-
نویسنده<!-- -->:<!-- --> <!-- -->رپورتاژراهنمای خرید شمع موتور

خرید شمع موتور خودرو

خرید شمع موتور خودرو با کیفیت بالا از یک برند صاحب نام و معتبر اهمیت بسیار زیادی دارد. چراکه این قطعه نقش بسیار مهمی در موتور یک خودرو داشته و مهم‌ترین کاربرد آن تولید انفجار است.

خرید شمع موتور خودرو

در این مقاله به ارائه مطالبی درباره این قطعه مهم و حساس در خودروها پرداخته و زمان تعویض و راهنمای خرید آن را بیان خواهیم کرد. پس اگر شما هم تمایل دارید به خرید شمع موتور برای خودروی خود دست بزنند با ما همراه باشید.
شرکت شجاع پارت نمایندگی رسمی فروش انواع شمع موتور در تهران می باشد که شما می توانید برای خرید شمع موتور خودرو با قیمت مناسب با واحد فروش مجموعه و با شماره تماس ۰۹۳۵۲۲۴۹۳۹۵ تماس حاصل فرمایید.

شمع خودرو خودرو چگونه کار می کند؟

در مواقعی که شما به خودروی خود بنزین زده و سپس استارت می‌زنید، سوخت با کمک مکش پمپ به سیستم انتقال خودرو وارد می‌شود. پس از آن پیستون با چرخش فلایویل بالا آمده و می‌تواند سوخت را به شدت متراکم کند.
در این شرایط شمع خودرو وارد عمل شده و به جرقه زنی دست می‌زند. با این جرقه، بنزین متراکم شده منفجر می‌گردد. پس از آن پیستون را با سرعتی بسیار بالا به سمت پایین هدایت می‌کند. با این عملکرد فلایویل و میل لنگ به حرکت درآمده و به کار کردن موتور کمک می‌کنند.
پس به طور کلی می‌توان گفت شمع خودرو وظیفه دارد انفجار و اشتعال را در موتور ایجاد کند. شمع‌های خودرو از لحاظ نوع پلاتین به کار رفته در ساختارشان در انواع تک پلاتینه، ۲ پلاتینه و ۴ پلاتینه در بازار مصرف وجود دارند که هر کدام از ویژگی‌های خاصی برخوردار شده و عملکرد ویژه‌ای هم دارند.


زمان تعویض شمع موتور

شمع موتور خودرو نیز مانند دیگر قطعات موجود در وسایل نقلیه پس از مدتی کار کردن دچار فرسودگی و یا خرابی شده و باید در موقع مناسب تعویض شود. چراکه در صورت عملکرد ناصحیح این قطعه، دیگر اجزای خودرو نیز با اشکال و خرابی مواجه خواهند شد.
شمع‌هایی که آسیب دیده و خراب شده‌اند چه در هنگام استارت زدن و چه در موقع شتاب گرفتن، به احتراق ناقص دچار می‌شوند. به همین دلیل اتومبیل قادر به حفظ بیشینه قدرت نخواهد بود و سوخت زیادی را هم از دست خواهد داد.
با این حال شمع خودرو نیاز به تعویض زیاد و پی در پی ندارد. این احتمال وجود دارد که شما از یک شمع چندین سال استفاده کرده و نیاز به تعویض آن نداشته باشید. بسیاری از خودروسازان بر این باورند که شما باید پس از پیمودن تقریباً ۵۰ هزار کیلومتر شمع خودرو را تعویض کنید. هر چند نوع شمع نیز در این مدت زمان اثر دارد.
برخی از علائم از قبیل سخت روشن شدن ماشین، احتراق ناقص سوخت، مصرف بالای سوخت، صدای بلند موتور در هنگام در جا کار کردن، گاز خوردن و یا شتاب گیری سخت، صدای بلند موتور، روشن شدن چراغ چک و.... نشان دهنده زمان تعویض شمع موتور هستند.

شمع موتور خودرو انواع مختلفی دارند که شما می توانید بر اساس نیاز خود شمع موتور خودرو مورد نظر خود را خریداری کنید.انواع شمع موتور عبارتند از : شمع سوزنی پایه بلند پلاتینیوم بوش آلمان ، شمع پايه كوتاه سوزنی پلاتينيوم جی پاور NGK ژاپن، شمع پایه کوتاه +8 بوش روسیه، شمع پایه کوتاه 1 پلاتین NGK ژاپن و ....

شما می توانید شمع موتور خودرو خود را بر اساس نیاز از فروشگاه شجاع پارت نمایندگی رسمی فروش قطعات خودرو خریداری کنید.
راهنمای خرید شمع موتور خودرو

خرید شمع موتور خودرو نیاز به دقت و حوصله بالایی داشته و خریدار باید به چند نکته مهم توجه کند تا از خرید خود متضرر و پشیمان نشود. یکی از مهم‌ترین نکات پیش از خرید این محصولات در نظر گرفتن انواع شمع خودرو موجود در بازار است.
در حال حاضر شمع‌ها در تنوع بالایی طراحی و تولید شده و می‌توان آن‌ها را بر اساس کد حرارتی، جنس و تعداد الکترودها دسته‌بندی کرد. این دسته‌بندی‌ها طبقه‌بندی‌های جزئی دیگری را نیز شامل می‌شوند و بر اساس آن به شمع سرد، نیمه گرم، گرم، معمولی، سوزنی، پلاتینیوم و... دست پیدا خواهیم کرد. از هر کدام از این قطعات می‌توانید در اتومبیل‌ها و شرایط خاصی استفاده کنید و هر یک مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند.
پس پیش از انتخاب و خرید شمع موتور خودرو، به جنس الکترود، پایه رزوه شمع، کد حرارتی، تعداد الکترودها، نوع سر الکترود مرکزی، گپ و یا فاصله میان دو سر الکترود منفی و مثبت و.... توجه داشته باشید و این قطعات را بر اساس نوع خودرو، تعداد سیلندر، نوع موتور، نوع گیربکس، نوع سوخت و... انتخاب و خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*