-

۱۰ فیلم ترسناک که بر اساس رمان‌های معروف ساخته شده‌اند!

10 فیلم ترسناک که بر اساس رمان‌های معروف ساخته شده‌اند!
مقدمه

فیلم‌های ترسناک از جمله ژانرهای محبوب سینمایی هستند که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارند. این فیلم‌ها با ایجاد حس ترس و اضطراب در مخاطب، تجربه‌ای هیجان‌انگیز و منحصر به فرد را برای آنها رقم می‌زنند.

جالب است بدانید که بسیاری از فیلم‌های ترسناک محبوب، اقتباسی از رمان‌های مشهور هستند. این رمان‌ها با داستان‌های جذاب و شخصیت‌های پرداخته شده، بستر مناسبی را برای ساخت فیلم‌های ترسناک فراهم می‌کنند.

در این مقاله، قصد داریم به معرفی 10 فیلم ترسناک محبوب بپردازیم که بر اساس رمان‌های معروف ساخته شده‌اند، و منابع رایگان برای دانلود فیلم ترسناک جدید به شما معرفی کنیم

1. The Shining - درخشش (1980)

فیلم درخشش به کارگردانی استنلی کوبریک، یکی از مشهورترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما است. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام از استیون کینگ ساخته شده است. داستان فیلم در مورد نویسنده‌ای به نام جک تورنس است که به همراه همسر و فرزندش به هتل اوورلوک می‌رود تا در آنجا زمستان را به عنوان سرایدار بگذراند. اما در این هتل اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد که جک را به مرز جنون می‌کشاند.

2. The Exorcist - جن‌گیر (1973)

فیلم جن‌گیر به کارگردانی ویلیام فریدکین، یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما است. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام از ویلیام پیتر بلتی ساخته شده است. داستان فیلم در مورد دختری به نام ریگن مک‌نیل است که توسط شیطان تسخیر شده است. دو کشیش کاتولیک برای رهایی ریگن از چنگ شیطان تلاش می‌کنند.

3. The Silence of the Lambs - سکوت بره‌ها (1991)

فیلم سکوت بره‌ها به کارگردانی جاناتان دمی، یک فیلم تریلر روان‌شناختی ترسناک است. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام از توماس هریس ساخته شده است. داستان فیلم در مورد کلاریس استارلینگ، یک کارآموز FBI است که به دنبال دستگیری دکتر هانیبال لکتر، یک قاتل زنجیره‌ای آدمخوار، است. استارلینگ برای به دست آوردن اطلاعات از لکتر، با او مصاحبه می‌کند.

4. Us - ما (2019)

فیلم ما به کارگردانی جردن پیل، یک فیلم ترسناک روان‌شناختی است. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام از جردن پیل ساخته شده است. داستان فیلم در مورد خانواده‌ای سیاه‌پوست است که برای تعطیلات به ساحل می‌روند. اما در آنجا با نسخه‌های دوقلوی سفید خود روبرو می‌شوند که قصد دارند آنها را از بین ببرند.

5. Hereditary - موروثی (2018)

فیلم موروثی به کارگردانی آری استر، یک فیلم ترسناک ماوراء الطبیعه است. این فیلم بر اساس داستانی اورجینال از آری استر ساخته شده است. داستان فیلم در مورد خانواده‌ای است که پس از مرگ مادربزرگشان، با اتفاقات عجیب و غریبی روبرو می‌شوند.

دانلود فیلم و سریال خارجی از وبسایت ویپو فیلم

6. The Conjuring - احضار (2013)

فیلم احضار به کارگردابی جیمز وَن، یک فیلم ترسناک ماوراء الطبیعه است. این فیلم بر اساس داستانی واقعی از اد و لورین وارن، زوجی از محققان ماوراء الطبیعه، ساخته شده است. داستان فیلم در مورد خانواده‌ای است که در خانه‌ای تسخیر شده زندگی می‌کنند. اد و لورین وارن برای کمک به این خانواده به آنجا می‌روند.

7. It - آن (2017)

فیلم آن به کارگردابی اندی موشیتی، یک فیلم ترسناک ماوراء الطبیعه است. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام از استیون کینگ ساخته شده است. داستان فیلم در مورد گروهی از بچه‌ها است که در شهر دِری با موجودی شیطانی به نام پنی‌وایز روبرو می‌شوند. پنی‌وایز هر 27 سال یک بار از زیر زمین بیرون می‌آید و کودکان را می‌کشد.

دانلود فیلم و سریال ویپو فیلم

8. Gerald's Game - بازی جرالد (1992)

فیلم بازی جرالد به کارگردانی مایکل استولبرگ، یک فیلم ترسناک روان‌شناختی آمریکایی محصول سال ۱۹۹۲ است که بر اساس رمانی به همین نام از استیون کینگ ساخته شده است. این فیلم داستان زنی به نام جسی برلینگام را دنبال می‌کند که به همراه شوهرش جرالد برای تعطیلات به یک کلبه ساحلی می‌روند. در حین یک بازی جنسی، جرالد دچار سکته قلبی می‌شود و می‌میرد. جسی که به تخت خواب دستبند زده شده است، خود را در شرایطی ناامیدکننده می‌بیند. او نه تنها نمی‌تواند از تخت فرار کند، بلکه مجبور است با ترس‌ها و خاطرات وحشتناکی از گذشته خود روبرو شود.

9. A Nightmare on Elm Street - کابوس در خیابان Elm (1984)

فیلم کابوس در خیابان Elm به کارگردابی وس کریون، یک فیلم ترسناک ماوراء الطبیعه است. این فیلم بر اساس داستانی اورجینال از وس کریون ساخته شده است. داستان فیلم در مورد گروهی از نوجوانان است که در خواب توسط فردی به نام فردی کروگر مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند. فردی کروگر در واقع یک قاتل زنجیره‌ای است که در گذشته توسط اهالی محل به آتش کشیده شده است.

10. Dracula - دراکولا (1992)

فیلم دراکولا به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا، یک فیلم ترسناک گوتیک است. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام از برام استوکر ساخته شده است. داستان فیلم در مورد کنت دراکولا، یک خون‌آشام قدرتمند است که به دنبال شکار قربانیان جدید است.

5 سوال و پاسخ:

1. چه فیلم‌هایی بر اساس رمان‌های استیون کینگ ساخته شده‌اند؟

فیلم‌های زیادی بر اساس رمان‌های استیون کینگ ساخته شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به درخشش، سکوت بره‌ها، آن، و متروک اشاره کرد.

2. ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما کدامند؟

جن‌گیر، درخشش، و سکوت بره‌ها از جمله ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما هستند.

3. آیا فیلم‌های ترسناک بر اساس داستان‌های واقعی ساخته می‌شوند؟

برخی از فیلم‌های ترسناک بر اساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند. به عنوان مثال، فیلم احضار بر اساس داستانی واقعی از اد و لورین وارن، زوجی از محققان ماوراء الطبیعه، ساخته شده است.

4. محبوب‌ترین فیلم‌های ترسناک کدامند؟

درخشش، جن‌گیر، سکوت بره‌ها، ما، و موروثی از جمله محبوب‌ترین فیلم‌های ترسناک هستند که میتوانید برای دانلود فیلم و سریال از سایت ویپو فیلم استفاده کنید.

5. بهترین فیلم‌های ترسناک برای دانلود کدامند؟

شما می‌توانید لیست بهترین فیلم‌های ترسناک برای دانلود را در وب سایت‌های مختلف مانند ویپو فیلم پیدا کنید.

vipofilm.com

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*