-

هتل های ۴ ستاره چه تفاوتی با هتل های ۵ ستاره دارند؟

هتل ها بر اساس کیفیت و امکانات ارائه شده در آن‌ها، با ستاره های 1 تا 5 درجه بندی می شوند. هتل های 4 ستاره و 5 ستاره از بالاترین درجه بندی ها هستند ولی تفاوت های قابل توجه و اختلاف قیمتی بین آن‌ها وجود دارد. در ادامه تفاوت های آن ها و ویژگی هر کدام کاملا بررسی شده است.

هتل های ۴ ستاره چه تفاوتی با هتل های ۵ ستاره دارند؟

هتل های ۴ ستاره چه تفاوتی با هتل های ۵ ستاره دارند؟

هتل ها بر اساس کیفیت و امکانات ارائه شده در آن‌ها، با ستاره های 1 تا 5 درجه بندی می شوند. هتل های 4 ستاره و 5 ستاره از بالاترین درجه بندی ها هستند ولی تفاوت های قابل توجه و اختلاف قیمتی بین آن‌ها وجود دارد. در ادامه تفاوت های آن ها و ویژگی هر کدام کاملا بررسی شده است.

با مطالعه این مطلب شما می‌توانید با توجه به برنامه و خواسته های مورد نظرتان در طول سفر، نسبت به بودجه مدنظر، راحت تر هتل خود را انتخاب کرده و سفر با کیفیت تری را تجربه کنید و بدانید که یک هتل مثل هتل رمیس تهران چه تفاوتی با یک هتل 5 ستاره مثل اسپیناس پالاس تهران دارد؟

اتاق های هتل

اتاق های هتل های 4 ستاره ممکن است اتاق هایی استاندارد با مبلمان راحت، حمام های کوچک و دارای امکاناتی مانند تلویزیون صفحه تخت و تهویه مطبوع باشند. اما اتاق ها در هتل های 5 ستاره بزرگ‌تر و دارای مبلمان مجلل تر و دکوراسیون لوکس هستند.

توجه به جزئیات در اتاق این هتل ها از نکات قابل توجه است مانند وجود پریز برق چندگانه و آداپتور های بین المللی. امکانات بیشتری نیز، مانند سرویس اتاق 24 ساعته، اینترنت رایگان و امکانات اضافی مانند جکوزی و سونا دارند.

امکانات و خدمات هتل

هتل های 4 ستاره معمولاً دارای رستوران، کافی شاپ، مرکز اسپا و یک سالن ورزشی هستند. هتل های 5 ستاره دارای همه این امکانات هستند و علاوه بر آن ممکن است دارای یک سالن اجتماعات، یک حمام آبگرم یا یک باشگاه شبانه باشند.

همچنین در نوع و میزان ارائه این خدمات نیز تفاوت هایی وجود دارد:

- رستوران های هتل های 5 ستاره غذاهای متنوع تر و لوکس تری را نسبت به هتل های 4 ستاره را در سالنی مجلل تر ارائه می‌دهند. آن‌ها همچنین ممکن است دارای یک منوی ویژه برای مهمانان VIP یا یک رستوران خصوصی باشند.

- سالن های ورزشی هتل های 5 ستاره معمولاً مجهز به تجهیزات مدرن تر و مربیان شخصی هستند. آن‌ها همچنین ممکن است دارای یک استخر سرپوشیده یا یک مرکز تناسب اندام 24 ساعته باشند.

- به طور کلی هتل های 5 ستاره باید خدمات شخصی سازی شده ای به مهمانان خود ارائه دهند. مانند فراهم کردن محصولات مراقبت شخصی و بهداشتی مخصوص، کارت های خوش‌آمد گویی، دسته گل یا نوعی هدیه و یادگاری در اتاق مهمانان.

پرسنل هتل ها

پرسنل هتل های 5 ستاره بسیار آموزش دیده و مجرب هستند. استقبال و رسیدگی به مهمان توسط آنان سریع و باکیفیت انجام می‌گیرد. آن‌ها می توانند به زبان های مختلف صحبت کنند و می‌دانند چگونه نیازهای مهمانان خود را به بهترین شکل برآورده کنند. همچنین ممکن است خدمات شخصی مانند پیکاپ فرودگاه یا رزرو رستوران را نیز ارائه دهند.

دررابطه با خدمات مرتبط با خوراکی نیز کارکنان از دانش و مهارت های غذایی و نوشیدنی در سطح عالی برخوردار هستند.

موقعیت مکانی هتل

هتل های 5 ستاره در مکان های مرکزی واقع می‌شوند و اغلب به جاذبه های گردشگری و مراکز خرید نزدیک هستند. این امر دسترسی آسان به آنچه مسافران می خواهند را فراهم می کند. برخی هتل های 4 ستاره نیز در مکان های مرکزی واقع شده اند، اما ممکن است در مکان های دورتر نیز یافت شوند.

در نهایت هتل های 4 ستاره و 5 ستاره هر دو دارای امکانات و خدمات رفاهی در سطح مناسبی هستند، اما هتل های 5 ستاره از نظر تنوع خدمات و میزان امکانات برتری دارند و به همان نسبت گران تر نیز هستند.

انتخاب بین هتل 4 ستاره یا 5 ستاره به نیازها، بودجه و برنامه زمانی شما در طول سفر بستگی دارد.

اگر بیشتر زمان سفر خود را به گشت و گذار در مقصد اختصاص می‌دهید و به دنبال یک اقامت راحت، با کیفیت و مقرون به صرفه هستید، یک هتل 4 ستاره گزینه منطقی است. اما اگر می‌خواهید زمان بیشتری را در هتل سپری کنید و به دنبال یک اقامت لوکس با امکانات کامل هستید، هتل 5 ستاره بهترین انتخاب است.

هتل رمیس تهران

هتل رمیس تهران (ibis Hotel)، از اولین و لوکس‌ترین هتل‌های فرودگاهی در ایران است که در بخش جنوبی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، قرار گرفته است. هتل رمیس متعلق به مجموعه هتل‌های بین‌المللی اکور فرانسه است و در گروه هتل های 4ستاره قرار می‌گیرد.

نکته قابل توجه وجود اتاق های یک تخته و دو تخته با امکان اقامت کوتاه مدت(5 و ۱۰ ساعته) در این هتل است و برای کسانی که قصد دارند تا پرواز بعدی استراحت کرده و از امکانات مناسبی برخوردار شوند مناسب ترین گزینه است. هتل رمیس دارای کافی شاپ و رستوران، باشگاه ورزشی، استخر و جکوزی و... است. فاصله بسیار کم آن تا فرودگاه بین‌المللی امام خمینی و در دسترس بودن ایستگاه مترو و تاکسی از ویژگی های این هتل هستند.

قیمت این هتل نسبت به امکانات آن بسیار مناسب است. علاوه بر آن در اکثر روز ها، دارای تخفیفات خوبی است که می‌توانید از طریق فلای تودی نسبت به رزرو این هتل، با تخفیف اقدام نمایید.

رزرو هتل با بهترین قیمت در سراسر ایران و جهان با فلای تودی

فلای تودی یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت های ارائه دهنده خدمات گردشگری در ایران است. فلای تودی به عنوان مرجعی مطمئن، امکان رزرو هتل های داخلی و یا خارجی را، با مناسب ترین قیمت برای کاربران فراهم کرده است.

با مراجعه به اپلیکیشن و یا وبسایت فلای تودی، به آسانی می توانید لیست تمامی هتل های موجود در مقصد مورد نظرتان را به همراه امکانات و قیمت مشاهده کرده و به آسانی هتل مورد نظر خود را انتخاب نمایید. با مقایسه قیمت هتل موردنظر خود، در زمانی که قصد سفر دارید، متوجه تفاوت قیمت فلای تودی با سایر سایت ها می‌شوید.

پس از رزرو و یا هر خریدی از فلای تودی، در صورت وجود هرگونه سوالی می‌توانید به صورت 24 ساعته و در تمام روزهای هفته با کارشناسان پشتیبانی تماس بگیرید و راهنمایی دریافت کنید. بدین ترتیب می‌توانید راحت و با آرامش خاطر بیشتری برای سفر خود آماده شوید، این پشتیبانی۲۴ ساعته فلای تودی را از سایر شرکت‌های گردشگری متمایز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*