-

مسیر کارآفرینی از دانشگاه می‌گذرد

سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از حضور شتاب‌دهنده‌ها در دانشگاه‌ها خبر داد و درباره «تسهیل فرآیند ارزیابی شرکت‌های متقاضی دانش‌بنیانی» گفت: فرآیند ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان که به‌طور متمرکز توسط مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری انجام می‌شود، در حال‌ حاضر حدود ۳ ماه طول می‌کشد و نیازمند تکمیل کاربرگ‌های تخصصی توسط شرکت‌ها است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با مهر افزود: البته مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان از زمستان ۱۴۰۰ مشغول بازنگری و بازمهندسی فرآیندهای ارزیابی شرکت‌های متقاضی است و می‌کوشد این فرآیند را به یک ماه کاهش دهد.

اگر این فرآیندها تسهیل و تسریع شود، تعداد متقاضیان و متعاقبا تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش می‌یابد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: اما راهکار اساسی‌تر افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان، تقویت زیست‌بوم کارآفرینی دانشگاه‌های کشور است.

مخزن اصلی نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده، دانشگاه‌ها هستند.

جوانان بهترین سال‌های عمر خود را در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا در دانشگاه‌ها می‌گذرانند. دانشگاه می‌تواند در شکل ‌بخشیدن به مسیر حرفه‌ای دانشجویان، تقویت مهارت‌های حرفه‌ای آنان و آماده‌تر شدن آنها برای کارآفرینی موثر باشد.

ملکی‌فر اضافه کرد: نکته مهمی که معمولا فراموش می‌شود، این است که ما صرفا به کارآفرین نیاز نداریم و توسعه بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان موجود، مستلزم جذب کارکنان توانمند است، بنابراین دانشگاه‌ها جز مهارت‌های کارآفرینی، باید تقویت مهارت‌های حرفه‌ای و شغلی را نیز جدی‌تر دنبال

کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*