جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 5728
تاریخ انتشار: 1400/08/23 15:16

آموزش بی نظیر مراحل ثبت شرکت و اخذ پلمپ دفاتر تجاری

ثبت شرکت باعث می شود کسب و کارتان وجهه قانونی به خود بگیرد و اعتباری بیش از قبل کسب کند. اگر فعالیت شما به شکل قانونی ثبت نشده باشد، کنار تمامی دردسرهای دیگر، نمی توانید در سطح وسیع کار کنید. این یکی از مهم ترین دلایل لزوم ثبت شرکت است.

ثبت شرکت باعث می شود کسب و کارتان وجهه قانونی به خود بگیرد و اعتباری بیش از قبل کسب کند. اگر فعالیت شما به شکل قانونی ثبت نشده باشد، کنار تمامی دردسرهای دیگر، نمی توانید در سطح وسیع کار کنید. این یکی از مهم ترین دلایل لزوم ثبت شرکت است.

مراحل ثبت شرکت

مراحل ثبت شرکت را ریز به ریز به شما آموزش می دهیم. با پشت سر گذاشتن مراحل زیر می توانید شرکت تان را به صورت قانونی ثبت نمایید.

1) وضعیت شرکا را مشخص کنید

قبل از این که مراحل ثبت شرکت را دنبال کنید باید بدانید که شریک یا شرکاء چه کسانی هستند؟ آیا شرایط لازم را دارند تا با آن ها شریک شوید؟ قابل اعتماد هستند؟

اگر بخواهید شرکت تان را در قالب مسئولیت محدود به ثبت برسانید به 2 نفر شریک و برای ثبت در قالب سهامی خاص و عام به 3 نفر شریک احتیاج دارید.

2) ثبت نام در وب سایت اداره ثبت شرکت ها

برای این که امور مربوط به ثبت شرکت را پیش ببرید باید ابتدا در وب سایت اداره ثبت شرکت ها ثبت نام نمایید. اطلاعات مورد نظر را به دقت و صداقت تکمیل نموده و مراحل لازم را دنبال کنید.

3) اسم شرکت را انتخاب کنید

شما می توانید 5 نام انتخابی خود را به ترتیب اولویت وارد نموده و ثبت نمایید. این نام ها بررسی می شود و یکی از آن ها انتخاب می گردد. دقت کنید اگر شرایط انتخاب نام را رعایت نکرده باشید امکان دارد هیچ کدام از نام های انتخابی تان تایید نشود.

4) زمان و موضوع فعالیت شرکت باید مشخص شود

موضوع اصلی فعالیت شرکت و هم چنین زمان فعالیت آن را باید مشخص کنید. دو گزینه محدود یا نامحدود مشخص می کند که زمان فعالیت شرکت شما قرار است چگونه باشد. قطعا در مورد این موارد و تمامی موارد مربوطه باید با شرکایتان به توافق برسید.

5) ثبت آدرس شرکت را انجام دهید

در این مرحله که "اطلاعات مرکز اصلی" نام دارد باید آدرس کامل محل شرکت را وارد نمایید. پس از این که کد پستی را وارد می نمایید و گزینه مربوطه را می زنید، آدرس در سطر زیرین قرار می گیرد.

ممکن است شما هنوز مکان مشخصی برای شرکت نداشته باشید، در این صورت می توانید موقتا آدرس محل سکونت خود را وارد نمایید. دقت کنید که تمامی مدارک مربوطه به همان آدرسی ارسال می شود که در این قسمت وارد می کنید.

6) میزان سرمایه را تعیین کنید

در این مرحله هم میزان سرمایه ای که برای شرکت در نظر گرفته اید، مشخص می شود. میزان حداقل سرمایه برای به ثبت رساندن یک شرکت مسئولیت محدود مبلغ 100 هزار تومان است. این شرکت ها باید حداقل سرمایه را تامین نموده و ثبت نمایند. شرکت های سهامی هم باید تعداد سهام و ارزش اسمی آن را در سایت وارد نمایند.

7) شرکاء و اعضا را معرفی نمایید

در این جا اسامی تمامی شرکا و شماره ملی آن ها وارد می شود. در صورتی که تعداد شرکا بیش از 150 نفر است باید لیست مربوطه را دانلود و تکمیل نمایید و سپس به واحد ثبتی مشخص شده ارسال کنید. برای این که بتوانید به مرحله بعد بروید باید حداقل اسم یکی از شرکا، وارد شود.

8) موقعیت شغلی افراد را مشخص نمایید

در این مرحله باید مشخص کنید نقش هر کدام از افراد در شرکت چیست. عضو یا رئیس هیات مدیره، مدیر عامل و.. از جمله سمت هایی است که افراد مختلف می توانند داشته باشند.

9) میزان سهام افراد را مشخص کنید

در این جا میزان سهام هر کدام از افراد مشخص می شود.

10) روابط بین اشخاص چیست؟

در این قسمت، اطلاعات مربوط به نماینده و نیز اختیارات او مشخص می شود.

نکته: اگر شعبه دارید، اطلاعات مربوط به شعبه های شرکت را وارد نمایید. در صورتی که قرار است شرکت شما شعبه ای هم داشته باشد باید اطلاعات آن را در این قسمت وارد نمایید. در مرحله بعد جایگاه هاهم در شعبه مشخص می شود. در صورتی که فعلا برنامه ای برای به ثبت رساندن شعبه ندارید باید از این قسمت عبور نمایید.

11) مشخص کردن روزنامه سالی / مالی

روز و ماه مربوط به سال مالی تان را در این قسمت وارد کنید. پس از آن باید روزنامه شرکت یا موسسه تان را انتخاب نمایید.

12) نوشتن متن مربوط به صورتجلسه

بر اساس توضیحاتی که توسط سایت در اختیار شما قرار می گیرد باید صورت جلسه های لازم را وارد نمایید.

13) متن اظهارنامه یا تقاضانامه

در این جا هم باید نسبت به وارد کردن متن اظهارنامه یا تقاضانامه اقدام نمایید.

14) تکمیل کردن اساسنامه

بر روی گزینه دریافت متن اساسنامه کلیک کنید. فرمی به نمایش درمی آید که بر اساس اطلاعاتی که قبلا داده اید تکمیل شده است.

در صورتی که در تکمیل اطلاعات قبلی اشتباهی رخ داده باشد می توانید به مراحل قبل برگشته و آن را اصلاح کنید. به قوانینی که در طی گذراندن مراحل به شما اعلام می شود دقت کافی داشته باشید.

15) تکمیل کردن شرکت نامه

در این جا هم کافی است گزینه "دریافت متن شرکت نامه" را بزنید. کادری باز شده و می توانید در صورت نیاز اطلاعات آن را تغییر دهید.

16) خلاصه ای از اظهارنامه یا تقاضانامه

در این جا همچون 2 مرحله قبلی باید پیش بروید. در صورتی که اطلاعات و مدارک تان کامل باشد صدور آگهی انجام خواهد شد.

17) کامل کردن مدارک

در این مرحله باید مدارک را تکمیل نمایید. مدارک لازم در این جا عبارتند از:

  • 2 نسخه از شرکت نامه
  • 2 نسخه از تقاضانامه
  • 2 نسخه از اساسنامه
  • مجوز فعالیت (در صورت نیاز)
  • کپی برابر با اصل از تمامی مدارک شرکاء
  • کد ثنا
  • 2 نسخه از صورتجلسه برای مجمع عمومی موسسین
  • ارائه وکالتنامه (در صورتی که امور توسط وکیل پیش می رود)
  • اقرارنامه برای مدیران و بازرسان

وقتی مدارک تکمیل شد و کلیه مراحل را به درستی پشت سر گذاشتید، تیک تایید مدارک را بزنید.

18) مدارک را به اداره پست کنید

در پایان باید تمامی فرم های گفته شده را به امضای شرکا، برسانید و در پاکت های مخصوص و از طریق اداره پست ارسال نمایید. کد رهگیری تحصیص داده به شما برای این است که بتوانید وضعیت ثبت نام خود را پیگیری نمایید.

مدارک شما بررسی می شود و ممکن است اعلام نقص، رد پرونده و یا صدور آگهی اتفاق بیافتد.

  • اگر پرونده شما رد شود باید ابتدا مدارک را مجددا بررسی کنید و پس از آن دوباره برای ثبت اقدام کنید.
  • اگر پرونده تان ناقص باشد اما این نقص قابل رفع شدن باشد، این موضوع از طریق ابلاغیه ای به شما اعلام می شود. هنگامی که نقص یا نواقص مذکور را برطرف نمایید پرونده تان دوباره بررسی می شود.
  • صدور آگهی هنگامی اتفاق می افتد که تمامی مدارک کامل باشد و تمامی مراحل را هم به درستی طی کرده باشید. پس از آن شما باید به اداره ثبت شرکت ها مراجعه کرده، دفاتر را امضاء نموده و مدارک تان را دریافت کنید.

پلمپ دفاتر

 

در نهایت به سایت روزنامه رسمی شرکت مراجعه کنید، مبالغ لازم را پرداخت نموده و برای ثبت آگهی تاسیس در روزنامه رسمی اقدام کنید. پس از این که چاپ آگهی در روزنامه رسمی انجام شد دفاتر پلمپ تجاری یعنی دفاتر کل و دفاتر روزنامه را دریافت کرده و پرونده مالیاتی تان را کامل کنید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/39dje4