-

آموزش تشخیص عسل وحشی اصل و تقلبی

برای شناخت عسل طبیعی بایستی در ابتدا راه ها و ترفند هایی که افراد سودجو در عرضه عسل تقلبی در سر دارند را بشناسید. عموما به عسلی طبیعی گفته می شود که از مرحله تولید تا مرحله عرضه، تمامی عوامل به درستی رعایت شده باشد.

آموزش تشخیص عسل وحشی اصل و تقلبی

با توجه به انبوه درخواست های عموم مردم برای خرید عسل وحشی طبیعی، افرادی سود جو و بی انصاف همواره در صدد این بوده اند که برای داشتن سود بیشتر از محصول تقلبی به جای اصل آن استفاده کنند. به همین دلیل افراد به هنگامی که به دنبال خرید عسل می روند می خواهند با خیالی آسوده اقدام به خرید نمایند. یکی از راه هایی که می توان از اصل بودن عسل وحشی اطمینان خاطر حاصل کرد، انتخاب یک مجموعه و زنبورداری است که کاملا برای شما شناخته شده است و از محصولاتی که عرضه می دهد مطمئن هستید. حال اگر شما نیز فردی را در دسترس ندارید، بایستی عسل اصل و ویژگی های آن را به درستی بشناسید تا بتوانید به راحتی آن را از مدل تقلبیش متمایز کنید. پس برای شناخت بهتر با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

آموزش تشخیص عسل وحشی اصل و تقلبی

به چه عسلی "عسل وحشی" می گویند؟

یکی از انواع عسل موجود در بازار که بسیار نیز طرفدار دارد عسل وحشی طبیعی است. عسل وحشی به خاطر خواص درمانی بالایی که دارد از قیمت نسبتاً بالایی نیز برخوردار است. این نوع عسل به دلیل اینکه به وسیله زنبور های وحشی تولید می شود به این نام شناخته می شود. زنبور های وحشی از نظر ظاهری و هم چنین از نظر رفتاری تفاوت های بسیاری با زنبور های عادی دارند. همانطور که از نام این زنبور ها پیداست اهلی نیستند و به دور از انسان ها زندگی می کنند. عمدتاً محل کندوی زنبوران وحشی در میان صخره ها و درختان و ارتفاعات است. عسل وحشی به سبب تغذیه متنوع و دسترسی به مناطقی که انسان ها در آنجا دخالت ندارند، کیفیت بسیار بهتری را در میان انواع عسل دارند.

ویژگی های عسل وحشی

عسل وحشی ویژگی های بسیاری دارد که شاخص ترین آن ها خصوصیت ها و فواید درمانی عسل وحشی است. به چند مورد از این موارد اشاره خواهیم کرد :

  • بهبود سرطان و مقابله با آن
  • تقویت قوای بدنی و جنسی
  • کمک به بهبود ناباروری
  • ضد عفونی کننده قدرتمند
  • تقویت تخمک در زنان و اسپرم در مردان
  • جلوگیری از بروز آلزایمر
  • درمان بیماری های عصبی و گوارشی

ویژگی های زنبور وحشی

زنبور های وحشی از جهات مختلفی با زنبور های عادی تفاوت دارند. دو تفاوت اصلی این زنبور ها در شکل لانه سازی و شکل ظاهری آن ها است. در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت :

  • تفاوت در شکل لانه سازی : زنبور های وحشی از نظر ساخت لانه به شکلی کاملا متفاوت با زنبور های عادی عمل می کنند. کندو زنبور های وحشی به شکل استوانه ای است. این کندو بر خلاف کندو های عادی به صورت تکی ساخته می شود.
  • تفاوت در شکل ظاهری : زنبور های وحشی از نظر ظاهر، تفاوت های فاحشی با زنبوران عادی دارند. به شکلی که این زنبور ها دارای بدنی کوچکتر هستند.(حدودا نصف جثه زنبور های معمولی). همچنین بدن آن ها کشیده تر است و خرطومی بزرگتر دارند.

خرید ژل رویال زنبورهای وحشی

ژل رویال که به اسم شاه انگبین نیز شناخته می شود، یکی از دیگر محصولاتی است که از زنبور ها استخراج می شود. فواید و خواص ژل رویال بسیار زیاد است. به شکلی که می توان برای مقاصد درمانی وسیعی از این ماده بهره برد. این ماده توسط زنبور های کارگر جوان که حداکثر 11 روز سن دارند برای دو هدف به تولید می رسد. اولی برای تغذیه ملکه که بسیاری از ویژگی ها و برتری هایی که زنبور ملکه دارد نیز به سبب همین امر است. دومی برای نوزادان زنبور تازه متولد شده است تا آمادگی کافی برای کار در کندو را پیدا کنند. این ژل برای مواردی که مربوط به ناباروری هستند نیز تأثیر به سزایی دارد و می تواند بسیار موثر واقع شود.

تفاوت عسل وحشی و عسل عادی

تفاوت عسل وحشی و عسل عادی

موارد چندانی برای تمایز بین این دو عسل وجود ندارد. اما اگر عسلی که خریداری می کنید موم نیز داشته باشد، می توانید به راحتی متوجه تفاوت شوید و عسل وحشی را تشخیص دهید. همانطور که گفتیم بدن زنبورهای وحشی کوچکتر است. پس موم هایی که دارند نیز از موم عسل عادی سوراخ هایی به مراتب کوچکتر دارد.

نکته مهم : برخلاف تصور عموم از رنگ عسل نمی توان به نوع عسل پی برد. رنگ عسل نشان از نوع تغذیه زنبورانی است که آن عسل را تولید کرده اند. با توجه به نوع پوشش گیاهی این رنگ می تواند متغییر باشد.

تفاوت عسل وحشی اصل و تقلبی

برای شناخت عسل طبیعی بایستی در ابتدا راه ها و ترفند هایی که افراد سودجو در عرضه عسل تقلبی در سر دارند را بشناسید. عموما به عسلی طبیعی گفته می شود که از مرحله تولید تا مرحله عرضه، تمامی عوامل به درستی رعایت شده باشد.

  • در ابتدا باید تغذیه درست زنبورها رعایت شود و منبعی که زنبورها از آن تغذیه می کنند غنی از شهد گل باشد.
  • بعضی افراد برای بازدهی بیشتر زنبورها و گاهی در فصول سرد سال که گیاهان کمتری رشد می کنند، از محلول های گلوکزی مانند آب و شکر برای ادامه این روند استفاده می کنند.
  • گاهی نیز عسل را بعد از استخراج از کندو، با مواد مختلفی قاطی می کنند و غلظت آن را کاهش می دهند.
  • با وجود تمامی روش های موجود برای تقلب در عرضه عسل طبیعی افرادی پیدا می شوند که به جای عسل از شیره های غلیظ شده میوه های مختلفی مانند توت، خرما و... استفاده می کنند.

تشخیص عسل طبیعی

اما با وجود این موارد نمی توان به راحتی عسل طبیعی را از عسل تقلبی شناسایی کرد. برای این کار می توان به دو روش عمل کرد.

  • می توانید به آسانی با پیدا کردن زنبور داری معتمد از خرید عسل طبیعی اصل مطمئن باشید.
  • راه دیگری که وجود دارد روش آزمایشگاهی و آزمایش عسل به روش های خاصی است که هزینه های بالایی نیز در بر دارد. این امر برای افرادی که به طور عمده اقدام به خرید عسل می کنند می تواند کاربردی تر باشد.

خرید عسل وحشی اصل با قیمت مناسب

خرید عسل وحشی اصل با قیمت مناسب

عسل وحشی در کندو های مصنوعی و ساخت دست انسان به تولید نمی رسد. همانطور که گفته شد زنبوران وحشی به دور از دسترس انسان اقدام به کندو سازی می کنند و به همین دلیل منابع غذایی کامل و بهتری را نسبت به زنبور های عادی دارند. این امر باعث می شود کیفیت عسل وحشی از عسل معمولی از بسیاری جهات دارای برتری باشد. پس می تون نتیجه گرفت عسل وحشی عموما قیمت بسیار بالاتری از عسل های معمولی در بازار دارد. برای خرید عسل میتوانید به سایت shahbaloothoney.com که یکی از تولید کنندگان عسل وحشی طبیعی است مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین