروژه و ... بستگی دارد به همین دلیل نمیتوان قیمت واحدی را برای کابین دوش ها در نظر گرفت. برای دریافت قیمت کابین دوش با توجه به پروژه خود میتوانید با کارشناسان اکسیدال در ارتباط باشید.

021-22676009

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*